שירלי מויאל
שירלי מויאל

"ההורים החלו להיחשף לכך שיש פה הנהגה הורית. יש כתובת ויש מי שמטפל בבקשותיהם"

גני העירייה בשכונת רחובות החדשה זוכים באחרונה לעדנה בדמות שיפוצים, שדרוגים וטיפול בנקודות התורפה שמטרידות את ההורים. שירלי מויאל, נציגת ההנהגה ההורית של גני השכונה, וצופית גולן, יו"ר ההנהגה ההורית ברחובות, מסבירות: "יש לנו בעירייה שותפי אמת"

פורסם בתאריך: 23.1.19 09:43

-->

לא מעט גני עירייה ברחובות אותגרו מאז תחילת החורף בשל הגשמים העזים שפקדו את האזור. הבעיות שצפו, תרתי משמע, עסקו בעיקר בנושאי בטיחות, הצורך בשיפוצים ובשדרוג הציוד בגנים. בשכונת רחובות החדשה, שבה 25 גנים מתוך כ-360 גנים שישנם בעיר, נעשו בחודשיים האחרונים עבודות מרשימות לשיפור כל נקודות התורפה הבוערות: גנים שסבלו מנזילות והצפות שופצו, דשא סינתטי החליף את החול ומקררים ומזגנים חדשים הותקנו.

אחת הנשים שעומדות מאחורי מקצה השיפורים המדובר היא שירלי מויאל, שנבחרה לפני כחודשיים ברוב קולות גדול כנציגת ההנהגה ההורית של גני השכונה, שעד אז כלל לא הייתה לה נציגות. ההישגים של שירלי הם חלק מהעבודה של ההנהגה ההורית כולה, שנוסקת השנה לגבהים חדשים של יעילות בהובלת היו"ר הנבחרת, צופית גולן, שזוכה לשיתוף פעולה מלא ממחזיק תיק החינוך וסגן ראש העיר, זוהר בלום, ומבכירי מחלקת הגנים בעיירת רחובות. השיפור במצב הגנים צפוי אף להתגבר מעתה והלאה, עם פתיחת נוהל פגישות חדש שיחל מחר (חמישי) בין נציגי כל ועדי הגנים עם מנהלת מחלקת הצהרונים ברשת חוויות.

שירלי, איך נראה סדר היום של נציגת הגנים באחת השכונות הגדולות בעיר, ועוד בשכונה שרק עתה קיבלה כתובת לפניות ותלונות בנוגע לגני העירייה?

"מציפים אותנו בפניות מהבוקר עד 11 בלילה. אני מטרידה את צופית ואת זהר בכל בעיה ספציפית וכל הבעיות מקבלות התייחסות מקסימום תוך יומיים, גם אם הטיפול נמשך יותר מזה".

שירלי מויאל

 

איך מחליטים באילו בעיות לטפל קודם?

"יש דברים שהטיפול בהם לוקח זמן ויש דברים מיידים, וצריך להבין את זה. גני כוכב ופיסטוק, למשל, אלו גנים שלא היה בהם ניקוז כמו שצריך. החול מתחת למבנה היה רטוב וכשנכנסת לגן היה ריח של עובש. העירייה תיקנו את התשתית את הקירות, צבעו מחדש ועשו עבודה רצינית שעלתה כנראה יותר משקל. רק היום (שלישי) הסתיים השיפוץ בגן כוכב".

גן כוכב ברחובות החדשה לפני השיפוץ

 

גן כוכב ברחובות החדשה אחרי השיפוץ

 

ההורים כבר מבחינים בשינוי?

"ההורים החלו להיחשף לכך שיש פה הנהגה הורית. הצלחנו להרגיע את הגנים בכך שיש כתובת ויש מי שמטפל בבקשותיהם. לראיה, אנשים החלו לפנות בתלונות לוועד במקום לכלי התקשורת או לעירייה ישירות".

מה ההישגים העיקריים בחודשיים האחרונים בגני רחובות החדשה?

"עשינו סיורים בגנים עם זהר בלום והגענו לסיכומים לגבי מה צריך להיעשות. אנחנו נמצאים בקשר כמה פעמים ביום עם אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך בעירייה, ועם מזל דהן, מנהלת מחלקת הגנים. לשתיהן ממש אכפת והן עושות הכול כדי לסייע. יש לנו גם קשר שוטף עם אריאלה חבר, מנהלת הצהרונים ברשת חוויות, ועם גולן ביטון, מנהל תחום שירות הלקוחות בחוויות, שמנסים לפתור כל בעיה.

"לב לבו של מה שחיכו לו ההורים היה התקנת הדשא הסינתטי. זה צורך שבער אצל הרבה הורים, כי חלק אמרו שהילדים חולים בגלל החול, נעקצים ומביאים את החול הביתה. עד עכשיו החליפו לדשא בעשרה גנים בשכונה. עוד דבר שהיה מאוד קריטי הוא השיפוץ של גנים שהיו בהם בעיות מטורפות של נזילות, רטיבות ועובש. גם החליפו מקררים ומזגנים ישנים וצולעים. אפילו בקודנים מקולקלים בכניסה לגן העירייה מטפלת".

דשא סינתטי שהחליף את החול בגן ברחובות החדשה

 

איך הגננות מגיבות לשינויים?

"הגננות בשוק מהשינוי והן כמובן מברכות על השינוי הזה. דברים קרטעו ופתאום הכול מסתדר בבום".

שירלי לא חדשה בעשייה הקהילתית בשכונת רחובות החדשה. מאז שעברה להתגורר במקום עם משפחתה לפני שמונה שנים, היא פעילה בוועד השכונה ושותפה מרכזית בהפעלת המתנ"ס. לשירלי בת שלומדת בבית הספר רמון, בן שלומד בחטיבה ובן שלישי שנמצא בגן. בכל אחד מהמקומות האלה היא פעילה בוועד. אולי בגלל זה, כשהציעה את מועמדותה כנציגת השכונה בגנים נבחרה ברוב קולות גדול.

צופית גולן, שנבחרה אף היא ברוב קולות גדול לתפקיד יו"ר ההנהגה ההורית ברחובות, לא שוכחת לתת את הקרדיט גם לאנשים שעסקו בנושא לפניה: "חייבים לציין שהתחילו בבניית ההנהגה ההורית לגנים לפנינו. ייאמר לזכות קארין ברגינסקי ומשה מנצ'ו שהם באמת יזמו ועשו ודחפו לכך, ומי שהביאה את המהלך לסיום בשנה שעברה וגרמה לו לקרות היא אורית שרגאי, כשאני מסייעת לה. היו חסרים לנו נציגים באזורים מסוימים ואנחנו התחייבנו שנשלים את החסר ובאמת אני שמחה לומר שהשנה עמדנו במילה שלנו ויש לנו אפילו נציג של המגזר החרדי, שהצליחו לסדר לנו באגף החינוך בעירייה".

החיבור שלך עם שירלי מויאל הוכיח את עצמו בזמן יחסית קצר ברחובות החדשה.

"התחלנו לחפש אנשים בתוך השכונות. קשה להגיע לוועדים, זה תהליך וההתארגנות לוועד היא בשטח והיא מקומית. הגננות לא תמיד זוכרות לעדכן אותנו מי בוועד ולא סתם אנחנו שלחנו לעירייה את רשימת הוועדים, ולא הפוך. שירלי ויעל קליין פנו אלינו והתגייסו, ורק בזכותן הגענו לוועדים של רחובות החדשה, שלא היה לה ייצוג. בסוף זו גם הייתה השכונה עם אחוזי ההצבעה הכי גבוהים, וגם היו שני מתמודדים לתפקיד הנציג. מבחינתנו זה ענק, כי זה מראה שיש אנשים שאכפת להם. שירלי זכתה ברוב קולות מובהק ומאותו הרגע היא בדרייב של 'יאללה, עובדים'. לא היה לה את שלב ההתאקלמות והיא תותחית שאין דברים כאלו. היא קטר מטורף. כיף לעבוד עם אנשים כאלו. לא כל נציג גנים נכנס ישר באמוק, למרות שהשנה ישנה הנהגה מדהימה".

שירלי מויאל, צופית גולן וזהר בלום בסיור בגנים שהוצפו בסופה

 

אילו בשורות חדשות עומדות על הפרק?

"ביום חמישי יש לנו פגישה עם כל ועדי הגנים ועם אריאלה חבר, מנהלת מחלקת הצהרונים ברשת חוויות, בכדי להכיר ולהציף בעיות. זו רק פגישה ראשונה ויהיו עוד כאלה. הצענו באחרונה שירות חתימות על תצהירים כשנרשמים לגני עירייה או לכיתה א', או כשמשנים כתובת. במקרים כאלה צריך למלא תצהיר חתום על ידי עורך דין ומה שאנשים עושים זה להיעזר בחבר, ואם אין אז משלמים על זה כסף. אנחנו העמדנו עורכי דין מתנדבים מטעמינו שיחתמו. השתמשו בשירותיהם 150 איש, שזה המון. אנשים לא הפסיקו להודות על הפרויקט הזה, שראה את הצורך שלהם. העתיקו מאתנו את היוזמה בלוד, במעלה אדומים ובערים נוספות. אני פרסמתי על היוזמה בהנהגה ההורית הארצית כי בעיניי הרעיון הזה מדליק ובכמה ערים כתבו לי 'העתקנו מכם'".

איך עובד שיתוף הפעולה עם העירייה?

"זהר והעירייה עובדים מדהים. מחלקת החינוך עובדת תענוג ואפשר לומר ש-24 שעות ביממה יש מענה. אפרת ומזל עונות לי גם באמצע הלילה. יש לנו בעירייה שותפי אמת וכשאנו מעלים את הצרכים יש להם מענה.

"יש סיכומים של הסיורים בגנים עם זהר בלום והמשך טיפול שנחתם על ידו. העברנו לכל ועדי הגנים קובץ שבו הם מעדכנים כל תקלה שהגננת פתחה לה קריאה בעירייה. מישהי משלנו, שהיא אדריכלית במקצועה, עובדת מול לאה ממחלקת הגנים ומוודאת שהתקלות מקבלות מענה. אנחנו גם עושים סקר מבנים של גנים ושל בתי ספר בשביל שתהיה לנו ולהורים תמונה מלאה".

מימין: שירלי מויאל, צופית גולן וזהר בלום בסיור בגנים שהוצפו בסופה

 

נשמע כמו אידיליה. אין דברים מרגיזים בתפקיד כל כך תובעני?

שירלי: "לי מפריע שיש מקרים שבמקום לפנות אליי כנציגה ולקדם פתרון, יש כאלה שפונים ישר לתקשורת או לפייסבוק. עוד דבר שמציק לי זה כשיש מענה מהעירייה ואנחנו מפרגנים להם, כי מגיע להם, אז במקום לשמוח קוטלים אותנו. זה קרה למשל כשהעליתי את התמונה עם זהר בלום מהסיור שעשינו בגנים ביום הסערה הגדולה. היו מי שאמרו בטוקבקים שזהר והנהגת ההורים אוהבים להצטלם".

צופית: "אנחנו לא רואים סיבה לבוא בכוח כשאנחנו מקבלים מענה בצורה נעימה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רינה

    עצוב לי וצר לי. היוזמה ברוכה מאוד אבל בנתיים ההורים נחשפו לזה שיש נציגה שמגבה את גורמי העירייה בצורה עיוורת וללא הקשבה אמיתית לטעונתיהם. שוב יוזמה ברכוה אבל כרגע ללא מענה אמיתי ויותר תגובות מבלטות וגסות לכל דבר שלא מסתדר עם האג'נדה העירונית. קצת אחיזת עיניים

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר