צוות מחלקת עיניים בקפלן בבדיקות גלאוקומה בקניון רחובות (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)
צוות מחלקת עיניים בקפלן בבדיקות גלאוקומה בקניון רחובות (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)

צוות קפלן הפתיע עוברים ושבים בקניון רחובות עם בדיקות לאיתור גלאוקומה

היום (12.3) הוא יום הגלאוקומה העולמי. בקפלן שלחו צוות מיוחד ממחלקת העיניים לקניון רחובות על מנת לערוך בדיקות לגילוי מוקדם של המחלה

פורסם בתאריך: 12.3.19 15:06

-->

לרגל יום הגלאוקומה העולמי שחל היום (שלישי), יצא הבוקר צוות יחידת הגלאוקומה במחלקת עיניים במרכז הרפואי 'קפלן' לקניון רחובות, על מנת לערוך בדיקות לגילוי מוקדם של מחלת הגלאוקומה בעוברים ושבים. המחלה היא אחת מהסיבות המובילות לעיוורון והפרויקט נעשה בשיתוף עמותת 'לראות'. מספר נבדקים שנמצאו עם לחץ תוך עיני או עצבי ראיה חשודים נתבקשו להגיע לקפלן להמשך בדיקת עיניים יסודית במחלקת העיניים, בניהולה של פרופ' חנה לייבה.

עשרות עוברים ושבים הגיעו לעמדת הבדיקה בקניון, בה נכחו ד"ר זיו רוטפילד והאחות איילה שלום. הבדיקה כללה בדיקת לחץ תוך עיני ובדיקת עובי הקרנית, ואצל מספר נבדקים נמצאו ערכי לחץ תוך עיני גבוה ועצב ראיה חשוד לנזק גלאוקומטוטי.

ד"ר זיו רוטפילד, רופא עיניים בקפלן, הסביר כי יש חשיבות רבה לגלוי מוקדם של המחלה וניתן לעצור את התקדמותה ולמנוע עיוורון: "גלאוקומה הינה אחד מהגורמים המרכזיים לעיוורון בעולם ומאופיינת כנזק בלתי הפיך בעצב הראיה, וכתוצאה מכך לצמצום בשדה הראיה. הסיכויים לחלות במחלת הגלאוקומה עולים עם הגיל וחשוב לכל אדם שאין סיפור משפחתי של גלאוקומה – לעשות את בדיקת הגילוי המוקדם החל מגיל 50. אם קיים סיפור משפחתי – החל מגיל 40".

גורמי סיכון למחלה הנם לחץ תוך עיני, גיל מבוגר, קוצר ראיה (מיופיה), והיסטוריה משפחתית של המחלה. "עם אבחון המחלה, ניתן טיפול שמטרתו למנוע אובדן ראיה. קיים טיפול תרופתי, טיפול בלייזר וטיפול כירורגי-ניתוחי. סוג הטיפול נקבע בכל מקרה פרטנית ומטופל במחלקת עיניים בקפלן", מסכם ד"ר רוטפילד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר