זהר בלום (צילום: יח"צ)
זהר בלום (צילום: יח"צ)

מחזיק תיק החינוך ברחובות: "היה צריך לסגור את מערכת החינוך"

ממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך מתייחס להתפשטות הקורונה במוסדות החינוך: "אנחנו דרוכים כל היום. בכל רגע נתון יש לנו הודעה על עוד ילד או איש צוות שנדבק"

פורסם בתאריך: 13.7.20 17:23

-->

הבוקר (שני) עדכן משרד הבריאות כי ברחובות יש 422 חולים מאומתים, מתוכם 142 חולים שנוספו בשבוע האחרון. זאת, כאשר נדבקים רבים הם מבתי הספר, הצהרונים והקייטנות. מחזיק תיק החינוך ומ"מ ראש העיר זהר בלום מוצא את עצמו מדי יום מתמודד עם הודעות על תלמידים ואנשי צוות שאובחנו כחיוביים לנגיף, ועשרות שנשלחים לבידוד.

רק בשבוע האחרון כפי שפורסם כאן ב"ערים", אשת צוות חינוכי בגן ניצן נמצאה כחולה מאומתת. בנוסף, אשת צוות חינוכי בתיכון חב"ד בנות אובחנה כחולת קורונה וכן תלמיד בכיתה א' מבית הספר שפרינצק התגלה כחולה מאומת של נגיף הקורונה.

"זה מצב בלתי אפשרי אבל אנחנו לא יכולים לעשות יותר מדי", אומר בלום בשיחה עם ערים, "ההחלטה להשאיר את מוסדות החינוך פתוחים היא של הממשלה וזה ככה עד השבוע השני של אוגוסט. לנו אין סמכות לסגור את בתי הספר או את הקייטנות היות וההפעלה היא על ידי משרד החינוך. לדעתי האישית היה צריך לסגור את מערכת החינוך, אבל יש החלטה ואנחנו מכבדים אותה".

איך אפשר להתנהל ככה?

"לא מתנהלים, אנחנו דרוכים כל היום בידיעה שמשהו יקרה. בכל רגע נתון יש לנו הודעה על עוד ילד או איש צוות שנדבק, ויש הנחיה מטופשת של משרד הבריאות שלא בודקים ילדים שנחשפו לילדים אחרים או איש צוות מאומת. כנראה זו הדרך שלהם לשטח את העקומה ואנחנו נילחם על זה".

מה צפוי להיות בשנה הבאה? 

"לגבי השנה הבאה אנחנו בדיוק מגבשים את המתווה, ואני מקווה שבשבוע הבא יהיו לנו בשורות לתושבים. כולנו נצטרך לראות איך חיים עם הדבר הזה אין ספק, אבל עוד חזון למועד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הורה מודאג ומוטרד

    המתווה שלכם כולל העסקת מנהל לבית הספר תחכמוני? או שבית הספר יעבור לניהול עצמי במצב טייס אוטומטי?

  2. שכונת המדע

    זוהר, מדוע לכבד החלטה לא רציונלית? מכיון שהיא הגיע מן הממשלה? עליכם לפעול מהשטח נגד החלטות כאלו ולדרוש שינוי מהותי מהגורמים הממשלתיים (כולל שר החינוך) לגבי המדיניות של שנת הלימודים הבאה ! לא חייבים רק להעזר בזום ללימודים דיגיטליים. יש עוד מגוון אפשרויות היום בעידן המסכים. אין טעם לחזור לבתי הספר מכיון שסטטיסטית הבידוד והחולי יתרחשו שוב ושוב ושוב.

  3. מדען משכונת רחובות המדע

    מר זוהר בלום הנכבד,
    אנא קרא את כתבת הדה מרקר היום ״מגעים להקמת בית ספר וירטואלי בישראל״ של הכתב ליאור דטל. יש שם הצעות אופרטיביות לניהול המשבר הזה. כדאי שרחובות תיקח יוזמה ותוביל את המהלך במקום להגר מאחור. מה גם שהמהלך עצמו יפחית בהוצאות החינוך!
    מאחורי היוזמה עומד משה טור פז, מנהל רשת החינוך קדימה מדע ופס כהן (לשעבר יו״ר הנהגת ההורים הארצית).

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר