התינוק אורי מלאכי
התינוק אורי מלאכי

מיילדת מקפלן יילדה את חברתה לעבודה בביתה בלידה לא מתוכננת

אורטל רוזנשטיין ונינה ווגמן, שתיהן תושבות רחובות ומיילדות בקפלן, זכו למפגש לא צפוי כשנינה הוזעקה לביתה של אורטל שהחלה תהליך לידה לא מתוכנן. שמו השני של הבן ייקרא ׳מלאכי׳ לכבודה של החברה והמיילדת. אורטל: "הייתה לי מלאך בבית, נינה, שהייתה במקום הנכון ודאגה לנו בחום ובאהבה"

פורסם בתאריך: 26.2.19 12:57

-->

אורטל רוזנשטיין, המשמשת מיילדת כ-3 שנים, ונינה ווגמן, המשמשת מיילדת כ-10 שנים, נמצאות יחדיו שעות רבות בחדר הלידה של המרכז הרפואי קפלן, אלא שלמפגש הזה שתי החברות הרחובותיות לא ציפו כלל. לפני כמה ימים, במהלך הכנות לקראת יום הולדתה של ילדתה בת ה-4, הוזעקה נינה לביתה של אורטל שהחלה תהליך לידה לא מתוכנן. נינה סייעה ליילד תינוק בריא ומתוק, שנקרא אורי מלאכי, לצד בעלה של אורטל, ארי. התינוק ואמו הובאו באמבולנס לחדר הלידה בקפלן, שם המתין להם צוות רפואי הכולל רופאה ו-2 מיילדות.

נינה סיפרה כי חברה של אורטל התקשרה אליה ואמרה שהיא עם צירים צפופים מאוד וכואבים, וביקשה שתגיע אליה לעזור לה. "אורטל הייתה לפני לידה שלישית, בשבוע ה-40 להריונה. כל הלידות הקודמות היו רגילות. אני שכנה שלה, מתגוררת דקה נסיעה ממנה, לכן הגעתי מיד כשהתקשרה. כשהגעתי אליה הביתה ראיתי שאורטל אכן עם צירים חזקים וצפופים וכשבדקתי אותה הבנו שהלידה קרובה מאוד ולא ניתן לנייד אותה. קראנו לצוות מד"א והתקשרתי לחברות שלנו המיילדות בחדר לידה בקפלן כדי שיכינו עבורה חדר. אני נשארתי עם אורטל בבית והתינוק יצא במהירות ובלידה קלה".

אורטל, נינה והתינוק

 

ארי, בעלה של אורטל, היה לצידה כל הזמן וסייע רבות לנינה במהלך הלידה ולאחריה. נינה מוסיפה: "אחרי הלידה חתכנו את חבל הטבור, עטפנו את התינוק בחיתולים ובשמיכת חימום של מד"א, הוצאתי שלייה ודאגתי לכווץ רחם. אז התארגנו והעברנו את אורטל ואת התינוק באמבולנס לחדר לידה בקפלן. כשהגענו לחדר הלידה הצוות התרגש מאוד ומחא כפיים".

נינה מספרת שלאורך כל הלידה אורטל הפגינה קור רוח וסבלנות רבה, וכן גם משפחתה: "בעבר אורטל יילדה את אחותה בדרך לקפלן, ברכב, כך שלידה מהירה זה כנראה משהו שעובר במשפחה", היא אומרת בחיוך. "התינוק נולד ביום ההולדת ה-4 של בתי הקטנה נטלי, ואני הנחתי בצד את ההכנות שלי לקראת חגיגות יום הולדתה של הילדה לטובת תמיכה ועזרה לחברה בלידתה".

אורטל, ארי ו

אורטל, ארי והתינוק אורי מלאכי

אורטל, שלה שני ילדים בבית, נועה בת 3.5 ושוהם בן שנתיים, סיפרה שיילדה את אחותה לפני שנתיים וחצי ברכב ולכן לא רצתה ללדת באוטו והעדיפה ללדת בבית: "כשנינה הגיעה ובדקה אותי החלטתי שאנחנו נשארים בבית. ילדתי לאחר חצי שעה והייתי רגועה, כי אני מכירה את נינה ואת המקצועיות והמסירות שלה עבור היולדות בקפלן. הייתי בידיים הכי בטוחות שיש. כשהגענו לחדר הלידה בקפלן המתין לנו צוות שבדק אותי ואת אורי מלאכי. הצוות טיפל בתינוק, כולל חימום, בדיקת חבל הטבור ושקילה. הבדיקה שלי כללה סימנים חיוניים ומעקב לחץ דם. לאחר מכן הביאו את אורי מלאכי אליי להנקה".

אורטל ביקשה להודות באופן אישי לנינה על העזרה והסיוע בכל רגע נתון והבהירה: "חלק מהוספת השם השני לילד, 'מלאכי', כי הייתה לי מלאך בבית, נינה, שהייתה במקום הנכון ודאגה לנו בחום ובאהבה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר