גם בשנת קורונה: רחובות ממשיכה לעלות בנתוני הזכאות לבגרות!

יותר זכאים לבגרות, יותר מצטיינים ויותר מתגייסים: משרד החינוך פרסם הבוקר (13/9) את נתוני הבגרות לשנת תשפ"א ורחובות ממשיכה לטפס מעלה. נתון הכללי לזכאות לבגרות עלה ל-88.7% כמו כן עלו נתוני הזכאות לבגרות ב-5 יחידות אנגלית ואיתם גם אחוז הזכאים לבגרות מצטיינת. אחוזי הגיוס לצה"ל עלו משמעותית בקרב בנים ובנות. כל הנתונים

פורסם בתאריך: 13.9.22 10:34

-->

היום (13.9.22) פרסם משרד החינוך את נתוני הבגרות לשנת תשפ"א (2021) ולמרות שנת הקורונה, הלמידה ההיברידית ותקופות הבידוד – רחובות שוב מסומנת כהצלחה גדולה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


נתוני הזכאות לבגרות בעיר ממשיכים להציג תמונה חיובית כאשר גם השנה נרשמו עליות יציבות בהישגים הלימודיים של תלמידות ותלמידי העיר. נתון הזכאות לבגרות בשנת תשפ"א עומד על88.7% , עלייה של כ-1% מהשנה הקודמת בה הנתון עמד על 87.7% בזכאות לבגרות. רק לצורך השוואה הנתון הארצי לזכאות לבגרות עומד עד 76% בלבד.

אחוז התלמידים הזכאים לבגרות מצטיינת (תעודת בגרות איכותית הכוללת 5 יח"ל בכל המקצועות המשמעותיים ומאפשרת קבלה ללא ציון פסיכומטרי למוסדות השכלה גבוהה) עלה גם הוא ועומד על 17.8% מכלל התלמידים, עליה של 3% מהשנה שעברה.

גם במקצועות אנגלית ומתמטיקה תלמידי רחובות הצליחו להגיע להישגים מרשימים. 56.7% מהתלמידים ניגשו לבגרות ב-5 יחידות לימוד באנגלית, נתון המשקף כי למעלה ממחצית מהתלמידים והתלמידות בעיר למדו ברמת 5 יחידות. גם במתמטיקה רשמו תלמידי העיר הישג בולט, כאשר-23.1% מהתלמידים ניגשו לבגרות ברמת חמש יחידות, משמעות נתון זה היא כרבע מהתלמידים ברחובות ניגשו לבגרות ברמת חמש יחידות, בעוד שהנתון הארצי עומד על 16.6% בלבד.

נתון נוסף המביע שביעות רצון ממוסדות הלימוד בעיר הוא נתון ההתמדה: 88.1% מהתלמידים ממשיכים ללמוד באותו מוסד לימודים מכיתה ז' ועד כיתה י"ב – עליה של כ-3% מהשנה החולפת, ואילו נתון הנשירה נותר נמוך ועומד על 0.7%, פחות מהממוצע הארצי העומד על 1%.

נתון נוסף בו רחובות רשמה עלייה משמעותית הינו אחוז המתגייסים לצה"ל. 83.4% בנים התגייסו לצה"ל לעומת 79.1% אשתקד. נתון המתגייסות לצה"ל עלה גם הוא ועומד על 65.4% לעומת 61.8% בשנה החולפת.

ראש העיר, רחמים מלול: "תקציב החינוך וההשקעה במשאבים ובכוח אדם גדלים מדי שנה. בהתאם אנו רואים את הגידול העקבי בתוצאות ובהישגים. עם כניסתי לתפקיד שיעור הזכאות לבגרות עמד על 58% וכעת הוא עומד על 88.7%, אחרי עליה מתמדת מדי שנה. אין ספק שהחינוך העירוני ברחובות הוא הטוב בישראל וכי רחובות היא מעצמה חינוכית. החינוך האיכותי בעיר מהווה מוקד משיכה למשפחות רבות מחוץ לעיר. אלה הפירות של השקעה אדירה ועבודה בשותפות של גורמי העירייה עם משרד החינוך והצוותים החינוכיים המובילים חדשנות לצד ערכים. אני רוצה להודות לכל מי ששותף בעשייה החינוכית בעיר, ממלא מקומי ומחזיק תיק החינוך זהר בלום, ראש מינהל החינוך אפרת צוקרמן, המנהלים, המורים והצוותים החינוכיים בעיר".

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "גם השנה נתוני הזכאות לבגרות מצויים בעליה מתמדת ויציבה המשקפת את העשייה הבלתי פוסקת והחדשנית של כל העוסקים במלאכה. אנחנו משקיעים מחשבה רבה, זמן ומשאבים כדי להציע לתלמידות ותלמידים שלנו את כל האפשרויות על מנת שיצליחו ויממשו את הפוטנציאל הטמון בכל אחד ואחת מהם. אני גאה בתוצאה הגבוהה שהשגנו השנה ומבקש להודות לכל המורים והמנהלים על שיתוף הפעולה ועל ההשקעה הרבה בתלמידים. זוהי הוכחה נוספת שמערכת החינוך ברחובות היא מהטובות ביותר ישראל".

ראש מינהל החינוך, אפרת צוקרמן: "הנתונים שפרסם משרד החינוך הבוקר משמחים ומעידים על ההשקעה הרבה של צוותי החינוך בתלמידות ובתלמידי העיר. בשנים האחרונות נתוני הבגרות עולים יחד עם נתוני הגיוס לצה"ל ונתוני ההתמדה. אנו מבקשים להודות למחלקת הנוער ולרכזי הכנה לצה"ל הבית ספריים על עליה דרמטית בנתוני הגיוס. אנו מודים למנהלים והמנהלות, למורות ולמורים על המסירות וההשקעה בכל אחד ואחת מהתלמידים ומבטיחים שגם השנה נמשיך להשקיע את כל המשאבים על מנת לאפשר לתלמידינו להצליח".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר