נירה עפרוני ז"ל
נירה עפרוני ז"ל

נירה עפרוני, מייסדת בית הספר הפתוח "השיטה" ברחובות, הלכה לעולמה

נירה עפרוני, שייסדה לפני כ-40 שנה את בית הספר הפתוח "השיטה" ברחובות, ושניהלה אותו לאורך שנים, הלכה לעולמה. הלווייתה תתקיים ביום חמישי

פורסם בתאריך: 25.3.20 06:20

-->

נירה עפרוני, שייסדה לפני כ-40 שנה את בית הספר הפתוח "השיטה" ברחובות ושניהלה אותו לאורך שנים, הלכה לעולמה. עפרוני הקפידה להגיע מדי יום שישי לאספת הילדים גם אחרי שיצאה לגמלאות, ודורות של תלמידים מרחובות ומהסביבה התחנכו על פי עקרונות חירות המחשבה שהיו נר לרגליה.

הלווייתה תתקיים ביום חמישי ה-26.3 בשעה 13:00 בבית העלמין ברחובות. בשעה 12:00 תצא המשפחה במכוניות מרחבת העפר שמול המטווח העירוני ברחובות.

בני המשפחה ציינו: "לא נוכל להתחבק עם מוקירי זכרה, אבל נרגיש את האהבה שלכם גם מרחוק או מתוך המכוניות שלכם. נחגוג את חייה ומורשתה במועד שפוי יותר. נשב שבעה בחצר ביתה, בחנקין 9 רחובות".

בית הספר הפתוח השיטה (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

בית הספר הפתוח השיטה (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

עם היוודע פטירתה של עפרוני, מנהלת בית הספר השיטה, גילי אלון, ספדה לה בפייסבוק: "נירה הייתה אשת חינוך אמיצה, פורצת דרך, אשר האמינה שבהינתן חופש ואמון כל אדם יבחר בדרך האהבה ובטוב עבורו ועבור זולתו. על פי רוח זו היא ייסדה את בית הספר הפתוח שהיה מבתי הספר הפרוגרסיביים הראשונים בארץ, ובכך פרץ את הדרך לאנשי חינוך וזרמים רבים שבאו אחריו. נירה אהבה את בית הספר בכל לבה, את התלמידים ואת הצוות, והקפידה להגיע לכל האירועים ולהשתתף באספות כולן. היא הייתה שותפה מלאה לשיחות עם התלמידים והם תמיד ביקשו לשמוע את דעתה שהייתה מקורית ומיוחדת.

"בצוות החינוכי נירה ראתה שותפים לדרך וידעה להגיע ולהתחבר לכל אחד ואחת מהם ולהיות חברה. היא הייתה כל כך גאה בתלמידים ובבית הספר, ולמרות שהיו קשיים ידעה תמיד לראות את היופי והקסם שבמעשה החינוכי.

"נירה ליוותה אותי עם כניסתי לניהול בית הספר וכך המשיכה לאורך כל שלוש השנים האחרונות. נירה הייתה לי לחברה, יועצת, שותפה ואשת שיח מופלאה. היא תחסר לי מאוד ולכל בית הספר. נזכור אותה בלבנו לתמיד, יהי זכרה ברוך".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דבי חרותי

    כל כך עצוב
    אשה מיוחדת יקרה ואהובה, מלח הארץ
    אשת חינוך וחזון
    מייסדת בי"ס השיטה – נירה עפרוני
    האגדית נפטרה
    יהי זכרה ברוך !

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אישה יקרה ואהובה,נתגעגע אלייך💓

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר