דודו ארז ואבי קיש
דודו ארז ואבי קיש

השפעת מגבלות הקורונה על מערכת החינוך: "חלום ישן שיוצא לפועל"

מנהל קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט מציג זווית ראייה אחרת על המציאות החדשה

פורסם בתאריך: 28.8.20 10:53

-->

משבר הקורונה הביא איתו הגבלות ושינויים רבים בשגרת החיים אליה היינו רגילים עד כה. השינויים האלה באים לידי ביטוי אופן שבו ילדים ומשפחות רבות מעבירות את חופשת הקיץ. הטיסות לחו"ל התבטלו ואטרקציות רבות בארץ נסגרו. יחד עם זאת, גם החזרה ללימודים הייתה נתונה בסימן שאלה גדול לאורך תקופה ארוכה.

מנהל קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט, אבי קיש, דווקא מעדיף להסתכל על המצב באופן חיובי ובנקודת הזמן הזו הוא מרגיע ואומר כי, "מנקודת מבט של מנהל קריית חינוך גדולה, אפשר להכריז שהוודאות גברה על אי הוודאות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


פחות משבוע לפתיחת שנת הלימודים, מספר מנהל קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט על המציאות מנקודת מבטו. בעוד שרבים חושבים שדבר אינו כפי שהיה לפני משבר הקורונה וכי העולם השתנה לאין שיעור, קיש טוען כי "עדיין יש הסכמות; יש מדיניות וישנן שגרות חדשות בית ספריות שפועלות. אפשר לאחסן את ארסנל המושגים כמו עמימות, ערפל והליכה אל הלא נודע המעמיסים לחץ מיותר על התלמידים והוריהם. המציאות החדשה יצרה שפע של הזדמנויות. המורים יזכו ללמד קבוצות קטנות עד 19 תלמידים, חלום ישן שיוצא לפועל בזכות הקורונה. גם גרזן הבגרויות שהקשה על למידה מעמיקה, השתנה בזכות מיקוד תוכניות הלימוד לבגרויות".

המציאות החדשה שנכפתה על תוכנית הלימודים בצל הקורונה גם אילצה את המורים בעל כורחם להתמודד עם חדשנות טכנולוגית ולהכיר מושגים חדשים שנכנסו לחייהם. קיש רואה בכך נקודת אור ופתח ללמידה חדשה עם עקרונות חדשים.

"אנחנו יודעים כבר שכיתות א'-ב' וגם כיתות ז'-יב' ילמדו שלושה ימים, אנחנו גם יודעים שכל מורה ותלמיד יוכלו להשתלב עד חמישה קפסולות. אנחנו יודעים הרבה יותר ממה שנדמה לנו. יחד עם זאת, מושגים חדשים נכנסו לחיינו, למידה היברידית, סינכרונית וא-סינכרונית, זום ו – google class room. אולי יותר חשוב מכלים פדגוגיים חשוב להתייחס למושג 'זמישות' – גמישות, זריזות, זמינות. על פי עקרונות אלו יתנהלו חיינו מעתה ואילך", מסביר קיש ומוסיף: נלסון מנדלה אמר 'הלוואי שהבחירות שלנו ישקפו את התקוות שלנו ולא את הפחדים שלנו'. אני מסכים איתו ומאמין שרוב המורים הם אנשי מקצוע טובים, מצוידים בתשוקה והתלהבות. יש בהחלט על מי לסמוך", הוא מסכם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר