חוג מוזיקה לילדים עם צרכים מיוחדים (צילום: באדיבות "אימג'ן")
חוג מוזיקה לילדים עם צרכים מיוחדים (צילום: באדיבות "אימג'ן")

"תושווים": לראשונה ייפתח בחוויות חוג מוזיקה לילדים עם צרכים מיוחדים

רשת חוויות ערכה סקר בקרב משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ונענתה לבקשתם – לפתוח חוג מוזיקה

פורסם בתאריך: 23.1.19 07:53

-->

רשת חוויות פועלת לקידום שילוב אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים כ"תושווים" בעיר, וליצירת הזדמנויות המאפשרות לפתח עוצמה לצד המגבלה. במסגרת זו, ערכה הרשת סקר בהשתתפות כ-130 משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, וגילתה כי מרביתם העלו את הצורך בפתיחת חוגים בתחום המוזיקה. עקב זאת, נפתח להרשמה חוג מוזיקה לילדים עם צרכים מיוחדים בגילאי 6-14.

גלית אלבג, רכזת אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות: "קהל היעד בתחום זה הינו רחב ומגוון במיוחד, ויש להתאים את המענים לקבוצות השונות. על כן, כחלק מפיתוח תחום הפנאי לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, ערכנו סקר צרכים בקרב כ-130 משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. ההורים נשאלו בין היתר על תחומי ההתעניינות של הילדים והפעילות הרצויה עבורם בשעות הפנאי. מהסקר עלה הצורך בפיתוח מענים מוזיקאליים. מוזיקה הינה כלי להעצמה בכל גיל ולכל אדם. רשת חוויות קשובה לבקשות ההורים ובשל כך החלטנו לחבור לעמותת אימג'ן, העוסקת בהעברת חוגים במוזיקה לאוכלוסיות מיוחדות, ולפתוח חוג מוזיקה במרכז חוויות שוויץ רחובות החדשה".

במסגרת החוג ייחשפו הילדים לכלים מוזיקליים חדשניים לצד כלים אתניים, כחלק מתפישה שמוזיקה תורמת להעצמה אישית, לכישורים חברתיים ומחברת בין אנשים. החוג מיועד לילדים מגילאי 6-14, מונגש בהתאם לגיל ולרמת התפקוד של הקבוצה והפרט, כאשר הפעילות נעשית דרך שילוב של הוראה משחקית, דידקטית וחווייתית של שלושה תחומים מוזיקליים מרכזיים – האזנה, ביצוע ויצירה.

"עבור כל קבוצה יעשו התאמות לפי גיל, רמת תפקוד ומוגבלויות המשתתפים, והיא תעבור תהליך שנתי שבסיומו תציג תוצר מוזיקלי בהתאם ליכולתה. החוג שם דגש רב על העצמת משתתפיה בתהליך והתמקדות עבור כל משתתף במסוגלות ולא במוגבלות", אומרת ענת פורקוש, רכזת אוכלוסיות מיוחדות בחוויות רחובות החדשה.

החוג יפתח ביום שני ה-28.01.19 ויפעל בין השעות 17:15-18:00 ו-18:00-18:45. לפרטים נוספים והרשמה, ענת פורקוש בטלפון: 086366171/2.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר