מתמטיקה צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הנהגת ההורים העירונית ברחובות: "החרימו את מבחני המיצ"ב ואל תשלחו את ילדיכם להבחן בהם"

צופית גולן, יו"ר הנהגת ההורים העירונית ברחובות: "מנהלים רבים התפתו והדירו מחד את התלמידים המוחלשים, על מנת להעלות בצורה מלאכותית את התוצאות, וחמור לא פחות - שיעבדו את תכנית הלימודים למיצ"ב תוך הזנחת והפקרת שאר המקצועות"

פורסם בתאריך: 15.5.19 07:56

-->

הנהגת ההורים העירונית ברחובות קוראת לביטול ולהחרמת מבחני המיצ"ב. זאת לאור החלטה שהתקבלה ברוב קולות על ידי הנהגת ההורים, להצטרף למחאת פורום ועד ההורים הארצי. בין היתר, קורא הפורום הארצי להורים שלא לשלוח את ילדיהם, תלמידי כיתות ה', ו', ח', לבחינות המיצ"ב במתמטיקה שיערכו ב-21 במאי.

צופית גולן, יו"ר הנהגת ההורים העירונית ברחובות: "מטרת מבחני המיצ"ב, כשהתחילו בראשית שנות ה-2000, הייתה להוות סוג של בקרה ואמצעי לזיהוי בעיות עבור משרד החינוך, כך שניתן יהיה לתת להן מענה מיטבי לטובת תלמידי ישראל. בפועל, נוצר מצב שמנהלי בתי הספר בישראל מצויים תחת ביקורת רציפה. בניגוד לציפיות, הביקורת היא לא לדמות את הבוגר שיוצא מבית הספר, השכלתו, מוכנותו לאתגרי המאה הנוכחית, ערכיו ויכולתו לפתח חשיבה מקורית עצמאית וחוקרת, אלא ליכולת של התלמידים לשנן ולפלוט מידע ברגע נתון מבלי לבחון הבנה, הסקת מסקנות וחשיבה יצירתית, תוך השוואת ממוצע הציונים המתקבלים במוסדות חינוך דומים. התוצאה היא שמנהלים רבים התפתו והדירו מחד את התלמידים המוחלשים, על מנת להעלות בצורה מלאכותית את התוצאות, וחמור לא פחות – שיעבדו את תכנית הלימודים למיצ"ב תוך הזנחת והפקרת שאר המקצועות.

"אנחנו קוראים למשרד החינוך לבחון מחדש את כלי ההערכה ולשתף את הנהגות ההורים בתהליך הבחינה מחדש. למשל, ניתן לבצע את המבחן כפתע, מבלי לפרסם את החומר עליו ייבחנו מראש, באמצעות התבססות על תכניות הלימודים המחייבות של המשרד עצמו".

צופית גולן

צופית גולן


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר