קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

חובה עליכם: מה אתם באמת יודעים על ביטוח חובה לרכב?

איש מאיתנו לא אוהב חובות וחיובים אבל לא פעם, עומדת מאחוריהם סיבה מוצדקת. ביטוח החובה לרכב שבו רובינו מחזיקים למשל, שומר על חיינו ועל חיי אדם נוספים והוא בעל חשיבות רבה שממש רצוי להכיר. הנה כל מה שכדאי לכם לדעת עליו

פורסם בתאריך: 7.7.21 14:23

-->

זאב נחמנזון

טחנות הצדק בישראל עובדות לאט ואף יש שיאמרו שלא עובדות כלל. תהליכים בירוקרטיים מורכבים הם נקודת תורפה של ממש במדינה, ההתעסקות בהם גוזלת מאיתנו משאבים נפשיים וכלכליים כמו גם זמן יקר ובמקרים רבים, הם גם נוחתים עלינו בתזמון הכי פחות מתאים. תאונות דרכים לדוגמה, ובפרט כאלה שיש בהן נזק ונפגעים, הן עניין של שניות בודדות על הכביש שיכול להתפתח לשנים של תביעות ומאבקים בבתי משפט. אם חלילה הייתם מעורבים בתאונה, ואין זה משנה כרגע אם אתם הגורם להתרחשותה – הדבר האחרון שתרצו להתעסק בו הוא הליכי הפיצוי, עלויות השיקום וכל הבירוקרטיה הנלווית. לשם כך ישנן חברות הביטוח והגופים המוסמכים והרלוונטיים וכמובן, לוודא שברשותכם ביטוח רכב מתאים – בתור התחלה ביטוח חובה תקף וכמובן, פוליסה משלימה של מקיף או צד ג'. בשורות הבאות נתמקד בזה של החובה בפרט ונציג בפניכם את כלל הכיסויים הכלולים בו, עלותו וכן ההשלכות של נהיגה ללא החזקה בו, הישארו איתנו.

חובה היא גם זכות

הביטוח העיקרי שבו נתמקד הוא ביטוח החובה. אין ספק שמדובר בהוצאה לא קטנה המתחדשת מדי שנה כשיש בבעלותנו רכב, ויכולת המיקוח או השוואת המחירים של הפוליסה מוגבלת עד אפסית. מחיר ביטוח החובה נקבע לרוב על-ידי המפקח על הביטוח ויש בו התייחסות לפרמטרים שונים הנוגעים במאפייני הרכב עצמו דוגמת נפח המנוע, מספר כריות האוויר ועוד. ניתן לקבל עבור רכישתו הנחה כלשהי גם על בסיס שירות צבאי או ותק גיל, אך לא מעבר. חברות ביטוח מבססות על תעריף זה הנחה מסוימת במחיר ביטוח החובה על חשבון רכישת ביטוח מקיף או צד ג' דרכן וכמובן, בוחנות את מאפייני הנהג כמו גיל, ותק, עבר ביטוחי וכדומה – תמריץ נהוג נוסף המקל משמעותית על עלותו הכוללת. כך או כך, השורה התחתונה היא שלא משנה היכן אתם מתכוונים לרכוש את ביטוח החובה שלכם – פשוט תעשו זאת.

כולנו מחוייבים

ביטוח חובה חל על כל רכב מנועי: אופנוע, מכונית, רכב פרטי או מסחרי, ומטרתו העיקרית היא להבטיח פיצוי כספי לכל אדם שנפגע בתאונת דרכים. גם אם לצורך העניין נפגע רק האדם בתאונה עצמית ללא נפגעים נוספים, יכסה ביטוח החובה את פגיעתו הגופנית, במידה ותהיה כזו. גם מעורבים נוספים, בין אם מדובר בנוסעים או נהגים ברכב אחר ובין אם בהולכי רגל, יכוסו על-ידי הביטוח. כיסוי הטיפולים הרפואיים ועל פי רוב גם הפיצויים עצמם יהיו הולמים ומהירים, ללא עיכוב על בירוקרטיות, ועדות ובדיקות איטיות.

החטא ועונשו

למרבה הצער, קיימים בישראל נהגים אשר אינם משלמים עבור ביטוח חובה או לחלופין, לא מוודאים שזה שברשותם אכן בתוקף. אמנם מדובר בקומץ אבל גם בו ישנם אלו שישלמו מחיר בלתי נתפס על התנהלות זו. ומהן ההשלכות לכך, אתם ודאי שואלים?

במידה ואדם שאין ברשותו ביטוח חובה נמצא אשם בתאונת דרכים עם נפגעים, מי שצפויה לשלם את הפיצוי ולתת מענה מיידי לנפגעים היא חברת "קרנית", קרן שהוקמה על-ידי הממשלה בדיוק עבור מקרים כמו אלו. את סכום הפיצוי והעלויות הנלוות קרנית רשאית לתבוע מהנהג הפוגע וסביר מאוד להניח שהיא אכן תעשה זאת. עלות הטיפולים בישראל, מבלי להתייחס עדיין לפיצויים על נכויות ונזקים קבועים, יכולה להגיע למאות אלפי שקלים ואדם שיחויב לשלם את הסכומים הללו, ייאלץ להתמודד עם נטל מכריע שילווה אותו שנים רבות מחייו.

ראוי לציין שנהיגה ללא ביטוח חובה בתוקף היא עבירה פלילית ומי שנתפס עושה כן, מסתכן בקנס כספי גבוה במיוחד ואף בשלילת רישיון זמנית. אמנם אלו כואבים למדי אך עדיין מתגמדים לעומת המחיר הכלכלי והנפשי הכרוך במקרה של מעורבות בתאונה ללא החזקה בביטוח. איש לא אוהב לגלגל מכיסו סכום העובר אף את אלף השקלים בשנה, אך ככל שמדובר בביטוח חובה – זו אחת מההשקעות החשובות ביותר בעצמכם, בחייכם ובאלו של משפחתכם.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר