בית הספר שז"ר ברחובות
בית הספר שז"ר ברחובות

חוזרים ללימודים: כיתות א'-ד' ילמדו חמישה ימים בשבוע

ברחובות מרחיבים את ימי הלימוד לכיתות א'-ב'

פורסם בתאריך: 28.10.20 10:13

-->

ברחובות יתקיימו הלימודים בכיתות א' עד ד', החל מיום ראשון הקרוב, 1 בנובמבר, במשך חמישה ימים בשבוע, ולא שלושה ימים כפי שקבעה הממשלה. כך הוחלט לאחר עבודה מרובה על המתווה שביצעו אגף החינוך בעירייה בשיתוף עם משרד החינוך, המנהלים, הסתדרות המורים והנהגת ההורים העירונית. כמו כן, החברה העירונית תפתח את הצהרונים, וכעת פועלת להתאמת פעילותה למתווה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


על פי המתווה העירוני כיתות א'-ד' ילמדו חמישה ימים בשבוע בימים א'-ה' בקפסולות, עם לפחות 25 שעות הוראה בבית הספר. כיתות ה'-ו' ילמדו מרחוק, ויגיעו לפגישה בבית הספר עם מחנכת, פעם בשבוע, בקבוצה של עד 15 תלמידים, לשעתיים לפעילות רגשית-חברתית בהתאם להנחיות משרד הבריאות והחינוך.

הצוותים החינוכיים יבצעו בדיקת קורונה לפני חזרתם לבתי הספר, הבדיקות יתקיימו ללא צורך בהפניה וללא צורך בבידוד.

ראש העיר, רחמים מלול אמר כי "אנו מחויבים לתושבים, ההורים והתלמידים. חזרה לשלושה ימי לימודים לא תסייע להורים לשוב לעבודה, וגם תעמיק את הפער הלימודי, החברתי והרגשי שנוצר לתלמידים בכל התקופה הזו. לכן החלטנו לקחת אחריות ולהכין מתווה של חמישה ימים בשבוע. את ההפרשים, תיקח על עצמה העירייה לממן".

בעיריית רחובות כבר מתכוננים לשובם של תלמידי בתי הספר היסודיים למוסדות החינוך העירוניים. ממלא מקום ראש העיר, זוהר בלום אמר כי "בימים האחרונים אנו עובדים לילות כימים על מנת להכין מתווה מתאים לכל אלפי התלמידים בעיר שישובו ללימודים בשבוע הבא. חשוב היה לנו לפעול לטובת ההורים והתלמידים, אך מבלי לפגוע בשמירה על הנחיות הזהירות ועל הרצף הלימודי, תוך רתימת כל הגורמים המעורבים".

מנהלת אגף החינוך, אפרת צוקרמן: "אנו פועלים על מנת להחזיר את התלמידים ללימודים בדרך הטובה ביותר עבורם – חינוכית, לימודית ורגשית חברתית. אנו רואים לנגד עינינו את טובת התלמידים והצוותים החינוכיים בכל המובנים, ופועלים להשלמת המתווה על כל פרטיו יחד עם כל השותפים".

בישיבה שבה השתתפו בין היתר הנהלת אגף החינוך, יו"ר הנהגת ההורים העירונית ונציגים ממטה הפרויקטור גמזו הוחלט להמליץ על הדגשים במתווה העירוני כפי שהופעל מתחילת שנת הלימודים על מנת לצמצם את התחלואה, בהם כניסה למוסד החינוכי תותר רק עם הצהרת בריאות תקפה לאותו היום ואיסור כניסה להורים, מפקחים, מנהלי מחלקות למוסדות החינוך. כמו כן, לא תתקיים פעילות על ידי מפעילים חיצוניים עד ה-1 בדצמבר 2020, ייפתחו כל שערי המוסד לכניסה ויציאה של תלמידים על מנת למנוע צפיפות, כאשר כניסה והיציאה של התלמידים תהיה מדורגת וחדר המורים בבתי הספר הגדולים יפוצל לשני חדרי מורים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנה

    כל הכבוד לראש העיר מלול ולכל הצוות שלו שעובדים קשה כדי למצוא פתרון הולם אך בטוח לחזרת התלמידים ללימודים. הדבר היחיד שאני דואגת זה "האם ניתן יהיה לשמור על הקפסולות של כיתות א-ב, גם כאשר כיתות ה-ו יחזרו ללימודים?"

    אני מאוד מאוד מקווה שכן וכך נשמור על בריאות הילדים, ההורים והסבים!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר