בית חולים קפלן: זוג יפוצה על טיפול לקוי באישה הרה שהובילה למות העובר

הזוג תובע את בית החולים על טיפול רפואי לקוי, רשלנות והיעדר אבחנה מדויקת שהובילו למותו של העובר

פורסם בתאריך: 17.12.20 12:53

-->

בית חולים קפלן השייך לקופת חולים כללית יפצה זוג בשל טיפול רפואי לקוי באישה הרה ב-125,000 שקל, לאחר משא ומתן שהתקיים מול עו"ד יניב גביש.בין ההאשמות שהופנו לבית החולים: היעדר אבחנה מדויקת והתאמה למטופלת, רשלנות וטיפול רפואי לא נאות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


הזוג, הצליח להיכנס להיריון, כאשר האם חולת אפילפסיה שמטופלת בבית החולים באופן קבוע, ובמהלך ההריון היא סבלה מהתקפים, כאבים ופרכוסים ולא קיבלה מענה הולם גם מהמחלקה הנוירולוגית וגם מרופאי הנשים. עם התקדמות ההריון עלתה תדירות ההתקפים, ההמלצה לטיפול תרופתי הוחמרה ובסופו של דבר, היא הגיעה לבדיקה לאחר שלא הרגישה את העובר בבטנה והובהלה לניתוח קיסרי, ממנו הוצא העובר ללא רוח חיים.

בין הביקורות שהופיעו בכתב התביעה ע"י מומחים נאמר כי, בית החולים חרג משמעותית מניהול רפואי תקין של המקרה עוד בטרם נכנסה האם להריון, שכן הסכנות וההשלכות של ההיריון לא בוצעו ולא הוסברו כנדרש טרם נכנסה אליו. בנוסף, מקרה זה דרש תשומת לב מירבית, ולקה בחוסר הדרכה על תזמון והכנה לכניסה להריון, כולל תקופה רצופה ללא התקפים ומינון מתאים של תרופות למניעתם. כמו כן, חסרו הנחיות כיצד לנהוג במקרה של התקף ויציאה מאיזון של אפילפסיה. כך, קיבלה הנפגעת מידע חלקי, ללא תגובה רפואית הולמת של רופאי הנשים והנוירולוגים. במהלך כל הטיפול, לא ננקטו צעדים לדאגה על שלומו של העובר.

עו"ד יניב גביש, שייצג את הזוג הנפגע, מסר: "מדובר בטרגדיה ששוברת את הלב. עלינו כחברה לנהוג באופן שמכבד ומותאם לכל אדם והנושאים הייחודיים לו, על מנת להגשים את חלומו ולהקים משפחה, בית בישראל. כולי תקווה שהמקרה ימנע את הבאים אחריו".

מבית החולים נמסר בתגובה: "בית החולים סבור שלא הייתה רשלנות בטיפול התובעת, אולם בשל פטירתו של הרופא המטפל, שהיווה עד מרכזי, הוחלט לפנים משורת הדין להגיע לפשרה עם התובעת"

צילום:יחסי ציבור

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר