מימין: יאנה שמואלביץ' וד"ר אינה רובננקו (צילום: מכבי שירותי בריאות)
מימין: יאנה שמואלביץ' וד"ר אינה רובננקו (צילום: מכבי שירותי בריאות)

המזכירה הרפואית קנתה לחולה הערירי מצרכים מכספה והגיעה לביתו כדי לבשל לו אוכל חם

יאנה שמואלביץ', מזכירה במרפאת מכבי שירותי בריאות ברחובות, גילתה כי החולה האונקולוגי שוחרר מבית החולים ללא אוכל ותרופות ולא יכלה להישאר אדישה. היא קנתה לו מצרכים מכספה, הביאה לו את התרופות מבית המרקחת והגיעה לביתו כדי לבשל לו אוכל חם. יאנה: "לראות את החיוך, ההפתעה וההתרגשות של החולה שאין לו אף אחד בעולם, שווה את הכול"

פורסם בתאריך: 18.12.18 11:09

-->

יאנה שמואלביץ', מזכירה רפואית במרפאת מכבי שירותי בריאות ברחובות, מקפידה ליצור קשר אישי עם כל אחד מהמטופלים שמגיעים למרפאה, לשאול בשלומם ולתת להם תחושה ביתית וחמה. מדי יום מגיעים מאות מטופלים לרופאים איתם יאנה עובדת והיא מתעניינת במצבם ובצרכיהם.

לפני כשבוע קיבלה יאנה מייל חריג ובו התבשרה כי אחד החולים האונקולוגיים המטופל על ידי רופאת המשפחה ד"ר אינה רבוננקו, השתחרר באחרונה מבית החולים ואין מי שיטפל בו ובצרכיו לאחר השחרור. יאנה, שמכירה את כל המטופלים ברמה האישית, נזכרה כי מדובר בחולה אונקולוגי שעובר טיפולים קשים ונמצא במעקב במרפאת מכבי בקהילה. באותו המייל גילתה לראשונה כי המטופל התמוטט ברחוב כאשר ירד להוריד את הזבל והובהל לבית החולים לאחר שאחד השכנים מצא אותו שרוע על המדרכה. לאחר ניתוח מורכב להסרת הגידול בראשו, שוחרר המטופל לביתו עם מרשמים לתרופות והנחיות להמשך טיפול. יאנה, שפגשה את המטופל מספר פעמים ואף שוחחה איתו, יודעת שמדובר בחולה ערירי ללא משפחה, ילדים או חברים, אשר זקוק לסיוע כדי להחלים ולהשתקם לאחר הניתוח.

"ברגע שקראתי את המייל, לא הייתה התלבטות בכלל ידעתי שאני חייבת לעזור לו" היא מספרת. יאנה גייסה את חברתה נירית צוריאל – רוקחת מכבי פארם, ויחד הם טיפלו בכל הקשור להנפקת מרשמים. אז היא לקחה עבורו את התרופות מבית המרקחת, נסעה ורכשה עבורו מצרכים לבית – ירקות ופירות, מוצרי חלב, לחם וביצים, ועם המצרכים היא הגיעה לביתו ובישלה עבורו אוכל חם לכמה ימים, כדי שיוכל להתאושש ולנוח בהתאם לאחר הניתוח.

מימין: יאנה וד"ר אינה רובננקו

מימין: יאנה שמואלביץ' וד"ר אינה רובננקו (צילום: מכבי שירותי בריאות)

 

במקביל, פנתה יאנה למחלקת הרווחה בעיר כדי לדווח על מצבו ולוודא שיקבל סיוע וראוי מהרשויות. המטופל, שהופתע והתרגש מהגעתה של יאנה לביתו, הודה לה על הסיוע וההתחשבות יוצאת הדופן והבטיח כי ימשיך בסדרת הטיפולים במאבק במחלתו.

ד"ר רבוננקו עודכנה ועקבה אחר המבצע המיוחד למען המטופל, ואף שוחחה איתו כדי לוודא שהוא מצליח להשתקם, ליטול את התרופות ולהתאושש לאחר הניתוח.

יאנה, שיזמה את המבצע, לא רואה דבר יוצא דופן במעשיה ואומרת: "בחרתי במקצוע הזה בדיוק בשביל מקרים כאלה, להצליח לגעת באנשים ולסייע למי שצריך אותנו. אני מאמינה שכל אחד אחר היה עושה בדיוק את אותו הדבר. לראות את החיוך, ההפתעה וההתרגשות של החולה שאין לו אף אחד בעולם, שווה את הכול".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

2 תגובות
  1. אביגייל

    תודה לך יאנה, עזרת למטופל וגם לכל מי ששמע על מעשייך. תבורכי.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר