צוות הקרדיולוגים במהלך צינתור בתלת מימד (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)
צוות הקרדיולוגים במהלך צינתור בתלת מימד (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)

קפלן: מצלמת תלת ממד מכוונת את הקרדיולוג במהלך צנתור לב

פרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי: "מדובר בפיתוח שנמצא בקדמת הטכנולוגיה העולמית"

פורסם בתאריך: 25.7.17 08:00

-->

לראשונה בישראל – מצלמת תלת ממד מכוונת את הקרדיולוג במהלך צנתור לב: צוות המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן החל לאחרונה להשתמש במערכת צנתורים משוכללת ומתקדמת שמראה בצורה חדה וברורה את עורקי הלב בתלת ממד, ממפה אותם ומכוונת את הקרדיולוג לנקודה המדויקת. חשוב מכך, המערכת החדשה, שהוטמעה לראשונה בארץ בקפלן, מאפשרת למקם את הסטנט (התומכון) באזור חסימת העורק בצורה מיטבית על מנת לקבל תוצאות טובות לטווח ארוך. מדובר בפיתוח שנמצא בקדמת הטכנולוגיה העולמית וכבר בוצעו בקפלן בהצלחה כ-20 צנתורים באמצעות המערכת החדשה.

צוות המערך הקרדיולוגי אומר כי ישנה חשיבות רבה למערכת התומכת בה מסתייע המצנתר במהלך צנתור. כ-10,000 ישראלים לוקים מדי שנה בהתקף לב ורק 60 אחוזים מהם מגיעים תוך פחות משש שעות מתחילת הכאבים בחזה, שהוא הזמן בו ניתן לפתוח את העורק החסום על ידי צנתור דחוף וכך להציל את שריר הלב מנזק שעלול לסכן חיים.

מערכת תלת המימד בצנתורים

מערכת תלת המימד בצנתורים

 

פרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן, מסביר כי מדובר בקדמת הטכנולוגיה ברמה עולמית באמצעותה מגיעים לרמת דיוק הגבוהה ביותר שמאפשרת לאבחן מה באמת קורה בתוך העורקים הכליליים, שהנם כלי הדם של הלב שלנו. "המצלמה המשוכללת נמצאת בקצה הצנתר שנכנס דרך עורק הרגל או העורק ביד בפעולת הצנתור, ומאפשרת להביט בעורקי הלב, לחדור לתוכם ולצלם תהליכים פתולוגיים המתרחשים בזמן אמת ולמקם בצורה המדויקת ביותר את הסטנט אשר פותח את החסימה", הוא מסביר.

פרופ' קובי ג'ורג' עם מערכת התלת מימד (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)

פרופ' ג'ורג' עם מערכת תלת מימד (צילום: אפרת שררה, בית החולים קפלן)

 

מערכת הכוללת שימוש בתלת ממד מאפשרת להתכוונן בצורה מדויקת ביותר לאזור שבו נדרשת פעולת הרחבת העורק באמצעות בלון או התקנת תומכן שימנע מהעורק להיחסם שוב. "הצילום בתלת ממד מאפשר למצנתר לדעת בדיוק איכותי באיזו מידה הפעולה הטיפולית נעשתה נכון ולהבטיח את הסיכוי הטוב ביותר שלא תהיינה בעיות עתידיות עם אותו תומך שהשתלנו בעורק של הלב", הוא מסכם.

ד"ר קרלוס גרוזמן, מנהל המרכז הרפואי קפלן, אמר כי אין ספק שצנתור בעזרת מצלמת תלת ממד הנה בקדמת הטכנולוגיה העולמית בתחום הצנתורים ומציבה את המערך הקרדיולוגי כאחד מהטובים בין בתי החולים בישראל. "רק לאחרונה נתבשרנו על ידי משרד הבריאות כי מכון הלב בקפלן נמצא בין שני המקומות הראשונים בישראל בטיפול מהיר באוטם שריר הלב שנגרם על ידי עורק שנחסם במלואו, ואנו מאוד גאים בצוות הרפואי המקצועי, האיכותי והמסור למטופלים", הוא סיכם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר