אנטנה סלולארית צילום אילוסטרציה
אנטנה סלולארית צילום אילוסטרציה

בדיקת עיתון "ערים": כמה אנטנות של חברות תקשורת מותקנות ברחובות?

בעקבות מאבקם של תושבי רחוב גורדון באנטנה סלולארית שהוצבה על גג אחד הבניינים, עיתון "ערים" בדק כמה אנטנות של חברות תקשורת מותקנות ברחובות, האם זה חוקי והאם זה כרוך בסכנה?

פורסם בתאריך: 9.4.18 08:17

-->

בחודשים האחרונים תושבי רחוב גורדון ברחובות נאבקים להסרת אנטנה של חברת פלאפון שהותקנה באחד הבניינים ברחוב. בחודש ינואר נערכה פגישה בנושא מתקן הגישה של החברה, שהוצב על גג פרטי בבניין, בהשתתפות ראש העיר רחמים מלול, מנכ"ל העירייה דורון מילברג, המנהלים הרלוונטיים בעירייה, נציגות חברת פלאפון ונציגות התושבים והורי גן הילדים הסמוך. בפגישה ביקש ראש העיר מחברת פלאפון להפסיק את פעילות המתקן לאלתר, או להעבירו למיקום אחר שאינו בלב שכונת מגורים. נציגת פלאפון ציינה כי היא מוכנה לקיים סיור בכל זמן נתון עם נציגי העירייה על מנת לבחון חלופות מיקום למתקן הגישה.

אחת מדיירות הבניין אמרה באחרונה: "בינתיים כבר שלושה חודשים האנטנה משדרת ופלאפון מתקינים אנטנות נוספות בעיר. התושבים חסרי הגנה וראש העיר היה קשוב והבטיח לפעול מול פלאפון. גם ועד הפעולה השכונתי נחוש לפעול בנושא. לא ניתן לעסקנים לפגוע בבריאות שלנו".

עיתון "ערים" בדק כמה מתקני גישה כאלה מותקנים בעיר רחובות והאם הם רבים או מועטים בהשוואה לערים אחרות. על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, נכון לחודש מרץ קיימות בעיר 25 תחנות פעילות. יש לציין כי חלק מהתחנות ברחובות מותקנות ומשרתות את בית החולים קפלן, את מד"א ואת הפקולטה לחקלאות. ברחובות כ-138 אלף תושבים ולשם השוואה בבת ים, שבה שמספר התושבים עומד על כ-130 אלף, יש רק 17 תחנות פעילות. לעומת זאת, ברמת גן שמספר תושביה עומד על כ-162 אלף תושבים, קיימות 70 תחנות פעילות.

האם התקנת האנטנות הללו חוקית? במשרד להגנת הסביבה מסבירים: "מדובר במתקני שידור המוגבלים בגודלם ובעוצמת השידור. בג"צ אישר הקמת אנטנות מסוג זה במסלול פטור מהיתר בנייה, כאשר החברה מחויבת להגיש לוועדה המקומית תצהיר על הקמת האתר. הוועדה רשאית להביע התנגדות למתן היתר הפעלה".

האם תושבי העיר רשאים לדרוש ביטול התקנה?

"כמקובל בהליכי תכנון ובנייה, הוועדה המקומית רשאית להביע התנגדות למתן היתר ההפעלה".

האם האנטנות מסוכנות בשל קרינה?

"הקמת מתקני גישה מחייבת את החברות בקבלת היתרים של המשרד להגנת הסביבה. בהיתרי ההקמה וההפעלה נקבעים תנאים לפיהם מוקד השידור לא יוכל לגרום באזורים המאוכלסים בסביבתו לחשיפה העולה על עשירית מהסף שנקבע על ידי ארגון הבריאות העולמי כבלתי מזיק לכלל האוכלוסייה. המשרד להגנת הסביבה מפקח באופן רצוף כי הספקי השידור של האנטנות והפעלתן תיעשה אך ורק בהתאם לתנאי ההיתר. כל זאת על מנת למנוע חשיפות מיותרות לקרינה ולשמור על בריאות הציבור".

האם ההתקנה של מתקן השידור של חברת פלאפון ברחוב גורדון ברחובות קיבלה את אישור המשרד להגנת הסביבה ואת אישור העירייה?

"למתקן המדובר הונפקו היתרי הקמה והפעלה של המשרד להגנת הסביבה, ולא נדרש היתר בניה של העירייה. כאמור, המשרד מפקח באופן רצוף כי הספקי השידור של האנטנות והפעלתן תיעשה אך ורק בהתאם לתנאי ההיתר. כל זאת על מנת למנוע חשיפות מיותרות לקרינה ולשמור על בריאות הציבור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אדיר

    ככל שהדור עולה צריך יותר אנטנות, אם לא יהיו הרבה אנטנות יצטרכו לשדר מהספק גדול יותר ולפלוט יותר קרינה, לכן דווקא ריבוי אנטנות מחליש אותה, הרי דווקא האנטנה שהכי קרובה אלינו כל הזמן היא הסלולר שלנו ושאין לו קליטה טובה או כלום הוא פולט הרבה קרינה.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר