מכון ויצמן (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
מכון ויצמן (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

מכון ויצמן למדע הגיע למקום התשיעי במדד איכות המחקר בעולם

זו הפעם השנייה שמכון ויצמן נכלל ברשימת עשרת מוסדות המחקר האיכותיים בעולם. בסקר הקודם שהתפרסם ב-2015, הגיע המכון למקום העשירי

פורסם בתאריך: 9.7.18 12:36

-->

מכון ויצמן למדע ניצב במקום התשיעי במדד העולמי של איכות המחקר המשוקללת, בסקר שבוצע על ידי המכון לסקרי מדע וטכנולוגיה שבאוניברסיטת ליידן, הולנד. זו הפעם השנייה שהמכון נכלל ברשימת עשרת מוסדות המחקר האיכותיים בעולם, כאשר בסקר הקודם, שהתפרסם ב-2015, הגיע המכון למקום העשירי.

מדד איכות המחקר העולמי מתבסס על נתונים מספריים בלבד, ולא על שאלונים סובייקטיביים. מדובר בבסיסי נתונים על פרסומיהם המדעיים של מדעני האוניברסיטאות ומכוני המחקר בעולם, מספר הציטוטים של המאמרים האלה, ועוד. היחס בין מספר הפרסומים למספר הציטוטים מעיד על איכות המחקר המדעי.

מיקומו של מכון ויצמן למדע במקום התשיעי בטבלת האיכות העולמית, מעיד על עלייה משמעותית ומתמשכת באיכות מחקריהם של מדעני המכון. לפני כעשור ניצב המכון במקום ה-19 ברשימת איכות המחקר המדעי העולמי (ואחד משלושה מוסדות שאינם אמריקאים, שנכללו ברשימת 25 המקומות הראשונים); בדו"ח שפורסם בשנת 2015 הגיע כאמור למקום העשירי (והיה המוסד היחיד מחוץ לגבולות ארצות הברית שנכלל בעשירייה הראשונה);  ואילו במדד שפורסם בימים אלה, ואשר מתייחס לנתונים של השנים 2013-2016, הוא עלה, כאמור, למקום התשיעי ברשימת מוסדות המחקר האיכותיים בעולם. בין היתר היתר ניצבים בעשירייה הראשונה מוסדות כמו פרינסטון, סטנפורד, הרווארד, ברקלי, אוקספורד, ייל ואחרים.

תוצאות הסקר שבוצע על ידי אוניברסיטת ליידן

נתונים מעניינים נוספים העולים מן הסקר:

20% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון דורגו ברשימת 10% המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר.

2.1% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון נכללו באחוז העליון ברשימת המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר. 67% נכללו במחצית העליונה של המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה.

מדעני המכון פרסמו בתקופה זו (2013-2016) 2,526 מאמרים מדעיים, שצוטטו 33,164 פעמים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר