המרכז הרפואי קפלן
המרכז הרפואי קפלן

תביעה נגד 'קפלן': מיטת הניתוח נשברה וגרמה לנכות המטופל

על פי התביעה, גבר כבד משקל כבן 65 הגיע לקפלן לניתוח בטן מתוכנן ובזמן שהצוות הרפואי ביקש להניח על פניו את מסיכת ההרדמה, נשברה לפתע מיטת הניתוח והמטופל נפל ממנה והוטח בעוצמה לקרקע

פורסם בתאריך: 10.3.19 12:54

-->

כתב תביעה הוגש נגד בית החולים 'קפלן' לבית משפט השלום בתל אביב, על ידי עורכי הדין רן שפירא וספי קלו ממשרד אלמוג-שפירא. על פי התביעה, גבר כבד משקל כבן 65, תושב אחד המושבים באזור קרית מלאכי, הגיע לקפלן לניתוח בטן מתוכנן ותוך כדי ההכנות לניתוח התבקש לעלות על מיטת הניתוח. בזמן שהצוות הרפואי ביקש להניח על פניו את מסיכת ההרדמה, נשברה לפתע מיטת הניתוח והמטופל נפל ממנה והוטח בעוצמה לקרקע. הצוות הרפואי מיהר לפנות את המיטה שנשברה ולהציב במקומה מיטה חליפית, תוך שהמטופל נדרש לעלות עליה בכוחות עצמו. לדברי אשתו של המטופל, כאשר התעורר מהניתוח דיווח לה על האירוע, אך היא לא האמינה לו משום שסברה שהוא נתון עדיין תחת השפעת סמי ההרדמה.

לדברי עו"ד שפירא, צוות בית החולים התעלם מהאירוע, לא הזכיר אותו ברשומות הרפואיות – ולא יידע את המשפחה על התאונה. עוד על פי התביעה, לאחר הניתוח החל הגבר להתלונן על כאבים בעמוד השדרה התחתון ובגב. בבדיקת MRI שנערכה לו התברר כי הוא סובל משברים קטנים בעצם הזנב ומדלקת משני עברי עמוד השדרה. גם לאחר שטופל במרפאת כאב לא חל שיפור במצבו והוא החל טיפול בקנאביס רפואי להתמודדות עם הכאב הכרוני התוקף אותו בעקבות האירוע. בהמשך, הוכר התובע על ידי המוסד לביטוח לאומי כנכה הזכאי לתו נכה וכמי שאיבד לחלוטין את כושר עבודתו.

לתביעה צורפה חוות דעתו של ד"ר צבי גורן, מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט. ד"ר גורן העריך את נכותו הצמיתה של התובע בשיעור של 30% וקבע כי האירוע נגרם עקב התרשלות צוות בית החולים.

התביעה לפיצויים בגין נזקי גוף עקב רשלנות רפואית, אותה הגיש עו"ד שפירא נגד קופ"ח 'כללית', המפעילה את בית החולים קפלן, הועמדה על הסכום המקסימלי הקבוע בחוק – 2.5 מיליון שקלים.

מבית החולים קפלן נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם נתקבל בבית החולים. כשיתקבל, יילמד על ידי היועצים המשפטיים ותגובתנו תימסר באופן מסודר בערכאות המשפטיות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר