ציצית
ציצית

"אני מאמין שרב מקומי יודע מתי ואת מי ניתן לגייר"

הרב ישראל זלמנוביץ', רבה הראשי של מזכרת בתיה, פנה במכתב ליו"ר הוועדה לבחינת נושא הגיור, ובו הצעות ייעול לתהליך

פורסם בתאריך: 30.5.18 13:20

-->

הרב זלמנוביץ': "אני מכהן כרב העיר מזכרת בתיה זה קרוב ל-50 שנה. הרב הראשי לישראל, הגאון הרב יצחק ניסים זצ"ל, העניק לי כושר לכהן כרב עיר ומינה אותי לתפקיד. בראשית דרכי סייעתי בידי הרב שלמה קוק זצ"ל, הרב הראשי לרחובות, ואב בית הדין הרבני בעיר, בבואו לגייר. שימשתי כחבר בית דינו לגיור במספר מקרים. כן הייתי גם במספר מקרים נוספים חבר בית הדין  לגיור שהקים הרב שלמה גורן זצ"ל, הרב הראשי לגיור. אני זוכר שהיה גוער בבחור שביקש להתחתן עם גיורת, אבל כשהלה עמד על דעתו היה מסייע בידו הרבה. בעבר שימשתי כרב ואב בית דין בק"ק פפד"מ בגרמניה, שם נמנעתי מלגייר אלא אם כן קבעו מושבם קבע במדינת ישראל. לכן דעתי שמי שנולד כאן ועשר שנים ויותר חי בין היהודים, התחנך כאן ושירת כאן, והוא מוכן בלב שלם ונפש חפצה נטול אינטרסים לאחוז בכנף איש יהודי, יש לסייע בידו.

"אני מציע לאפשר לרבני הערים רשמי הנישואין המוכנים לקיים מצוות "ואהבתם את הגר" לקיים המצווה. כמו כן יש לאפשר להם לברר את יהדותם של בני הזוג הבאים להירשם אצלם לנישואין. כמו שהם מבררים את מעמדם האישי. עד היום אינני מבין מדוע יש לשלוח את בני הזוג לבית הדין הרבני לברר יהדות. הרי גם בתי הדין הרבניים האזוריים, במידת הצורך נעזרים במומחים דוברי השפות היודעים לחטט ולברר במקום מוצאם. אני מאמין שרב מקומי יודע מתי ואת מי ניתן לגייר. גם יש לו את הרגישות הנדרשת לנושא.

"אם ניתן להרחיב היריעה, גם במטרה להעניק לרב העיר יותר יוקרה וסמכות, הייתי מקים בית דין רבני מקומי (כיום בתי הדין הרבניים הם אזוריים) מקביל לבית משפט שלום. רב העיר ישמש כאב בית הדין. במידת הצורך יצרף שני דיינים נוספים מקרב רבני העיר השכנים. הרמת מערך משפטי זה אמור לסייע לתושבים במגוון נושאים נוספים, כמו יישוב סכסוכים בין שכנים, בין בעל ואישה וכו', גישור ופישור. הקמת מערך בתי דין רבניים מקומיים בפריסה ארצית יקל על עבודת בתי הדין האזוריים ללא כל צורך בתוספת שכר ותקציבים. לשכות הרבנות ישמשו גם לעבודת הדיינים.

"במידה ותקבלו החלטה בנושא אשמח לסייע בהקמת מערך משפטי זה ואני מאמין שירבה קידוש השם ואהבת התורה שמשפטיה צדקו יחדיו".

הרב אפרים זלמנוביץ' (צילום: ניר שמול)

הרב אפרים זלמנוביץ' (צילום: ניר שמול)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כן

    מוזר ! אין מילה אחת על קבלת מצוות.

    רבותי אל תתפתו למילים יפות, העיקר זה קבלת מצוות, בלא זה הגיור לא תקף!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר