הגרפיטי של אברה מנגיסטו בקרית משה
הגרפיטי של אברה מנגיסטו בקרית משה

צעירי קרית משה לא שוכחים את אברה מנגיסטו

לסיכום חוג גרפיטי בחרו חניכי בית הנוער בקרית משה להנציח את הנעדר אברה מנגיסטו שנמצא בשבי החמאס

פורסם בתאריך: 15.1.19 09:08

-->

במסגרת פעילות בית הנוער נחשונים בקרית משה, בהנהלתה של מיקה ברקת, נערך לאחרונה חוג גרפיטי שנמשך כחודשיים. במהלכו למדו החניכים טכניקות שונות של גרפיטי, ובעיקר התנסו באומנות ועשייה יצירתית. את ההדרכה העביר יאן, מדריך בבית הנוער נחשונים, ולקחו בו חלק כ-15 בני נוער.

לסיכום פרויקט חוג הגרפיטי, בשיתוף התוכנית העירונית "עיר ללא אלימות", בחרו החניכים לצייר נושא קרוב לליבם: אברה מנגיסטו, שחצה את גבול ישראל לכיוון עזה ומוכרז כנעדר מספטמבר 2014. החניכים עבדו על ציור וחיתוך השבלונה מספר ימים, וכן על טכניקת ריסוס הציור על הקיר שארכה כיממה. לצד שמו של מנגיסטו כתבו – "לחופש נולד".

הגרפיטי של אברה מנגיסטו בקרית משה

הגרפיטי של אברה מנגיסטו בקרית משה

 

לפעילות היו מספר מטרות: התנסות ביצירת ציור גרפיטי גדול כאשר המטרה שיהיה לו נראות בשכונה, הענקת תחושת מסוגלות וגאווה ביצירה לחניכים, חיבור לנושא שחשוב לחניכים, התנסות בעשייה משנה מציאות, וחיזוק שיתופי פעולה ועבודת צוות בין בני הנוער".

חבר המועצה ומחזיק תיק שכונות ויזמות חברתית, שאול צגהון: "הנוער הוא הלב של שכונת קרית משה. ההשקעה הזו מסמלת את הדרך הנכונה. שיתוף התושבים במיוחד הפעילים לתהליך הוא קריטי להצלחת הפרויקטים בשכונת קרית משה".

בבית הנוער נחשונים בקרית משה מאמינים שאמנות ויצירה מעניקות לחניכים והחניכות הצעירים קול לבטא את עצמם ואת הייחודיות שלהם, וכל עשייה באשר היא מגבירה את תחושת הערך העצמי והמסוגלות שלהם. הפעילויות הערכיות הללו מאפשרות לבני הנוער לעסוק בנושאים בעלי חשיבות, כגון הנהגה והובלה לערכים והתקדמות, ובכך מצמצמת את מנהג השוטטות של בני הנוער והתעסקות בהתנהגויות בעלות סיכון העלולות להוביל לפגיעה עצמית ובאחרים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר