צילום הרנטגן עם המגנטים (צילום: בית החולים קפלן)
צילום הרנטגן עם המגנטים (צילום: בית החולים קפלן)

הילד בלע 10 מגנטים – מומחי קפלן שלפו אותם מהקיבה והצילו את חייו

הילד, בן 10, בלע שרשרת כדורי מגנטים ממשחק ילדים. המגנטים נצמדו זה לזה בקיבה והייתה סכנה משמעותית שיחסמו את המעי או יגרמו לנקב מסכן חיים

פורסם בתאריך: 23.7.18 13:21

-->

החופש הגדול מביא עמו מקרים חריגים: ילד בן 10 בלע שרשרת כדורי מגנטים ממשחק ילדים. המגנטים נצמדו זה לזה בקיבה והייתה סכנה משמעותית שיחסמו את המעי או יגרמו לנקב מסכן חיים. מומחי קפלן הצליחו להציל את חייו ולשלוף את המגנטים בחדר הניתוח.

ד"ר חני טאף, מומחית ברפואת גסטרו ילדים, המרכז הרפואי קפלן: "הילד כבן 10 הגיע לחדר מיון ילדים בקפלן עם תלונה על בליעת עשרה מגנטים של משחק. הוא עבר באופן מיידי צילום רנטגן ובו נראו בבירור המגנטים בקיבה. מכיוון שהמגנטים עלולים להידבק זה לזה דרך דופן המעי וליצור חסימה או התנקבות המעי, מדובר במצב חירום וצריך להוציאם מהר ככל האפשר. הילד הוכנס מיידית לחדר הניתוח ובתהליך אנדוסקופי בהרדמה מלאה הם הוצאו בעזרת מכשיר ייעודי בשרשרת אחת. לאחר שהילד התאושש הוא השתחרר לביתו. צוות חטיבת ילדים בקפלן מעביר מסר להורים ולילדים: מגנטים עלולים לסכן חיים כי הם נדבקים אחד לשני בתוך הגוף ולכן הקפידו להרחיקם מסביבת ילדים קטנים ובוודאי להימנע מהכנסתם לפה או לאף".

המגנטים שהוצאו מגופו של הילד (צילום: בית החולים קפלן)

המגנטים שהוצאו מגופו של הילד (צילום: בית החולים קפלן)

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "ילדים אינם מודעים לסכנות. במיוחד בחופש, אנו עדים למקרים של ילדים גדולים יותר שפועלים בהתנהגות סיכונית תוך כדי משחק. על ההורים לקחת אחריות ולהסביר להם את הסיכונים, גם במשחק תמים לכאורה. מלבד סכנת החנק הטמונה בבליעת גוף זר, יש מוצרים שעלולים לגרום לנזקים משמעותיים בגוף, כמו למשל מגנטים או סוללות כפתור. גם אם הילדים שלכם מעל גיל 5 ולפי אזהרות המוצר מסוגלים לשחק במשחקים הכוללים חלקים קטנים, הזהירו אותם מפני סכנת הבליעה והשגיחו עליהם בזמן המשחק".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר