המים העכורים בבית הספר בכור לוי
המים העכורים בבית הספר בכור לוי

הורים: "המים בבית הספר בכור לוי אינם ראויים לשתייה"

כבר כמה חודשים שהמים בברזיות בית הספר בכור לוי עכורים. בדיקת מעבדה גילתה ממצאים מדאיגים. הורה: "הילדים יודעים שאסור להם לגעת במים. כבר ארבעה חודשים שהם מביאים מים מהבית". העירייה: "בימים אלה מתקיימת קייטנה בבית הספר. לאחר מכן תבוצענה עבודות להחלפת הצנרת במקום"

פורסם בתאריך: 26.7.18 09:16

-->

בארבעת החודשים האחרונים תלמידים והורים לתלמידי בית הספר בכור לוי מתלוננים על טעם ואיכות המים בברזיות בית הספר.

אם לתלמידה בבית הספר מספרת: "הילדה אומרת שהמים פיכסה ושהם בצבע חום. פנינו לגורמים בבית הספר, לא ממש זכינו לשיתוף פעולה ולמעשה הפנו אותנו לעירייה".

אב לתלמיד בבכור לוי: "בעירייה אמרו לנו שהם שטפו את קווי המים, אבל הבעיה חזרה אחרי יומיים וגם התלונות של הילדים חזרו. כנראה שהצנרת חלודה והפילטרים לא עושים את העבודה. צריך להחליף את שניהם".

המים העכורים בבית הספר בכור לוי

המים העכורים בבית הספר בכור לוי

 

לפני כשבוע הורים מודאגים שלחו את המים לבדיקה במעבדה שמתמחה בנושא, ושם עלו ממצאים מדאיגים. "אמרו לנו שהמים מסוכנים לשתייה", אומר אחד ההורים. "יש בהם 50 אחוז עופרת מעל לכמות המקסימלית המותרת בתקן. מלבד זאת נמצא שיש במים גם חריגה של יותר מ-400 אחוז בכמות הברזל המותרת על פי התקן. זה גם מה שמייצר חלודה ובגלל זה הצבע של המים חום. לגבי העופרת, מדובר בחומר די רעיל ומאוד מזיק להתפתחות של ילדים".

תוצאות בדיקת המעבדה של המים בבית הספר בכור לוי

בחודשים האחרונים, ובוודאי בימים האחרונים לאור תוצאות בדיקת המעבדה, תלמידי בית הספר וילדי הקייטנה שנערכת במקום קיבלו הנחיות מפורשות מהוריהם שלא להשתמש בשום צורה במים שבשטח בית הספר. אחד האבות: "הילדים יודעים שאסור להם לגעת במים. אסור לשטוף ידיים בשירותים ובטח שאסור לשתות מהמים. העירייה הציעה פתרון זמני של מיכל נגרר שהוצב בבית הספר, אבל הילדים לא אוהבים לשתות את המים האלו כי הם לא טעימים להם. אלו מים ממיכל שעומד בחוץ יום שלם בשמש".

אז מה הילדים שותים לאורך היום?

"כבר ארבעה חודשים שהילדים מביאים מים מהבית. אני יודע שבימים האלה, בזמן הקייטנה, כשנגמר להם הבקבוק הם מבקשים יפה והמדריכים ממלאים להם מים מחדר המורים, ששם אין את הבעיה".

במהלך הכנת הכתבה הסבירו הורים כי העירייה ממשיכה לנסות ולמצוא פתרונות שיפתרו את הבעיה לילדי הקייטנה, ובין היתר נבחנת האפשרות לפתרון זמני לפיו בחלק החלוד של הצנרת יבוצע מעקף.

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "בימים אלה מתקיימת קייטנה בבית הספר. לאחר מכן תבוצענה עבודות להחלפת הצנרת במקום".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר