יאיר לפיד בביקורו במכון ויצמן (צילום: איתי בלסון מכון ויצמן למדע)
יאיר לפיד בביקורו במכון ויצמן (צילום: איתי בלסון מכון ויצמן למדע)

יאיר לפיד: "מכון ויצמן הוא אי של יצירתיות שמשנה חיים"

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ביקר במכון ויצמן ברחובות ואמר: "ממשלה צריכה לחשוב לטווח ארוך: יש לבנות עוד 'מכון ויצמן' - בצפון ובדרום"

פורסם בתאריך: 3.8.18 08:18

-->

יו״ר מפלגת יש עתיד, ח״כ יאיר לפיד, ביקר השבוע במכון ויצמן ברחובות כאורחו של  פרופסור דניאל זייפמן, נשיא המכון. לפיד שמע מפרופסור זייפמן על השפעת המדע על החברה ועל מקומו של מכון ויצמן בעולם, שמע את דבריו של פרופסור זייפמן על חשיבותה של מדיניות "חופש המחשבה" ועל כך שהחוקרים והמדענים בוחרים בעצמם את נושאי המחקר. לפיד התרשם שחופש הפעולה הזה מוביל את מכון ויצמן לתגליות רבות ולכך שמוצרים, בעיקר בתחום הרפואה ובענף התרופות, נמכרים בעולם כולו במיליארדי דולרים.

עוד ביקר לפיד במעבדות שבמכון, שוחח עם חוקריו ועמד מקרוב על שיטות המחקר ודרכי הפעולה של הצוות במקום. בין היתר סייר בבניין הראשון שבו ישב המכון עוד משנת 1934 ונחשף אל המחשב הראשון שנבנה במכון בשנת 1954 – מבין 10 המחשבים הראשונים בעולם.

יאיר לפיד ופרופסור זייפמן על רקע בית הנשיא חיים ויצמן

יאיר לפיד ופרופסור זייפמן על רקע בית הנשיא חיים ויצמן

 

לפיד: ״פגשתי במכון ויצמן תפיסת עולם חדשנית, ערכית ואפילו כלכלית. מכון ויצמן הוא אי של יצירתיות שמשנה חיים – החל מבריאות, דרך טכנולוגיות דמיוניות ועד היסוד החשוב במדינה: החינוך מדעי. מדינת ישראל צריכה לחשוב לטווח ארוך ולבנות עוד 'מכון ויצמן' – אחד בדרום ואחד בצפון. זה אמנם לא פרויקט שייתן תפוקות בטווח הקצר, אך אחריותה של הממשלה הוא להניח תשתיות לטובת העתיד והדורות הבאים".

חבר מועצת רחובות מטעם סיעת 'יש עתיד', אבי קינד, פגש אף הוא את לפיד במהלך ביקורו במכון וציין: "סיפרתי ליאיר שהמכון הוא חלק מנוף ילדותנו ושיתפתי אותו בתסכול של תושבי העיר מכך שילדי עירנו אינם יכולים ליהנות מהיופי הקסום של הגנים המוריקים ומשיתוף פעולה פורה עם מכון ויצמן למען התושבים. ביקשתי מיאיר שיעלה את הנושא בפני נשיא המכון. בקדנציה הבאה אפעל למען פתיחת שערי המכון, על כל שטחו, לטובת כלל הציבור ולהידוק שיתוף הפעולה בין מכון ויצמן לתושבי העיר רחובות במגוון תחומים".

אבי קינד ויאיר לפיד

אבי קינד ויאיר לפיד


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הפוסק

    יאיר לפיד הוא אי של בורות וכסילות. פשוט דיבילו גדול שכל מילה שהוא מוציא מגרונו אין לה על מה להתבסס. אין לו כל הבנה בסיסית בשום תחום. 12 שנות לימוד יש לו? שירת בצה"ל?…

  2. אמין

    יאיר לפיד את מי מעניין שביקרתי במכון ן יומן מה אתה מדען למה אתה אומר שמעון וויצמן זה אי אתה תועה זה מעצמה רד מהפוליטיקה אתה מתאים להיות רק בוקסר………

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר