מתוך התערוכה "אניגמה"
מתוך התערוכה "אניגמה"

"אניגמה" ברחובות

עמותת אמני רחובות מציגה תערוכה חדשה בבית יד לבנים

פורסם בתאריך: 31.12.17 08:17

-->

ביום חמישי (4.1) בשעה 19:30 תתקיים בבית יד לבנים ברחובות הפתיחה החגיגית של התערוכה החדשה של עמותת אמני רחובות – "אניגמה". אוצרות התערוכה הן ורד אלון נול וז'ואל זייפמן. כל היצירות המוצגות בתערוכה הן פרי יצירתם של חברי עמותת אמני רחובות, בהם ציירים, פסלים, רשמים, אמני הדפס, צלמים ואמנים רב תחומיים, אשר פותחים צוהר לעולמם ומאפשרים לנו להתוודע לדרך עשייתם המגוונת, אשר באה לידי ביטוי באמצעות הכלים האמנותיים המהווים את שפתם ודרכם. החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש ברחובות תומכת בפעילות העמותה במשך כל השנה.

אניגמה הוא שמה של מכונה להצפנת מסרים בכתב ולפיענוחם שהומצאה על ידי מהנדס החשמל הגרמני, ארתור שביוס, ושימשה את צבא גרמניה במלחמת העולם השנייה. מושג האניגמה מפעיל את הנחשף אליו לנסות לפצח את החידה הטמונה בו. מהמיתולוגיה היוונית מוכרת לנו פנדורה, בת האנוש הראשונה, שעוצבה על ידי האלים מחומר, כעונש לבני האדם לאחר גנבת סוד האש על ידי פרומתיאוס. בפקודת זאוס ניתנה בידה תיבה בה שוכנו כל הרעות החולות, ובראשן החוליים והמגפות. התיבה האניגמטית עוררה את סקרנותה של פנדורה, שפתחה אותה למרות האיסור בכדי לפתור את החידה הטמונה בה ושחררה את כל הרוע שבא על בני האדם בעקבותיה.

מתוך התערוכה "אניגמה"

מתוך התערוכה "אניגמה"

 

היצירות המוצגות בתערוכה מציגות ספקטרום נרחב של נושאים הקשורים למושג 'אניגמה'. לעיתים הן מורכבות ומכילות פריטים רבים הלקוחים ממרחבים וזמנים שונים, ומזמנות את הצופה לנסות לפענח את המסרים הסמויים בהן. דמויות אניגמטיות חסרות קשר מופיעות בעבודות אחרות, ומגרות להתרת התעלומה האופפת אותן. יצירות המכילות כיתוב, מודגש או מוסתר, מעוררות לפתירת החידה ופרימת סבך המילים תוך קריאה חוזרת ונשנית.

התערוכה תינעל בתאריך 2.2.2018

מתוך התערוכה "אניגמה"

מתוך התערוכה "אניגמה"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר