המגנט בוושט של הפעוטה
המגנט בוושט של הפעוטה

פעוטה מרחובות בלעה מגנט בצורת לב. צוות מומחי קפלן הצליחו לשלוף אותו מהוושט

אמה של הפעוטה: "היא שיחקה במשחק שבו אפשר לחתום עם מגנטים בצורות שונות. כמה שניות לאחר שהחלה לשחק היא התחילה להשתעל שונה מהרגיל. זה היה נס שהמגנט נכנס לוושט ולא לקנה הנשימה"

פורסם בתאריך: 31.1.19 13:55

-->

פעוטה כבת שנתיים וחצי מרחובות הובאה לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן, כאשר מגנט בצורת לב תקוע לה בוושט באופן שמסכן אותה. על כן היא הוכנסה מיידית לחדר הניתוח ובתהליך אנדוסקופי בהרדמה מלאה הוצא המגנט בעזרת מכשיר ייעודי לכך.

אמה של הפעוטה סיפרה כי כשהלבישה את בתה בבוקר למעון, היא שיחקה במשחק שבו אפשר לחתום עם מגנטים בצורות שונות, ביניהם צורת לב. "כמה שניות לאחר שהחלה לשחק עם המגנט היא התחילה להשתעל שונה מהרגיל ושאלתי אותה איפה הוא. היא יכלה לנשום ולא הייתי בטוחה שמשהו קרה. בגלל שהיה לי חשש ולא ראיתי את המגנט על הרצפה, נסענו ברכב ישר לחדר מיון ילדים קפלן. הגענו לחדר מיון ומייד הכניסו אותנו לבדיקת דופק, לחץ דם וצילום רנטגן שבו נראה מגנט הלב בבירור. לאחר מכן בוצעה פרוצדורה של הוצאת המגנט בידיים הנאמנות של צוות רופאי הגסטרו המעולים של קפלן".

המגנט בוושט של הפעוטה

המגנט בוושט של הפעוטה

 

המגנט לאחר שנשלף מהוושט של הפעוטה

 

האם מספרת כי מייד לאחר הוצאת המגנט ביקשה הפעוטה שלושה מעדני וניל ושוקולד וחזרה למעון כשהיא בריאה לחלוטין.

"לגבי המגנטים, זרקנו את כולם עד שהיא תגדל. זה היה נס שהמגנט נכנס לוושט ולא לקנה הנשימה ושצוות המיון בקפלן פעל באופן מהיר. תודה ענקית לצוות בקפלן על מהירות הטיפול הרפואי והצלת הילדה שלי".

ד"ר חני טאף, מומחית ברפואת גסטרו ילדים בקפלן: "הפעוטה עברה באופן מיידי צילום רנטגן ובו נראה בבירור המגנט בצורת לב תקוע בתוך הוושט. מכיוון שהמגנט עלול ליצור התנקבות של הוושט ונזק בלתי הפיך, מדובר במצב חירום המחייב הוצאתו מהר ככל האפשר. הפעוטה הוכנסה מיידית לחדר הניתוח ובתהליך אנדוסקופי בהרדמה מלאה הוצא המגנט בעזרת מכשיר ייעודי. לאחר שהתאוששה היא השתחררה לביתה".

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסבירה כי פעוטות וילדים אינם מודעים לסכנות הטמונות במשחקים שנראים תמימים לכאורה. "אנו עדים גם למקרים של ילדים גדולים יותר שפועלים בהתנהגות סיכונית תוך כדי משחק. על ההורים להסביר להם את הסיכונים גם במשחק תמים לכאורה. מלבד סכנת החנק הטמונה בבליעת גוף זר, יש מוצרים שעלולים לגרום לנזקים משמעותיים בגוף, כמו למשל מגנטים או סוללות כפתור. גם אם הילדים שלכם מעל גיל 5 ולפי אזהרות המוצר מסוגלים לשחק במשחקים הכוללים חלקים קטנים, הזהירו אותם מפני סכנת הבליעה והשגיחו עליהם בזמן המשחק".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר