כיתה, אילוסטרציה, Syda_Productions depositphotos.com
כיתה, אילוסטרציה, Syda_Productions depositphotos.com

פיקוד העורף הסיר את המגבלות ברחובות. מתי יחזרו בתי הספר ללימודים מלאים?

פיקוד העורף הודיע כי ברחובות מתאפשרת פעילות חינוכית ללא מגבלות. זה מה שהוחלט בעירייה, כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 26.11.23 08:02

-->

פיקוד העורף הודיע על הקלה במדיניות ההתגוננות לרחובות – למדיניות התגוננות "ירוקה", המאפשרת פעילות חינוכית ללא מגבלות. המשמעות: ניתן יהיה לקיים למידה כרגיל, וההכנה למקרה של התרעה תהיה בהתאם להנחיות פיקוד העורף – למרחב ממוגן או המרחבים המוגדרים "הכי מוגן שיש". העירייה החליטה בעקבות זאת כי גני הילדים ילמדו היום, יום ראשון, כפי שהיה עד כה, בתי הספר יחזרו ללמידה מלאה רק מחרתיים, החל מיום שני, 27.11 לאחר שיתרגלו את הלמידה במתכונת הכי מוגן שיש.

בעירייה ציינו כי במהלך השבוע האחרון נערך מינהל החינוך בעיריית רחובות יחד עם בתי הספר ונציגי פיקוד העורף ואגף הביטחון לבחירה והגדרה של מרחבי התגוננות נוספים על פי "הכי מוגן שיש". תכנית המיגון מתורגלת באופן שוטף, ומתעדכנת בכל תחילת שנה בהתאם לשינויי מיקומי הכתות / עדכון כתות נוספות וכדומה. לכל בית ספר קיימת תכנית מיגון על פיה לכל כתה יש את המרחב המוגן שלה בהתאם למיקומה וביחס למרחבים המוגנים הקרובים לה: החל מהמקלט ובהדרגה על פי מדרגי "הכי מוגן שיש" על פי הקריטריונים וההנחיות של פיקוד העורף (גרם מדרגות, מרחב פנימי, מסדרונות, קומת קרקע וכיוצ"ב – על פי נתוני המבנה).

לפני מספר ימים נערכה ישיבה מקוונת מטעם העירייה בהשתתפות הנהגת ההורים העירונית שאליה הוזמנו כלל ראשי הנהגות ההורים במוסדות החינוך בעיר, יחד עם אל"מ אופיר כהן, מפקד נפת השפלה, שבה קיבלו הסבר מפורט על הצפוי.

 

גני הילדים: ימשיכו ללמוד במקומות שבהם יש מיגון תקני אליו ניתן להגיע בזמן ההתגוננות (90 שניות). הגנים הלא ממוגנים ימשיכו ללמוד במקומות אליהם שובצו מתחילת המלחמה.
גני הילדים יפעלו במתכונת של 6 ימי לימודים, החל מהשעה 7:30 ועד השעה 14:00. צהרוני רשת חוויות יפעלו כבשגרה החל מ- 14:00 עד 17:00. גני החנ"מ יפעלו באותן השעות כבשגרה. מעונות פלאגן וחלומוטף יפעלו מחר במתכונת השבוע שעבר; החל מיום שני 27.11 הם יפעלו כבשגרה. מעונות רשת חוויות פועלים כבשגרה כבר ממחר, יום א׳, 26.11 .
החוגים במרכזי חוויות יפעלו כרגיל החל מיום א, 26.11

בתי הספר: בתי הספר יתרגלו מחר, יום ראשון, את הגישה למיגון תקני או לחלופין את הגישה למרחב "הכי מוגן שיש". החל מיום שני בתי הספר בעיר יפעלו כבשגרה – שישה ימים בשבוע ובשעות הלימודים כבשגרה בהתאם להנחיות המיגון – הכי מוגן שיש. צהרוני בתי הספר יחזרו לשעות הפעילות שבשגרה עד השעה 17:00. במקרה של הנחיות מיוחדות, ההורים יקבלו הודעה מהנהלת בתי הספר. כל האמור לעיל כפוף כמובן להתפתחויות הביטחוניות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר