מיכאל גרין וד"ר חגי מירון
מיכאל גרין וד"ר חגי מירון

תושב רחובות היה בסכנת חיים בעקבות עקירת שן בינה

עקירה שגרתית של שן בינה גרמה לסכנת חיים ממשית של בן 30 מרחובות. צוות קפלן עצר את הדימום הרב והציל את חייו

פורסם בתאריך: 29.10.18 08:12

-->

צוות היחידה לכירורגיה פה ולסת במרכז הרפואי קפלן טיפל לאחרונה במקרה לא שגרתי לחלוטין: מיכאל גרין, בן 30 מרחובות, סטודנט לתואר שלישי בהנדסת חשמל, הגיע עם דימום מאסיבי שסיכן ממשית את חייו לאחר פעולה שגרתית של עקירת שן בינה. הצוות הרפואי בניהולו של ד"ר חגי מירון הצליח להשתלט על הדימום בעורק הדם ולעצור אותו עם חומר מעודד קרישה ותפירה הדוקה.

ד"ר חגי מירון אמר כי מדובר בבחור בריא לחלוטין שעבר עקירת שן בינה אצל רופא שיניים מנוסה ומיומן במרפאה פרטית באזור רחובות. "במהלך כל הטיפול ובמהלך ההשגחה שלאחר מכן במשך 30 דקות לא היה שום אירוע חריג או דימום חריג. כשעתיים לאחר הטיפול, בזמן שהמטופל היה בביתו, החל דימום חזק מאוד אל חלל הפה. המטופל ניסה לעצור את הדימום בכוחות עצמו לפי הנחיות רופא השיניים אך הדימום רק החמיר. הוא פנה בבהילות למיון קפלן שם הועבר לבדיקה ראשונית בידי ד"ר נועם ברטוב, רופא אף אוזן וגרון, והוא הצליח לעצור את הדימום והקפיץ אותי בדחיפות לסייע בטיפול כאשר הוא לוחץ על המקום עד להגעתי. חשוב להדגיש כי אם דימום אחרי עקירה לא עוצר לאחר 20 דקות – יש להגיע בהקדם לחדר מיון פה ולסת".

להערכת הצוות הרפואי איבד מיכאל כ-1 ליטר דם. מדובר בכמות רצינית ביחס לאירועי דימום מחלל הפה. כמו כן, המטופל הקיא כמות גדולה של דם אשר הוא בלע לאורך השעות.

ד"ר מירון מתאר את הפעולה מצילת החיים: "לאחר הגעתי אבחנו כי מקור הדימום הינו עורק דם פועם בסמוך לאתר העקירה. לאחר טיפול מקומי קצר בחדר המיון הצלחנו להשתלט על הדימום וביצענו עצירת דימום עם חומר מקומי מעודד קרישה ותפירה הדוקה. בהמשך, לאחר הטיפול, הבחור הושאר להשגחה במחלקת אשפוז למשך יומיים ושוחרר שמח ושבע רצון לאחר יממה".

מיכאל גרין תיאר את החוויה שעבר: "לאחר שעקרתי את השן היה קצת דימום וחיכיתי עוד חצי שעה אצל רופא השיניים ואז חזרתי הביתה. אחרי שעה וחצי התחיל דימום מאסיבי והרגשתי לאחר מכן חולשה והקאתי. הצוות הרפואי עצר את הדימום לחלוטין. בדיעבד הבנתי שהם הצילו את חיי. אושפזתי למספר ימים להשגחה כי ההמוגלובין ירד בשל איבוד הדם. עכשיו אני בבית עם האישה והילדים".

מיכאל סיפר כי לא האמין שטיפול שיניים יגיע למצב של סכנת חיים: "רופא השיניים שעקר לי את השן הגיע לקפלן לראות אותי ואמר שזו פעם ראשונה בקריירה שלו שזה קורה. הוא הודה לרופאים בקפלן על הצלת חיי".

דימום קל לאחר עקירת שן הוא אירועי שכיח, אך מקרה זה ממחיש את הסיכון הנדיר בדימום מסיבי לאחר טיפול כירורגי בחלל הפה גם באנשים בריאים. "הגעתו המהירה של מיכאל לחדר מיון בקפלן הייתה הדבר המדויק והנכון לעשות במקרה זה, ובדיעבד היא הצילה את חייו", נאמר.

במקרים בהם מתחרש דימום בחלל הפה לאחר עקירה או טיפול כירורגי אחר ממליצים רופאי קפלן לבצע את הפעולות הבאות:

לחיצה מקומית על אתר הדימום עם תחבושת או פד גזה לח. יש צורך להרטיב את התחבושת טרם הנחתה על מנת שלא תדבק לקריש הדם. בשום פנים ואופן אין לשחק עם קריש הדם שנוצר או לנסות ולהסירו או לנקותו. כל משחק כזה מעודד מחדש דימום מהפצע. יש לנסות ולשמור על קור רוח שכן לחץ במצב שכזה מעלה את לחץ הדם ובכך מעודד דימום גדול יותר. בכל מקרה בו הדימום אינו נעצר לאחר 20 דקות של לחץ יש ליצור קשר עם הרופא המטפל בהקדם או במקרים חריגים להגיע בהקדם לחדר מיון פה ולסת.

מיכאל גרין עם ד"ר חגי מירון

מיכאל גרין עם ד"ר חגי מירון


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר