צוות מרפאת 'לי-לך' בקפלן (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)
צוות מרפאת 'לי-לך' בקפלן (צילום: אופיר לוי, בית החולים קפלן)

חדש בקפלן: צוות רפואי נשי ייחודי יעניק מעטפת תומכת ליולדות שחוו טראומה מינית

לידה בקרב נשים שחוו פגיעה מינית בעבר עלולה לגרום לטראומה מחודשת ולידה כואבת ומסובכת יותר. בקפלן הוקמה מרפאה ייחודית שמטרתה להפוך את הלידה במקרים אלו מחוויה טראומטית ומסובכת לחוויה מעצימה ומשמחת

פורסם בתאריך: 5.3.19 15:42

-->

הלידה בקרב יולדות הנה חוויה מעצימה ושלב מאושר של חיים חדשים ויצירת משפחה. יחד עם זאת, מחקרים מצאו שלידה בקרב נשים שחוו פגיעה מינית בעבר הקרוב או הרחוק עלולה לגרום לטראומה מחודשת ולידה כואבת ומסובכת יותר. בשל כך, צוות הרופאות הגינקולוגיות, המיילדות והעובדות הסוציאליות במרכז הרפואי קפלן ברחובות יזם מרפאה ייחודית ליולדות שתקרא 'לי – לך' ובה צוות נשים מיומן ביותר שילווה את היולדת שחוותה פגיעה מינית בעבר בתכנית מותאמת אישית לצרכים שלה טרם הלידה, במהלכה ולאחריה. ליווי צוות הנשים המקצועי הופך את הלידה מחוויה טראומטית ומסובכת לחוויה מעצימה ומשמחת עבור היולדת ובני משפחתה.

ד"ר נטע מלר (33, נשואה + תינוקת), גניקולוגית בחטיבת הנשים שהקימה את מרפאת 'לי – לך' יחד עם ד"ר שיר דפנה-תקוע (49, נשואה+3), מנהלת השירות לעבודה סוציאלית בבית החולים, מסבירה כי המטרה הנה למנוע סיבוכים גופניים ונפשיים, מניעת יצירת טראומה חדשה והקטנת שיעור הלידות המכשירניות והניתוחים הקיסריים בקרב נשים שחוו בעבר פגיעה מינית.

בירורים שנעשו ע"י נשות צוות המרפאה עם מטופלות אמיצות שעברו פגיעה מינית, העלו דפוסי התנהגות חריגים בשלב הלידה שמאפיינים נשים שחוו טראומה מינית, כגון לידה כואבת יותר, לידות ואקום וניתוחים קיסריים. מכאן החליטו בקפלן על הקמת המרפאה החדשה והייעודית בתמיכתו של פרופ' אלון בן אריה, מנהל חטיבת נשים ויולדות בקפלן, שכולל תכנית ליווי וטיפול אישית בהתאם למצבה של האישה.

ד"ר מלר אומרת כי הצוות המטפל במרפאת 'לי – לך' מורכב מנשים בלבד: רופאות גניקולוגיות, מיילדות, ועובדות סוציאליות. הטיפול הוא טיפול הוליסטי, כלומר נשות המקצוע (המטפלות) פועלות במקביל ובאופן מסונכרן ומתואם על פי תכנית טיפול שנבנתה על ידי המטפלות והמטופלת יחדיו.

ד"ר מלר: "בכדי להפחית את החרדות מה'לא נודע' כולנו מגדירות איך להתמודד עם סיטואציות שעלולות להתפתח תוך כדי לידה. למשל, נשים שנרתעות מבדיקה וגינלית יכולות לבקש הערכה על ידי אולטרה-סאונד חיצוני. לעיתים אנחנו מבצעות סיור משותף בחדר הלידה, בחדר הניתוח, במידה ומתוכנן קיסרי, בחדר ההתאוששות ובמחלקת ילודים".

ד"ר דפנה-תקוע: "ואז מגיעה הלידה. המטופלת מתבקשת לעדכן אותנו כשהיא בדרך לבית החולים, כך שכשתגיע לחדר הלידה הצוות יהיה מוכן לקראתה. לאחר הלידה אנחנו מבקרות אותה בכדי לבדוק מה מצבה ולקיים שיחת עיבוד של חווית הלידה. במידה והמטופלת מרגישה צורך בהמשך טיפול רגשי ופיזי במהלך תקופת משכב הלידה, המרפאה ממשיכה ללוות אותה. למשל, מטופלת שלנו שנרתעה מלהניק בשל המגע עם השד, סייענו לה ללמוד לחוות את הגוף שלה באופן אחר ומיטיב יותר".

ד"ר מלר וד"ר דפנה-תקוע מסכמות לרגל יום האישה הבינלאומי: "התרומה וההשפעה שיש לקול הנשי בתחומים שעד לא מכבר נחשבו גבריים באופן מובהק, היא מדהימה, כולל תחום הגינקולוגיה. נשים הן כמחצית מהאוכלוסייה, יש לנו קול אחר, שונה, שחשוב שיישמע וישפיע. האחריות שלנו במערכת הבריאות היא להקשיב לקולות הסמויים והמושתקים ולהתאים את הטיפול והשיח הרפואי".

יולדות יכולות לפנות בכל עת לצוות המרפאה החדשה 'לי – לך' בטלפון 089441231.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנונימית

    ד"ר נטע מלר מקסימה ורגישה מאוד, אנושית ומדברת בגובהה העיניים. בהחלט שקפלן הפתיעו לטובה..

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר