אירוע רפואה על הבר
אירוע רפואה על הבר

עיריית רחובות והמרכז הרפואי קפלן מציגים: מגוון הרצאות מרתקות באווירה מיוחדת

שנה שלישית לפרויקט המצליח של עיריית רחובות והמרכז הרפואי קפלן - "רפואה על הבר" – ייצא אל הדרך ביום רביעי ב-33 מקומות בילוי ברחבי העיר. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 14.6.18 07:14

-->

שריינו את ה-20 ביוני. ביום רביעי בשעה 20:30, ב-33 מקומות בילוי ברחובות יתקיימו בו זמנית הרצאות של רופאים בכירים ועובדים פרא-רפואיים ותיקים מהמרכז הרפואי 'קפלן', במסגרת הפרויקט הייחודי של עיריית רחובות והמרכז הרפואי 'קפלן' – 'רפואה על הבר', שחוזר זו השנה השלישית ברציפות.

תושבי העיר מוזמנים לבילוי מיוחד ומעשיר, שמאפשר להם לפגוש את אנשי הרפואה מאחורי שולחן הבר ולא מאחורי שולחן המרפאה, שם יוכלו להאזין לשיחות מרתקות בנושאים שונים בתחומי הבריאות והרפואה, הנוגעים בחיים של כולנו.

השנה הושקעה מחשבה רבה בבחירת הנושאים, על מנת להביא מנעד נושאים רחב וחדשני, שכל אחד יוכל למצוא בו את הנושא המתאים עבורו. בין היתר נשמע על מיתוסים ברפואת ילדים, מה אמת ומה בדיה, לצד השפעות העידן הסלולרי על חייהם (ועל חיינו), נדבר על המתבגרים שבינינו ועל התקשורת עם הילדים שלנו והאתגרים החדשים שהדור הצעיר מציב בפנינו. נדבר גם על ניתוחי כפתורים, על רפואה קרדיולוגית בילדים, לא נפקד מקומם של הספורטאים, שיוכלו לשאול שאלות בנושאי פציעות ספורט נפוצות והדרכים להימנע מהן, על התועלת הנסתרת באומנויות לחימה ויוגה, ועל חשיבות היציבה הנכונה המונעת פגיעות גוף אחרות. גם לנושא תרומת האיברים הטעון נשמר מקום של כבוד. נדבר על פלסטיקה וכירורגיה פלסטית, וכן על השימוש בבוטוקס לטיפול במיגרנות. נדבר על נושא הזוגיות והמיניות ומה שביניהם, והרצאה נוספת בנושא איידס – לא מה שחשבתם. נשמע סיפורים מרתקים ממנתחים מומחים על נסתרי חדר הניתוח ועל קבלת ההחלטות המורכבת מולה ניצבים הרופאים כעניין שבשגרה. נכיר את עולמם המרתק של הגנטיקאים שיספרו לנו על עצמנו (ועל הגוף שלנו) דברים שבכלל לא ידענו, ונהנה מליצנים רפואיים שיסבירו ברצינות למה הצחוק באמת חשוב לבריאות. נשוחח על תהליך הלידה והחידושים האחרונים בתחום ההפריה החוץ גופית, כיצד מטפלים בוורטיגו, איך מתמודדים עם אבנים בכליות, נרחיב על תיקוני ראיה וניתוחי קטרקט, נלמד על בריאות העור, כיצד אפשר לבצע שיקום בבעיות שמיעה, מה צריך לדעת על אלרגיה למזון ועוד. הרצאה המיועדת לציבור הנשים הדתי / חרדי תיערך במרכז חוויות מהות, ברחוב מנוחה ונחלה 3.

האירוע הייחודי לרחובות, שכבר הועתק על ידי ערים ובתי חולים אחרים בישראל, מאפשר למשתתפים להרחיב את הידע שלהם בתחום הרפואה, במפגש עם הרצאות הרופאים 'בגובה העיניים', בדרך המנגישה את הרפואה ואת חידושיה לציבור הרחב. במפגשים אלה מתאפשר ללמוד על נושאים שרלוונטיים לכל אחד ואחת.

ד"ר קרלוס גרוזמן, מנהל המרכז הרפואי קפלן: "אני מבקש להזמין אתכם באופן אישי ליהנות מהרצאות מגוונות הקשורות לכל תחומי החיים ושלבי החיים. כל ההרצאות תהיינה חופשיות תוך שיח פתוח עם התושבים, כי זו מטרתו העיקרית של הערב – מפגשים משתפים ונגישים בגובה העיניים".

יש לציין כי הכניסה חופשית אך מותנית בהרשמה מראש באתר עיריית רחובות.

להלן הפרטים מלאים על ההרצאות ועל מיקומן:

ניתן לעיין גם במוסף המיוחד שפורסם בעיתון

מיתוסים מול רפואה בטיפול בילדים

ד"ר אורי בלה – מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים

האם חלב עיזים מרפא פצעים בפה? מה אמת ומה בדיה? מה עוזר ומה עשוי לגרום לנזק? בהרצאה נדבר על טיפולים עממיים נפוצים הניתנים לילדים.

ההרצאה תתקיים בקפה עלמה, קפה מסעדה בלב רחובות שנולד מחלום ונרקם מתוך אהבה לאנשים ולאוכל. במקום אווירה של קפה שכונתי מחבק, לצד אוכל איכותי ומוקפד. התפריט כולל ארוחות בוקר, כריכים, טוסטים, סלטים, מרקים, פסטות, מנות בשריות, דגים, ועוד.

קפה עלמה, ש. בן ציון 49, רחובות. טל': 089798633

 

"אנחנו והמתבגרים שבינינו"    

ד"ר שרון צחורי – מומחית ברפואת ילדים וסגנית מנהל המרכז הרפואי קפלן

בהרצאה נדבר בשיח פתוח על נושאים הקרובים לכולנו ברפואת מתבגרים: התבגרות פיזית לצד זו הרגשית והמנטלית, בעיות רפואיות שכיחות לגילאים אלה, תזונה ופעילות גופנית.

ההרצאה תתקיים במסעדת טרנזיט – שהיא תחנה אסייתית בלב הסואן של פארק המדע ברחובות. המסעדה הוקמה מתוך אהבה לתרבות ולאוכל האסייתי, לשפע הקולינרי, לתודעת השירות, לניקיון, לאווירה המשוחררת ולתמורה הנהדרת, לטעמים ולאווירה, תוך הקפדה על שירות אוהב, ממש כמו במזרח. טרנזיט היא מסעדת value for money בה הסועד לא ימצא מנות יקרות וקטנות, אלא מנות שופעות, נדיבות עם מחירים שיגרמו לו לחיוך גדול ולחשבון קטן, ממש כמו בתחנות המזרח הרחוק.

טרנזיט, רחוב מאיר וייסגל 2, פארק המדע. טל': 3457*

 

מדריך להורה המודאג בדרך למרפאת הלב לילדים

ד"ר אברהם מתתיהו – מנהל היחידה לקרדיולוגיה פדיאטרית

אוושה בלב, כאבים בחזה, כחלון ומה שביניהם. מטרת ההרצאה להציג סיבות שכיחות להפניית ילדים לבירור קרדיולוגי, משמעות התלונות והבירור במרפאת לב ילדים.

ההרצאה תתקיים בקפה לואיז, מקום המשלב מסעדה, בית קפה, מעדנייה ובריאות. בקפה לואיז מאמינים בערכי איכות, אהבה, בריאות וטבע ומיישמים ערכים אלו במנות הבריאות והמזינות המכילות רכיבים טבעיים בלבד. לצד בית הקפה ממוקמת המעדנייה, שבה אפשר לרכוש שלל מוצרי בריאות וטבע, כמו גם תערובת קפה מעולה, לחמים הנאפים במקום, ממרחים ייחודיים, גרנולות מיוחדות ומוצרים נוספים. בקפה לואיז תוכלו למצוא מגוון מנות צמחוניות, מנות ללא גלוטן, מנות טבעוניות ועוד.

קפה לואיז, רחוב אופנהיימר 10, פארק המדע. טל': 086652999

 

הפרעות קשב וריכוז בעידן הסלולרי

ד"ר אילן בוש – פסיכיאטר בכיר ילדים ומתבגרים

בהרצאה נשוחח על הבנה ייחודית ומאפיינים של הפרעת קשב וריכוז בעידן הסלולרי, על הקשר לדיכאון, על מיתוסים לגבי טיפול תרופתי ועל דרכי התמודדות.

ההרצאה תתקיים ב"זואי קפה", שמאז שנפתח בקיץ 2010 מאפשר לאורחים הבאים בשעריו להתנתק מהיומיום שלהם ולהתחבר לשלל ניחוחות, צבעים וטעמים, ליין משובח, בירה מהחבית, מוסיקה נעימה, וצוות המעניק יחס אישי וחם לסועדים המבלים במקום. את "זואי" (שמשמעה חיי נצח ביוונית ומזל בהודית) הקימו מיכל ועינב שמאמינות בשפע של נתינה, ובין הפיתויים שתמצאו בתפריט: ארוחת בוקר נורבגית, שקשוקה תרד, ג'בטה באפלו, פטוצ'יני סלמון, שניצל סינטה ועוד.
זואי, רחוב מרדכי בשיסט 43 (נווה עמית). טל': 0774456217

 

מה נשמע? על שמיעה, ליקויי שמיעה ושיקום שמיעתי

פנינה יקיר – קלינאית תקשורת במכון שמיעה

השמיעה קריטית להתפתחות שפה ודיבור. גם לקות שמיעה קלה עלולה להפריע בתפקוד יומיומי. נדבר על מערכת השמע, לקויי שמיעה מולדים ונרכשים, ואמצעי שיקום, דוגמת מכשירי שמיעה לסוגיהם ושתל שבלול.

ההרצאה תתקיים בקורנר (The corner kitchen), מסעדת המבורגרים כשרה שכוללת שלל המבורגרים קלאסיים ומיוחדים, כריכים, סלטים, ארוחות עסקיות, קינוחים מפתים, ועוד. כל ההמבורגרים במקום עשויים מבשר טרי שנטחן במקום, ויש גם שלל תוספות, כמו: ביצת עין, חזה אווז מעושן, פטריות, אננס בצ'ילי מתוק, טבעות בצל, לביבות ירק, ועוד. גם הצמחוניים ימצאו מה לאכול, עם מנות דוגמת המבורגר צמחוני, חציל קלוי, צ'יפס, או כדורי פירה. בעלי כרטיס חבר זוכים להפתעות ומבצעים כמו 1+1 על ההמבורגר או צ'יפס ללא הגבלה במחיר מצחיק.

The corner kitchen, רחוב דרך המדע 8, פארק המדע. טל': 088531243

 

תחושת בטן – מיומנו של כירורג

ד"ר אלון בר – רופא כירורג במחלקה לכירורגיה דחופה וטראומה

בהרצאה נדבר על ניתוחי בטן נפוצים ומורכבים – סיכון מול סיכוי.

אורחת: טליה אילות – "וונדר וומן" סיפורה של שורדת.

ההרצאה תתקיים במסעדת המבורג, שהמתכון הייחודי של ההמבורגר שלה התגלה במהלך טיול לאירופה באחת המסעדות הוותיקות בעיר המבורג שבגרמניה. המטבח הינו מטבח אמריקאי עדכני עם התמחות מיוחדת בהמבורגרים, והוא מציע, בין היתר, את מנת הדגל "המבורג" – המבורגר בשילוב שלושה סוגי בשר. המסעדה מקפידה לעבוד עם המוצרים האיכותיים והטריים ביותר והתפריט מכוון לקהל יעד רחב כדי שכל אחד יוכל למצוא את מבוקשו.

המבורג, רחוב המדע 1, פארק המדע. טל': 1700507073

 

תהליך קבלת ההחלטות של הרופא המנתח

ד"ר גיא לין – מנהל יחידת הטראומה במערך הכירורגיה

בהרצאה נדבר על רכישת הידע והשימוש היומיומי במאגרי המידע, ההכשרה, רכישת הניסיון וההתפתחות הטכנולוגית ככלי לקבלת החלטות, המחליף את שיקול הדעת של הרופא. נשוחח גם על הפסיכולוגיה של הכירורג – גורמים אישיים וסביבתיים המשפיעים על החלטות טיפוליות.

ההרצאה תתקיים בפאב הלה מורס, שהוא מסוג הפאבים השכונתיים של פעם. אלו שברגע שאתם מגיעים למקום הברמן כבר מוזג לכם את המשקה הקבוע שלכם, בדרך כלל בכיסא הקבוע. אלו שגם כשאתם באים אליהם לבד אתם אף פעם לא לבד. כיאה לפאב אמיתי, תוכלו למצוא במקום מבחר גדול של בירות מהחבית ועשרות בירות מבקבוק. המוזיקה במקום אינה מיינסטרימית, הבליינים יכולים ליהנות משולחן פול ולשבת ברחבה החיצונית או הפנימית. בקיצור: מוזיקה טובה, אווירה טובה ואנשים טובים שעושים בילוי טוב.

לה מורס, רחוב הרצל 203 (קומת קרקע). טל': 089363634

 

פלסטיקה וכירורגיה פלסטית – מעבר לכל דמיון

ד"ר רון פישל – מתמחה בכירורגיה פלסטית

ההרצאה תעסוק בעולם של הכירורגיה הפלסטית בהיבט הרפואי-שחזורי, עם נגיעה באסתטיקה וגם מעט על ההיסטוריה והעתיד בתחום.

ההרצאה תתקיים בבר פקה פקה, בר שכונתי איכותי בעיצוב תעשייתי בסגנון ניו יורקי. מצד אחד מספק הבר בילוי שקט עם ישיבה רגועה על שולחנות בחוץ, ומצד שני אווירה חמה ותוססת בתוך הבר. המקום פתוח כל ימות השבוע וידוע בעיר בימי שישי בצהריים התוססים שלו, שבהם מגיע קהל רחב ומגוון לאכול ולשתות לצלילי מוזיקה טובה.

פקה פקה, רחוב הרצל 207. טל': 0539365785

 

גנטיקה – ממדע בדיוני למציאות

ד"ר שגיא יוספסברג – מומחה לגנטיקה רפואית ורפואת ילדים, מנהל המכון הגנטי

עם השינויים החלים בעולמנו – הגנטיקה מתקדמת והידע העומד לרשותנו על רצף הגנום האנושי, הינו רחב ביותר. כיום, בזכות הטכנולוגיות השונות, ניתן להציע בירורים לאבחון מטופלים עם קשיים שונים, איתור זוגות בסיכון לצאצאים חולים וכן איתור אנשים בריאים הנמצאים בסיכון לפתח מחלות שונות. הכרת הגנטיקה שלנו תשמור על בריאותינו. בואו להכיר תחום מרתק זה.

ההרצאה תתקיים בסניף ארומה, רשת בתי הקפה שכוללת כיום כבר מעל ל-140 סניפים ברחבי הארץ והעולם, כולל בית קלייה, בית מאפה ומפעל ירקות ורטבים בבעלותה. ברשת רואים קפה איכותי כדרך חיים, ומקפידים שכל כוס קפה תהיה לא פחות ממושלמת. לזה מצטרף תפריט אוכל פשוט אך ייחודי שעשוי במקום עם ההזמנה, שכולל סלטים, כריכים, מאפים, ארוחות בוקר, לחמים, מרקים, טוסטים, ועוד.

ארומה, רחוב הרצל 218. טל': 089477056

 

"DNA, תורשה ומחלות גנטיות"

ד"ר הילה קרמר-חיימוביץ' – מנהלת המעבדה הביוכימית

בהרצאה נשוחח על מושגי יסוד בגנטיקה תיאורטית ועד היישום בפועל במעבדה הרפואית.

ההרצאה תתקיים במסעדת B.B.B. רשת BBB-Burgus Burger Bar היא רשת מסעדות בסגנון דיינר אמריקאי איכותי המספקת חוויה קולינארית בסניפים מעוצבים ומטופחים עם שירות מקצועי ואדיב ותפריט עשיר ואחיד בכל סניפי הרשת. מועדון החברים של הרשת מונה עשרות אלפי לקוחות ומספק הטבות שונות לחברים מידי חודש. בנוסף, הרשת מציעה מגוון פעילויות לילדים בסניפים, כגון מסכי מגע אינטראקטיביים, שידורי משחקי ספורט על מסכי ענק ועוד. הסניף הרחובותי משתרע על פני 350 מ"ר בבניין ספיאנס בקרית המדע בעיר.

מסעדת B.B.B, רחוב ויסגל 2, פארק המדע. טל': 089348820

 

"להקשיב ללב" – התועלת באומניות לחימה, יוגה ופילטיס

סוזי פוקס – מנהלת המכון לשיקום הלב

במכון לשיקום הלב קיימת תכנית אימון וטיפול אישית לניהול אורח חיים בריא. התכונית כוללת מגוון אימונים מעולמות תוכן שונים, כגון: אימונים פונקציונליים, אומניות לחימה, יוגה ופילטיס. בהרצאה נשוחח על התועלת באימונים אלה.

ההרצאה תתקיים במא ביסטרו בר, הפועל ברחובות שנים ארוכות והפך לחלק בלתי נפרד מהנוף של רחוב הרצל. המקום, אשר בעבר היה בית מגורים ישן, הוסב למסעדה הממוקמת באזור מצוין במרכז העיר, כאשר המסעדה מציעה אווירה ביתית ייחודית ותפריט אוכל ואלכוהול עשיר, מגוון וטעים.

מא ביסטרו בר, רחוב הרצל 226 (קומה שנייה). טל': 089364234

 

"בוטוקס – לא רק ליופי"

ד"ר יעקב בלש – מומחה בנוירולוגיה והפרעות תנועה

בהרצאה נדבר על טיפול חדשני במיגרנות ובמחלות נוירולוגיות שונות: טיפולים במיגרנה כרונית וכאבי ראש, אפשרויות הטיפול אחרי אירוע מוחי, טיפול בעיוות כיווץ שרירי צוואר עם כאבים, טיפול בהזעת יתר בבתי שחי ובמצח, התוויות אסטטיות, כולל קמטים בפנים עליונות והיפרטרופיה של שרירים בפנים.

ההרצאה תתקיים  בסניף רשת רולדין, שהינה רשת קונדיטוריות ובתי הקפה הגדולה בישראל, עם 65 סניפים בפריסה ארצית (כ-11 סניפים משמשים כבית קפה עם תפריט מנות מגוון. הרשת מציעה 150 סוגים שונים של מאפים ביתיים הנאפים במקום מידי יום, עוגות, פשטידות, לחמים ועוגיות – כולם בעבודת יד.

רולדין, רחוב אופנהיימר 2, פארק המדע. טל': 089365853

 

אלרגיה למזון – מציאות מול מיתוסים ואיך מטפלים?

ד"ר אשר אילן – מומחה באלרגיה ואימונולוגיה

השכיחות של אלרגיה למזון עולה באופן דרמטי בשני העשורים האחרונים. בהתמודדות מול "המגיפה" הזו יש צורך להיצמד ככל האפשר לעובדות הרפואיות. מנגד, גם העובדות הרפואיות משתנות ככל שהמידע מגיע, גם שיטות טיפול חדישות צצות, וגם באין פתרון לעיתים נעשית פנייה לאפיקים אחרים. ננסה בזמן הקצר לחדד מספר עובדות ומיתוסים על אלרגיה למזון.

ההרצאה תתקיים ב"בליקר בייקרי", בית קפה הממוקם ברחוב הראשי במרכז העסקים ההומה "פארק המדע". המקום רגוע ושקט ומובטחת למבקרים בו חוויה של טעם טוב בין אם תבחרו להתרווח בספות שבמרפסת הגבוהה והירוקה, ובין אם תבחרו להתרשם מהעיצוב הלונדוני של בית הקפה עצמו. התפריט המגוון כולל ארוחות בוקר מפתיעות, עיקריות, עסקיות, מנות ילדים, קינוחים וקפה משובח. בנוסף, ניתן להזמין מגשי אירוח או לקיים אירועים במקום. מקום מצוין לפתוח בו את הבוקר, לעצור לפסק זמן באמצע היום או לבלות ערב נעים.

בליקר בייקרי, רחוב המדע 8 פינת פקריס, פארק המדע. טל': 089157154

 

"AIDS – לא מה שחשבתם"

ד"ר דני אלבירט – מנהל המערך לאלרגיה, אימונולוגיה קלינית ואיידס

מאז שנת 1981 חלו תמורות אדירות בהבנה ובטיפול במחלת האיידס. מרכז נווה אור בבית החולים קפלן הינו מרכז האיידס הגדול בישראל, הבולט במצוינות ובחדשנות. בהרצאה על המחלה: מעט עבר, מעט הווה והרבה על מה צופן לנו העתיד. וכמובן – שאלות, שאלות ושאלות.

ההרצאה תתקיים בפאב האירי דבלין. המקום נפתח ברחובות אחרי סיור עומק בפאבים של אירלנד, תכנון קפדני והמון מחשבה. המטרה הייתה ליצור מקום בילוי בעל אופי שונה ותחושת ביתיות, באווירה חמה האופיינית לאירים. כל חומרי הגלם והאלמנטים העיצוביים התקופתיים נבחרו בקפידה והובאו במיוחד לארץ על מנת לבנות פאב אירי אותנטי. דבלין מתמחה במזיגת בירה מהחבית, ומציע עשרות סוגי בירה, מהחבית ומהבקבוק, בנוסף למאות סוגי אלכוהול אחרים. כמו כן, תפריט האוכל עשיר ומגוון והמוזיקה המצוינת כוללת לעתים גם הופעות חיות.

דבלין, רחוב המדע 1, פארק המדע. טל': 0528365324

 

"אתם לא מחליטים עלי"

אנה גולדברט – פסיכולוגית חינוכית מומחית ומתמחה בפסיכולוגיה רפואית

ההרצאה להורים תעסוק בדרכי תקשורת יעילות עם ילדיהם ובדרכים בהן ניתן לפתח שיח רגשי ומניע לפעולה עם הילדים.

ההרצאה תתקיים בבית הקפה דה ל פה. חברת עוגות דה ל פה מייצרת עוגות שמנת איכותיות ממוצרים עשירים ברמת איכות גבוהה. החברה החלה את דרכה בשנות ה-90 המוקדמות כמיזם פשוט בבית קפה קטן בתל אביב, ולאחר מכן התפתחה לכדי מפעל. בשנת 1998 נפתח הסניף האינטימי הממוקם ברחוב יעקב, הרחוב הראשון של המושבה רחובות. מעבר לאווירה החמה והנעימה, המקום מציע מגוון עוגות משובחות וטארטים בגדלים שונים מגבינת שמנת עשירה, פירות טריים, ליקר משובח, שוקולד מעודן, ידע צרפתי וטעם נפלא. הסלוגן של המקום הוא "פשוט תבואו, אנחנו אוהבים לארח".

עוגות דה לה פה, רחוב יעקב 26. טל': 089390792

 

גישות חדשניות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז בילדים ובמבוגרים

ד"ר פנחס קאסוטו – פסיכוביולוג ופסיכולוג רפואי מוסמך

הפרעת קשב וריכוז ADHD היא הפרעה אורגנית גנטית עם אחיזה גנטית של 80 אחוז והיא בדרך כלל נודדת על פני כל החיים. הטיפול המסורתי בהפרעה כולל טיפול תרופתי וטיפול רגשי. בעשור האחרון המחקרים הנוירופסיכולוגים תבעו את מושג הפלסטיות של המוח. בהרצאה אציג איך ההבנה של הפלסטיות של המוח יכולה לאפשר טיפול אחר.

ההרצאה תתקיים בברזיה – בר שכונתי שמח בלב העיר אשר פונה לקהל הסטודנטים ולבוגרים מהם. המקום מאופיין בשתייה זולה ובחברים יקרים וקבועים שפוקדים את המקום המעוצב באופן מוקפד בסגנון אקלקטי וצבעוני. מאז שנפתח, בר הברזיה מהווה מותג מן השורה הראשונה בברים בעיר, ושם דגש על המוסיקה שמשרה את האווירה המיוחדת במקום.

הברזיה, רחוב הרצל 203 (קומה שנייה). טל': 089109966

 

"מוסר כליות" – כל מה שרציתם לדעת על אבנים בכליות

ד"ר יניב שילה – אורולוג מומחה, מנהל היחידה לטיפול באבנים בדרכי השתן

בהרצאה נדבר על הגורמים בהיווצרות אבנים בכליות ועל הטיפול בתופעה.

ההרצאה תתקיים בתרזה, מסעדה איטלקית עשירה בטעמים וניחוחות היישר מהמטבח האיטלקי, עם טעם ישראלי מיוחד. המקום מעוצב כבר מסעדה איטלקי ישן עם נגיעות מודרניות, וגם התפריט העשיר והטעים יתאים לכל אחד, עם מגוון פסטות, פיצות, סלטים, קינוחים ותפריט אלכוהול משובח. כל זה במחירים נוחים לכל כיס.

תרזה, רחוב אופנהיימר 10, פארק המדע. טל':  089365006.

 

"כפתורים – לא רק בחולצות"

ד"ר יצחק פוריה – מומחה למחלות אף אוזן גרון

אחת הסיבות הנפוצות לירידה בשמיעה אצל ילדים, היא נוזלים באזניים כתוצאה מתפקוד לוקה של האוזן. בנוסף, נדבר בהרצאה על בעיות נשימה ופתרונן בניתוחי שקדים, האם לנתח ואם כן מתי ואיך? הרצאה על כל מה שצריך לדעת על בעיות א.א.ג.

ההרצאה תתקיים באייל מאפים טובים, בית קפה וקונדיטוריית בוטיק (כשר) בבעלותו של הקונדיטור אייל הורן. המקום מציע קפה איכותי ומאפים טריים ומשובחים הנאפים במקום בעבודת יד, מחומרי גלם טריים ומשובחים. לצד הקפה המשובח והמאפים האיכותיים מוגשות גם מגוון ארוחות בוקר עשירות ובריאות וארוחות ערב משפחתיות כולל ארוחות מיוחדות לילדים. ניתן להתייעץ בקונדיטור הנמצא במקום בכל עת וליהנות ממבחר מאפים טריים הנמצאים בפינת הטעימות. מקום בילוי לכל המשפחה, עם אווירה נעימה וביתית.

אייל מאפים טובים, מדרחוב ש. בן ציון 55. טל': 089315895

 

"ללכת סחור סחור" – הטיפול בוורטיגו מבלי להסתחרר

ד"ר מאיר ורמן – מומחה למחלות אף אוזן גרון, השרות הרינולוגי

בהרצאה נדון על האבחנה, הבעיות השכיחות והטיפול בוורטיגו ממקור האוזן.

ההרצאה תתקיים במסעדת סזאר המציעה אוכל ישראלי עם נגיעות איטלקיות וחוויית בילוי יוצאת דופן.

למרות הזיקה לתוצרת ישראלית, יין מקומי ובירות בוטיק ממרכז הארץ, מסעדת סזאר מתהדרת בעיצוב אירופאי קלאסי וחמים המשרה על האורחים אווירה רומנטית ונעימה. המסעדה נמצאת בקומה השנייה כך שניתן גם ליהנות מנוף פארק המדע בזמן הארוחה.

השם "סזאר" מנציח את סזאר כהן, סבו של ניסו בעל המסעדה ומי שבעצמו היה בעל קפה ביסטרו מיתולוגי בלה-גולט שבתוניס. ההתמחות העיקרית של סזאר הינה מנות בשריות ודגים. לצד השניצל המיתולוגי של סזאר תוכלו ליהנות מסטייקים מצוינים, פסטות ייחודיות ומנות ראשונות בלתי נשכחות כשכמובן הכל תוצרת הבית. בנוסף, החדר הפרטי המהודר של המסעדה אשר מיועד ל-25 סועדים, מתאים לאירועים מסוגים שונים. כמו כן במסעדה ניתן לקיים אירועים עד 130 סועדים בתפריטים סגורים.

מסעדת סזאר, רחוב פקריס 3, פארק המדע, 089465444

 

"זה רק ספורט" – פגיעות ספורט וטעויות אימון נפוצות

ד"ר שי מנדלר – רופא אורטופד

הרצאה אינטראקטיבית עם הקהל, בה נסקור את פגיעות הספורט האורתופדיות השכיחות, את טעויות האימון השכיחות בחדר הכושר ובאימוני חוץ המובילות לפציעות אלו, ונספק טיפים לגבי עבודה נכונה.

ההרצאה תתקיים ב"שפילד", פאב בסגנון אנגלי שמורגשת בו האהבה לכדורגל, בירה ואוכל טוב. חלל הפאב מחולק לחמישה אזורים שונים: בר, שחלקו הוא למעשה מטבח פתוח, קומת הבליינים, במת הופעות, מתחם סנוקר ורחבה חיצונית. בימי ראשון הבמה משמשת להופעות חיות של הרכבי קאברים ובמשך רוב שעות הפעילות מקפידים להקרין במקום משחקי כדורגל.

שפילד, רחוב דרך מאיר וייסגל 2, פארק המדע. טל': 086373509

 

"היד האנושית" – מהאדם הקדמון ועד לעידון הסלולר ומעבר

ד"ר אמיר אורון – מומחה לכירורגיה של היד

הרצאתו של ד"ר אמיר אורון תעסוק במבנה היד האנושית ובהשפעתו על האבולוציה של האדם, על השימוש ביד לאורך השנים החל מהמהפכה החקלאית, עבור למהפכה התעשייתית ועד לימי הסלולר והמחשב של ימנו אנו, ובמבט קצר לעתיד.

ההרצאה תתקיים ב"דלפק", בר חברים שכונתי ומגניב עם ים של אהבה, אלכוהול, מוזיקה טובה, חיוכים ויחס משפחתי.

הדלפק, רחוב הרצל 207. טל': 086755477

 

תהליך הלידה – כל מה שרצית לדעת

ד"ר יפעת גדות – מומחית גינקולוגיה ומיילדות

תהליך הלידה הוא תהליך טבעי שעוברות רוב הנשים ההרות בסוף ההיריון. אין אישה שלא חוותה חששות, חרדות ופחדים ממה שמחכה לה מאחורי הדלתות של חדר הלידה. בהרצאה נדבר על התהליך עצמו ולמה לצפות. תוכלו לשאול כל שאלה העולה לראשיכם ואני אשתדל לענות על הכל.

ההרצאה תתקיים במסעדת פיאטו, מסעדה שנפתחה מתוך אהבה אמיתית לאיטליה – לאוכל, לשפע, לריחות, לאווירה החמה והאוהבת וליין שאף פעם לא נגמר. בפיאטו תמצאו מגוון רחב של מנות מכל רחבי איטליה: פוקאצ׳ות ופיצות שנאפות בתנור אבן, ארטישוקים צרובים, פסטות טריות עבודת יד, יחד עם דגים, פירות ים ונתחי בשר משובח. בפיאטו היין נמזג כל הזמן ובלי הגבלה, והכל במחירים שווים לכל כיס.

פיאטו, רחוב פקריס 2, פארק המדע. טל': 086341234

 

Let's talk about (safe) sex – לעשות סקס על בטוח

ד"ר דב בראון – מומחה לגינקולוגיה ומיילדות

בהרצאה נקיים שיחה על סקס בטוח ואמצעי מניעה – לצעירים בגילם או ברוחם, ולהורים של כאלה.

ההרצאה תתקיים בפאב רודאו, מקום מיוחד שמציע למבקרים חווית ישיבה של פעם, כמו בימי המערב הפרוע. העיצוב, האווירה, התפאורה וכמובן התפריט שואבים השראה מה-Saloons שניתן היה למצוא בעבר בכל עיירה מתפתחת באזורי הספר של ארצות הברית.

רודאו, רחוב הרצל 203. טל': 0504081213

 

"זוגיות, מיניות ומה שביניהם"

ד"ר שיר דפנה-תקוע, סקסולוגית, מרפאה סקסולוגית

זוגות בעידן המודרני מתמודדים עם מורכבות רבה בחיי היום-יום. ההרצאה תעסוק ביחסי זוגיות, מיניות והקשר שביניהם.

ההרצאה תתקיים במאליכּ – בר מסעדה אסלי, אתני, אוריינטלי, עם השפעות ים תיכוניות. במקום מוצע תפריט אוכל ואלכוהול עשיר.

מאליכ, רחוב הרצל 213. טל': 088634044.

 

"האור שבעור" – בריאות העור כמפתח לחיים צעירים ויפים

ד"ר יוליה ולדמן-גרינשפון – מומחית ברפואת עור, מנהלת מרפאת העור

במהלך ההרצאה אגע בקצרה בשינוים הפיזיולוגיים הקורים בגופינו, ובעור בפרט, עם השנים. כמו כן, אדבר על השפעת השמש על הגוף שלנו ועל העור (לטוב ולרע). לבסוף, נדבר על התנהגות נכונה בשמש – "חכם בשמש".

ההרצאה תתקיים בבית הקפה קופי שואו, בית קפה קטן וייחודי המתמחה במטבח חלבי. המנות מוגשות באווירה חמה וחדשנית, מיוחדת ושכונתית. הבעלים השקיעו את מיטב המחשבה בעיצוב המקום ובכל הקשור לתפריט ניתן דגש על מצרכים טריים ואיכותיים בלבד. במקום תמצאו אפייה ביתית, קלייה של קפה ומגוון עוגות וקינוחים.

קופי שואו, רחוב יעקב 43. טל': 089362113

 

השפעת ההומור על הבריאות

ענת זוננפלד ונועם ענבר – רופאי חלום – ליצנים רפואיים

מטרת הליצנות הרפואית היא לתמוך ולסייע בתהליכי הטיפול, השיקום וההחלמה של המטופלים. מטרה זו מושגת באמצעות שילובם של ליצנים רפואיים בעבודת הצוות הרפואי תוך שהם מנצלים לצורך ביצוע תפקידם את הידע, הכלים וכישוריהם האומנותיים. על כך בהרצאה.

ההרצאה תתקיים בסניף רשת בתי הקפה Arcaffe, שהוקמה בשנת 1995 במטרה להביא לישראל את בשורת האספרסו בר האיטלקי האיכותי, קפה פרימיום טרי לצד כריכים מהמטבח האיטלקי ומאפים מהמטבח הצרפתי. את סודות הכנת תערובת הקפה רכשו הבעלים ממשפחת מסקיני הנמנית עם מייסדי Arcaffe איטליה, בליבורנו שבטוסקנה. את סודות הכנת המאפים הצרפתיים רכשו מהשף קונדיטור הידוע אריק קייזר, בעליו של רשת La maison Kayser המצליחה בצרפת וברחבי העולם.

ארקפה, רחוב המדע 6, פארק המדע. טל': 089463432

 

תיקון ראיה בניתוחי לייזר להסרת משקפיים וניתוחי קטרקט

פרופ' גיא קליינמן – מנהל שירות הקטרקט

ההרצאה תעסוק בהיסטוריה, בהווה ובעתיד של ניתוחים להסרת משקפיים וניתוחי קטרקט מתקדמים, וכן בעדשות מיוחדות המושתלות במהלך ניתוח קטרקט שמטרתן לצמצם את התלות במשקפיים.

ההרצאה תתקיים בהרצל בר קפה, אשר נוסד בשנת 1997 ונולד מתוך געגוע לרחוב של אז, לסמטאות של תמימות, לרגעים של אושר. למקום יש אופי ייחודי וקהל לקוחות נאמן במיוחד אשר נהנה משתי קומות השונות אחת מהשנייה מבחינת אווירה ועיצוב. הקומה הראשונה מעניקה ללקוח בחירה בסגנון הערב שהוא רוצה לחוות, כאשר בפנים יש כורסאות רומנטיות לדייטים ובר שקט, בעוד הרחבה שבחוץ משדרת אווירה של לראות ולהיראות. הקומה העליונה הינה קומת פאב שמספקת ללקוח את הבילוי המושלם לאלכוהול איכותי, מוסיקה טובה ואווירה של בית חם ושמח. כמו כן יד חדר V.I.P לאירועים סגורים עם שולחן פול, ויש גם מרפסת המתאימה לאנשים שרוצים ליהנות מאווירת הרחוב ההומה באווירה רומנטית.

הרצל בר אומנם קיים הרבה שנים, אך במקום דואגים להתחדש ולגוון בתפריט, במוסיקה (ערבי ג'אז והופעות חיות), בעיצוב המקום ובליינים המשתנים בהתאם לביקוש.

הרצל בר, רחוב הרצל 209. טל': 089461448

 

"רואה לך בעיניים" – דברים שכדאי לדעת, כי עם העיניים לא משחקים

ד"ר אפי ברקו – מתמחה ברפואת עיניים

בהרצאה נדבר על בעיות נפוצות בעיניים שמטרידות את כולם: הילד התעורר עם דלקת עיניים, האם צריך לרוץ לרופא? לסבא התחיל קטרקט, האם קטרקט מעוור? אחוז גדול מהאוכלוסייה מרכיבים משקפיים, למה משמשים המשקפיים? ואיך מתבצע ניתוח בתוך העין?
ההרצאה תתקיים בבר האוכל שיפקה, שאותו פתחו קבוצת חברים שהחליטו להגשים חלום ולפתוח בר אוכל במרכז העיר רחובות. המקום מעוצב באווירה ביתית וחמה ונועד לתת לסועדים חוויה נעימה במחירים הוגנים. בתפריט מנות בשריות, צמחוניות, וטבעוניות העשויות מחומרי הגלם הטריים ביותר שיש בשוק. הפיתות שנאפות במקום יקשו גם על שומרי הגזרה לעמוד בפניהן.

שיפקה, רחוב הרצל 220. טל': 086336388

 

"דוקטור נפלתי במדרגות" – חבלות בשיניים ובעצמות הפנים, מניעה וטיפול

ד"ר איריס אדם – מומחית בכירורגית פה ולסתות

בהרצאה נדבר על חבלות בשיניים, שברים בעצמות הפנים, שיטות קיבוע שמרניות ופולשניות, מניעה וטיפול.

ההרצאה תתקיים בסניף רשת פסטה בסטה, שבה מייצרים מדי יום מגוון פסטות מחומרי הגלם הטריים והאיכותיים של השווקים היפים והטובים בישראל. הפסטה מוקפצת אל מול הלקוחות, עם תוספות ורטבים ייחודים ובמחירים השווים לכל נפש.

פסטה בסטה, רחוב הרצל 219. טל': 086484179

 

"כולנו רקמה אנושית אחת" – על תרומת איברים

בלה אלמוג – אחות מתאמת השתלות

ניתוחי השתלות איברים הפכו בשנים האחרונות לפרוצדורה שכיחה בעלת אחוזי הצלחה גבוהים מאוד. כיום יש באפשרותנו לתת חיים לאנשים ולילדים, אשר בעבר נחרץ דינם למוות. רפואת ההשתלות היא מיוחדת במינה, כי בנוסף על הידע והטכנולוגיה יש צורך בהסכמה של המשפחה לתרום מאיברי יקירם שנפטר. על כל זאת בהרצאה.

ההרצאה תתקיים בקפה ביסטרו עץ התות, הממוקם בתוך חצר קסומה ירוקה ורומנטית ומציע אווירה כפרית. המבנה שופץ ברוח חדש לצד ישן, חיי המושבה לצד המודרניות האורבאנית העכשווית. בית הקפה מציע ישיבה מתחת לעץ תות בחצר במרכז רחוב הרצל, הרחוב הראשי של העיר, והוא "שובר" את המולת היום רחוק מעין ההמון. במקום מוצע תפריט אוכל עשיר לצד משקאות אלכוהוליים משובחים.

עץ התות, רחוב הרצל 194. טל': 089473850

 

ספורטאי חובבן שהפך לספורטאי מקצוען – איך לעשות את זה בריא

עופרי בריקמן – פיזיותרפיסטית מומחית לטיפול בפציעות ספורט, עמוס קלוסקה – פיזיותרפיסט

מה גורם לאדם לקום יום אחד ולהחליט להצטרף לפעילות ספורט ברמה מקצועית? האם כל אחד יכול? האם זה בריא או לא? מהן פציעות ספורט אופייניות וכיצד ניתן לטפל בהן? במפגש נשמע סיפור אישי מנקודת מבטו של פיזיותרפיסט-ספורטאי ונקבל תשובות לשאלות אלו ועוד.

ההרצאה תתקיים בג'ולייט בר – בר שכונתי שמח עם הרבה אלכוהול, אוכל טעים, מוזיקה טובה, הופעות סטנד-אפ ושלל מבצעים שווים.

ג'ולייט בר, רחוב הרצל 203. טל': 0544886328

 

"ללדת בדרך שלך" – שיכוך כאב טבעי ותרופתי בלידה

אורטל ימין – מיילדת

בהרצאה נדון על הדרכים להתמודדות עם כאב בלידה – טבעי ותרופתי.

ההרצאה תתקיים במרכז חוויות מהות, מרכז פעילות פנאי והעשרה למגזר החרדי, אשר פועל לכל קהלי היעד מהגיל הרך ועד לגיל הזהב. ההרצאה מיועדת לאנשי המגזר החרדי.

מתנ"ס מהות, רחוב מנוחה ונחלה 3. טל': 089494621

 

הפריה חוץ גופית (IVF) – כל מה שרצית לדעת

ד"ר יעל חריר – אמבריולוגית

ההרצאה תעסוק בחידושים בהפריה חוץ גופית, שימור פריון לגברים ונשים, אבחנה גנטית טרם החזרת העובר לרחם, ובשאלות כגון: האם אנחנו יכולים לבחור גנים? איך נוצרים תאומים, ועוד.

ההרצאה תתקיים בקפה אילנס (ILAN'S), שמתגאה בקפה אחר, מובחר, עשוי מתערובות ייחודיות, חלוט מזנים מיוחדים (אוריג'נים), המגיעים מהמקומות הנדירים בעולם, עם דרגות קלייה שונות וחליטות קפה קרות וחמות. לקפה האיכותי מתלווה תפריט בריא וייחודי הכולל טאפסים עם טוויסט ים תיכוני, טארטין בהשפעת אנינות הטעם מהעולם הצרפתי, ארוחות בוקר ועוד.

ILAN'S, בית החולים קפלן, בנין יולדות. טל': 089167734

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר