עינת שְׁמַל (צילום: אור קימרון)

"לחיות עם אור": ההתמודדות עם החיים לצד בעל שסובל ממאניה דפרסיה

מרכז חוויות שוויץ המדע ותוכנית עמיתים יקיימו ביום חמישי ה-14.3 אירוע מודעות לבריאות הנפש, במסגרתו יעלה המופע של עינת שְׁמַל, "לחיות עם אור", אשר תספר על החיים לצד בעלה המתמודד עם מאניה דפרסיה

פורסם בתאריך: 5.3.19 07:51

-->

כחלק מחודש המודעות לבריאות הנפש, מרכז חוויות שוויץ המדע ותוכנית עמיתים יקיימו אירוע מודעות "לחיות עם אור", בהשתתפות עינת שְׁמַל, זמרת ויוצרת, שתחלוק את סיפורה האישי במופע מלא כנות ומעורר השראה המשלב בין הרצאה לשירים וחושף את חייה לצד בעלה, אור, המתמודד עם הפרעה דו קוטבית (מאניה דפרסיה). המופע עוסק בהתמודדות, הקשיים ובבחירה להישאר ולחיות כל רגע במלואו. "יש סטיגמות לגביי כל הנושא הזה ואנשים צריכים להפסיק לפחד, כי מצד אחד זה לא פשוט לחיות לצד בן משפחה עם הפרעה נפשית, ומצד שני לא צריכים להתבייש ולשתף אחרים", מסבירה עינת.

עינת שְׁמַל (צילום: הילה בן דויד)

 

הגר קלי פניני, רכזת תכנית "עמיתים לבוגרים" ברשת חוויות ומפיקת האירוע: "מטרת המופע היא להעלות את המודעות בנוגע להפרעות נפשיות, לשבור את הסטיגמה ולהוכיח שבן אדם עם הפרעה נפשית יכול להיות מדהים ורב עוצמה. מעבר לכך המופע נועד בעיקר לתת כוח לכל אחד מאתנו שעובר קשיים ואתגרים בחיים, כדי שלא ניתן לאף אתגר לנהל אותנו וגם שלא נפחד לשתף אחרים בקשיים שלנו".

עוד מוסיפה קלי פניני: "בישראל חיים כיום כ-250 אלף אנשים המתמודדים עם בעיה על רקע נפשי המוכרים למוסדות המדינה. ניתן לשער כי אם ניקח בחשבון גם את האנשים שאינם מטופלים על ידי המדינה, נגיע למספר גבוה בהרבה. בניגוד למה שמקובל לחשוב, רוב נפגעי הנפש חיים היום בקהילה. אנשים אלו הם חלק מאתנו, הם יכולים להיות הדוד, הסבא, החבר או השכנה".

האירוע מופק על ידי רכזת תוכנית 'עמיתים לבוגרים' ברשת חוויות. 'עמיתים לבוגרים' היא תכנית ארצית, בשיתוף החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות הפועלת להחלמה של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית באמצעות השתלבות בקהילה.

"מטרתנו היא ליצור קשרים בין האדם לקהילתו באמצעות השתלבות בפעילויות פנאי, חברה והתנדבות הפתוחות לקהל הרחב", אומרת אסנת לוי, מנהלת מרכז חוויות שוויץ המדע. "התוכנית מסייעת למשתתפי התכנית להגשים עצמם, ליהנות מתחביבים ישנים או חדשים, להכיר אנשים ולהרגיש משמעותיים, מחויבים ושייכים בקהילה שבה הם חיים".

אמיתי כהן, יו"ר דירקטוריון רשת חוויות, מסר: "הרשת רואה חשיבות עליונה בפיתוח שיח שווה המאמין בשוויון הזדמנויות מלא ומתוך אמונה ביצירת שינוי על ידי האנשים עצמם. כיום ניתן שירות לכ-120 משתתפים בוגרים המתמודדים עם מגבלה נפשית בעיר, המשתקמים ומשתלבים בפעילויות פנאי שונות. תוכנית עמיתים חושפת מדי שנה אלפי אנשים מכלל הקהילה לתחום בריאות הנפש באמצעות הסברה הנעשית בשיתוף עם מתמודדים. במקביל פועלת הרשת לתת מענה גם לגילאים הצעירים, באמצעות תוכנית 'עמיתים לנוער' – תכנית שיקומית חברתית לנוער בגילאים 12-18 שמתמודדים עם קושי נפשי".

האירוע יתקיים ביום חמישי ה-14.3.19 בשעה 20:00 באולם מרכז קהילתי חוויות שוויץ המדע. מתאים לכל מי שעובר חוויה דומה ורוצה להתחזק ולכל מי שרוצה לקבל השראה וזריקת מוטיבציה. להזמנת כרטיסים: 089310700.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר