נילי אברמסקי לאחר תרומת השיער
נילי אברמסקי לאחר תרומת השיער

נילי אברמסקי, שיאנית העבר בריצה למרחקים ארוכים, תרמה בקפלן שיער לחולות סרטן

אברמסקי: "אני ניצחתי בריצה – החולות מנצחות במרוץ לחיים"

פורסם בתאריך: 14.10.18 13:02

-->

חודש המודעות הבינ"ל לסרטן השד:  נילי אברמסקי (48), אמא לליאל (15) ומיכאל (בן 8), תושבת רחובות מיום היוולדה בקפלן, היא אצנית שהחזיקה מעל 10 שנים ברוב שיאי ישראל, מ-2,000 מטר ועד מרתון, כולל השתתפות באולימפיאדה אתונה (2004) ובאליפויות עולם (הלסינקי 2005 ואוסקה 2007). באחרונה היא הגיעה למספרת הפאות של עמותת פ.ל.א בבית החולים קפלן – ותרמה את קצוות שיערה הארוך לטובת עיצוב פאות בחינם עבור נשים חולות סרטן הנמצאות במהלך טיפולים כימותרפיים במכון האונקולוגי.

כיום כאשר ישנה עלייה מתמדת במספר חולות הסרטן ובהתאם לכך גם ביקוש גובר לפאות. במקביל ישנו מחסור בשיער טבעי והנשים המוכרות והמשפיעות יכולות להוות דוגמה אישית בהיענות לתרומה זו.

נילי, המחזיקה בשיא כל הזמנים של תארי אלופת ישראל – מעל 50 תארים בכל המרחקים, מספרת שהיה לה חלום כבר שנים לתרום שיער, אך הוא לא היה ארוך מספיק כדי לקצר אותו. היא מתארת סגירת מעגל: "כספורטאית, לפני 15 שנים קיבלתי שני עירויי ברזל כדי שאצליח בתחרויות ואז שלחו אותי לקבל עירוי במכון האונקולוגי והרגשתי שנוצר לי חוב לנשים החולות – לתרום שיער להכנת פאה. מאז המודעות לתרומת שיער תפסה תאוצה והגעתי עכשיו למספרת הפאות בבית חולים קפלן, שיש בה מתנדבים ומתנדבות אדיבים ביותר".

נילי אברמסקי לפני תרומת השיער

 

נילי אברמסקי לאחר תרומת השיער

 

נילי הוסיפה כי היא מאמנת ריצה ברחובות ובקבוצה שלה מתאמנים עובדים מקפלן שהמליצו לה על המספרה של אלי בן זיקרי בקפלן. "אלי הסביר לי את כל התהליך של קבלת פאה והמקום עצמו הוא באמת פ.ל.א אמיתי".

נילי אמרה כי כמו שהיא ניצחה בריצות רבות במהלך הקריירה הספורטיבית ארוכת השנים שלה, כך מנצחות חולות הסרטן במרוץ לחיים: "נשים חולות סרטן מתמודדות עם המחלה בטיפול כימותרפי תקופה ממושכת והפאה משמשת עבורן כלי לחיזוק הדימוי העצמי בעיניי הסביבה ועיניי עצמן ומקלה על ההתמודדות היומיומית שלהן. וזהו הניצחון לחיים".

מעצב השיער אלי בן זיקרי, שחלה אף הוא בסרטן בעבר והחליט להקדיש את חייו לעיצוב פאות בחינם לנשים חולות סרטן שעוברות טיפולים, התרגש מאוד מהמחווה של נילי. "לפני מספר שנים נחנכה בבית החולים 'קפלן' ברחובות מספרה חדשה שמציעה שירותי טיפוח, תספורת והתאמת פאות בחינם לנשים וגברים שחלו בסרטן ושיערם נשר במהלך הטיפולים הכימותרפיים. אנחנו זקוקים לשיער טבעי כדי שנוכל לעמוד בדרישה", הוא מבקש. "לאחרונה אף חנכנו בית מלאכה לפאות שנועד להכנתן בהתאמה לשיער הטבעי שנשר. הביקוש לפאות נמצא בעליה מתמדת, ואנו משתדלים להעניק לכל מטופלת את השירות הנעים והמסור".

ד"ר נועה בן ברוך, מנהלת המכון האונקולוגי בבית החולים 'קפלן', אמרה כי אחת מנקודות השבר של נשים המגיעות אליה לטיפול הוא עניין נשירת השיער. "מהגידול הסרטני לרוב נרפאים, אבל הנשירה היא שבר שאי אפשר להסתיר, כי היא פוגעת בנשיות. לכן הפרויקט של עמותת פ.ל.א הוא חשוב וחיוני. הפרויקט של אלי בן זיקרי תורם לשיפור הדימוי וההרגשה של החולות במהלך הטיפול, וזה חשוב ביותר. אנו מודים לספרים באזור הנרתמים למאמץ ומקדישים מזמנם לסיוע בתספורות ואיסוף שיער למטרה חשובה זו", היא מסכמת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר