אליעזר והגזר בגן כנען
אליעזר והגזר בגן כנען

יותר ברגש: 120 מובילות וסייעות הצהרונים ברחובות עברו השתלמות ביצירת חיבור בין הילדים לספרים ולרגשות

אריאלה חבר, מנהלת אגף הצהרונים ברשת חוויות: "אנו שמות דגש כל הזמן על הכשרת הצוותים, העשרתם ומתן כלים עדכניים ויצירתיים"

פורסם בתאריך: 15.1.19 10:49

-->

כ-120 מובילות וסייעות צהרונים ברחובות עברו תכנית השתלמות של צהרוני רשת חוויות, אשר התקיימה השבוע בנושא "להתרגש עם הספרים". במסגרתה, למדו הצוותים כיצד לתווך לילדים את הספרים דרך חוויה תיאטרלית ואמנותית וכיצד ליצור בגן אווירה של התרגשות ועשייה יצירתית שמחברת לספרים. עוד למדו הצוותים על חשיבות המסרים והרגשות המשתקפים בספרים וכיצד ניתן להשתמש בהם ככלי חינוכי ליצירת שיח רגשי בגן.

צוות רחובות ההולנדית

צוות רחובות ההולנדית

 

מטרת העל הכוללת של ההשתלמות הייתה לאפשר לילדים להציף ולדבר על רגשותיהם בפתיחות, כהמשך לסדנה שעברו הצוותים בנושא שימוש בתיאטרון ככלי חינוכי. ההשתלמות הועברה על ידי שרה דוד, מרצה, אמנית רב תחומית ובעלת תיאטרון לגיל הרך.

אירית נאור, רכזת פדגוגית באגף הגיל הרך ברשת חוויות: "סיפור / שיר יכול להפוך לחלק מזיכרון ילדות בלתי נשכח, במיוחד אם שמענו אותו מפי גננת / הורה שהגיש לנו את הספר באופן חוויתי ורגיש. אין ספק שהצוותים קיבלו כלים ותובנות שיכולות לתרום להן בעשייתן בצהרון ובחיים בכלל כאימהות, סבתות ועוד. בנוסף, קיבלו הצוותים הדרכה בנושא ט"ו בשבט ורעיונות ליישום סמלי החג של התחדשות וצמיחה בעבודה היצירתית עם הילדים. הצוותים ייצרו עם הילדים עצים דמיוניים: עץ משאלות, עץ רגשות ועוד עצים פרי דמיונם של הילדים היצירתיים".

ילדי צהרון גן הדר

עץ הרגשות של ילדי צהרון גן הדר

 

אריאלה חבר, מנהלת אגף הצהרונים ברשת חוויות, מסרה: "אנו שמות דגש כל הזמן על הכשרת הצוותים, העשרתם ומתן כלים עדכניים ויצירתיים. לאור היצירות המקסימות שיצרו בגנים הוחלט להציג את כל העבודות במבואת אגף הצהרונים (רחוב החבורה 20) החל משבוע הבא. בנוסף, נהנים הילדים מפעילות של חוג פעמיים בשבוע. במהלך החגים, מדריכי החוגים בצהרונים מעבירים שיעורי דרמה וספורט, תוך התייחסות לסיפורי החג וסמליו".

עץ הרגשות של גן תות חיטה

עץ הרגשות של גן תות חיטה


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר