קייטנות מדע וטכנולוגיה
צילום אילוסטרציה

שבוע הכאוס במכון דוידסון – חגיגה מדעית לכל המשפחה

לרגל שבוע המדע, מכון דוידסון לחינוך מדעי ברחובות, בשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה, מזמין את הקהל הרחב בין התאריכים 10-14.3.19 לאירועים מדעיים יוצאי דופן שיעסקו בעשיית "סדר מתוך הכאוס", ובהם ייחשפו המשתתפים לעולם המדע בדרכים יצירתיות ומרתקות

פורסם בתאריך: 7.3.19 08:15

-->

כשהמדע נפגש עם עולמות הסטנד אפ, המוזיקה והאמנות. מכון דוידסון לחינוך מדעי יאפשר לקהל הרחב הצצה לסודות המדעיים המסבירים את הקשר המפתיע שבין הסדר לבלגן, כל זאת באירועים ופעילויות מגוונות לכבוד שבוע המדע הארצי. שבוע הכאוס מיועד לכל המשפחה ויתקיים בין התאריכים ה-10.3.19 ועד ה-14.3.19, ויכלול בתוכו מופעים, הרצאות וסדנאות שכולם עוסקים במדע ובנושא "סדר מתוך הכאוס".

היום הראשון של הכנס (10.3) יתמקד בתכנים לכל המשפחה ובייחוד לקהל הצעיר. המבקרים יוכלו לקחת חלק בסדנאות מדעיות ומעשירות לילדים, כמו: יצירת רקדנית מכאנית שתנועתה מבוססת על מטוטלת כאוטית, בניית רובוטים בעזרת מנוע אקצנטרי, סדנת פרחי נייר, צביעתם והנחתם במים, הכנת קליידוסקופ אישי והכנת מטוטלת שרגליה נעות בצורה רנדומלית בין מגנטים. בנוסף, יתקיימו מופעים מרהיבים של ניפוח זכוכית והדגמות הממחישות מצבי בלגן וכאוס שונים בטבע ובמדע.

שאר ימי השבוע מיועדים בעיקר לקהל הבוגר ויכללו הרצאות ופאנלים מרתקים:

12.3 – הצצה לסודות הכאוס: ערב הרצאות לקהל הרחב.

המדע של הבלגן המאורגן: על סדר ואי סדר במתמטיקה עם פרופ' אורי בדר מהפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב. האם אפשר לצפות צורה של עשן או לחזות תוצאה של הטלת קובייה?

מיומנו של פיזיקאי: לאן נושבת הרוח? עם פרופ' יוחאי כספי מהפקולטה למדעי כדור הארץ וכוכבי הלכת. מי "שולט" על מזג האוויר? על המנגנונים הפיזיקאליים ששולטים במערכת האקלים בעולם, מהחלקיק הקטן ביותר ועד לכדור הארץ עצמו.

פרויקט ייחודי לזכרו של חנן בר-און, שמביא לקדמת הבמה את הסיפורים שמאחורי המדע. בואו לראות ולשמוע אנשי מדע ורוח שיספרו כיצד הם חוו "סדר מתוך הכאוס" בחייהם הפרטיים.

13.3 – גחלילית: עושים סיפור ממדע, האנשים שמאחורי התגליות המדעיות הגדולות.

פרויקט ייחודי לזכרו של חנן בר-און, שמביא לקדמת הבמה את הסיפורים שמאחורי המדע. בואו לראות ולשמוע אנשי מדע ורוח שיספרו כיצד הם חוו "סדר מתוך הכאוס" בחייהם הפרטיים. במרכז הערב: שיחה בגובה העיניים עם פרופ' דוד הראל, מדען פורץ דרך במדעי המחשב ממכון ויצמן למדע ופרופ' תמר אלאור, אנתרופולוגית מובילה מהאוניברסיטה העברית. בנוסף ד"ר קירה רדינסקי תספר על עולם הביג דאטה, ובני הזוג פרופ׳ שלום ויפה אליעזר ישתפו בחוויית כתיבת ספרם המשותף על הפיזיקה של הפלזמה. בערב ישולבו גם קטעי שירה, ריקוד ומוזיקה.

14.3 – איך מחברים אנשים למדע? כנס הנערך בשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה העוסק בדרכים יצירתיות להנגשת המדע.

איך עושים את המובן מאליו? הרצאתו של דורון פישלר.

הטבלה לא משקרת: פאנל מדענים וקומיקאים שידבר ויצחק על הטבלה המחזורית בהשתתפות דודו ארז ואבי אטינגר.

תחרות לכישרונות מדעיים FACTOR-S: בהנחיית אמן החושים ליאור מנור. התחרות מאגדת מיטב מדענים ואמנים מתחום הבמה והמוזיקה, אשר יתחרו על פרס כישרון היצירתיות המדעית.

האירועים בשיתוף רימון בית ספר למוזיקה והבצפר של חברות הפרסום והדיגיטל, יתקיימו במרכז שוורץ רייזמן ואולם הברווז במכון דוידסון לחינוך מדעי, קמפוס דרום, מכון ויצמן למדע ברחובות. ימים ושעות הפעילות במהלך השבוע: 10.3 יום ראשון, 17:00-21:00, כניסה ללא תשלום. ניתן להירשם במקום. 12.3 יום שלישי 17:00-20:30, כניסה ללא תשלום, ניתן להירשם במקום. 13.3 יום רביעי 17:00-20:30, כניסה בעלות של 40 שקלים ברכישה באתר בלבד (לא תתאפשר רכישת כרטיסים במקום). 14.3 יום חמישי 17:00-21:00, כניסה בעלות של 85 שקלים ברכישה באתר בלבד (לא תתאפשר רכישת כרטיסים במקום).

לינק לאתר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר