ענבר שגיא
ענבר שגיא

"אני לא רואה את הגמגום כקושי, אלא כאתגר"

בשבוע הבא יעלה בהיכל התרבות ברחובות המחזמר "מושלמת", בכיכובם של שחקני בימת הנוער ובהפקת החברה העירונית. אחת השחקניות על הבמה תהיה ענבר שגיא בת ה־16, תושבת העיר שמגמגמת מגיל שלוש אך לא נותנת לזה למנוע ממנה להגשים את כל השאיפות. שגיא: "לפעמים אני חולמת שהגמגום פשוט ייעלם, אבל מצד שני הוא כבר חלק ממני ואני מקבלת את עצמי איתו"

פורסם בתאריך: 7.12.17 06:00

-->

בשבוע הבא יעלה בהיכל התרבות ברחובות המחזמר "מושלמת", מחזה לכל המשפחה בהפקה מקורית ומושקעת של החברה העירונית ובהשתתפות מאות שחקני בימת הנוער רחובות. עלילת המחזמר נכתבה על ידי המחזאית והיוצרת המוכרת והמוערכת נועה ברנר אשר כתבה מחזות זמר רבים לחנוכה, ובהם "מותק של פסטיבל", "פיטר פן", "סינדרלה" ועוד, והיא מתרחשת בממלכה בה הכול "מושלם". כשהמלך והמלכה מגלים שבתם התינוקת אינה מושלמת ויש על גבה גיבנת, הם עושים כל שביכולתם כדי להרחיקה מעיני העם. בגיל 16 הסקרנות גורמת לנסיכה לברוח מהארמון והיא יוצאת למסע מיוחד שבו תפגוש חברים שיגרמו לה ללמוד על עצמה ולהפוך חזקה מתמיד. האם תצליח נסיכה אחת עם גיבנת על הגב לשנות מסורת ארוכת שנים בממלכה של מרדף בלתי מתפשר אחרי שלמות?

"מושלמת" (צילום: סלי פטל)

"מושלמת" (צילום: סלי פטל)

 

במחזמר נוטלים חלק כ־250 משתתפים, שחקני בימת הנוער רחובות מגילאי כיתות ד' ועד י"ב, שעברו תהליכי למידה והתמחות במשחק, שירה, תלבושות ותפאורה על בסיס שבועי במהלך השנים האחרונות. חלק מבוגרי בימת הנוער הפכו לשחקנים מובילים, ובהם דניאל מורשת, דניאל גד, אקי אבני, דני רובס, ועוד רבים וטובים. באופן סמלי, אחת השחקניות בקאסט השנה היא ענבר שגיא בת ה־16 מרחובות, שמגמגמת מגיל שלוש. בהצגה, כמו בחיים, מוכיחה שגיא כי קושי, מוגבלות או מחסום גופני לא קובעים דבר, אלא מי שאתם כאדם.

ענבר שגיא

ענבר שגיא

 

"אני לא רואה את הגמגום כקושי, אלא כאתגר", מבהירה ענבר בפתח הריאיון. "כל אדם עובר אתגרים והגמגום הוא אחד מהאתגרים שלי".

מה היחס שלך לדמות הראשית בהצגה – נערה המתמודדת עם גיבנת?

"אני חושבת שכל אחד יכול להתחבר לדמות הראשית, כי לכל אחד יש קושי משלו. הגיבנת מסמלת אצל כל אחד את הקושי שאיתו הוא מתמודד, אצלי ספציפית זהו הגמגום".

מאיזה גיל את מגמגמת?

"מגיל שלוש. זה הפסיק עד גיל שש ואז חזר ומלווה אותי עד היום".

זה משהו שאת מצליחה לשלוט בו?

"עד כמה אני מגמגמת תלוי בהרבה משתנים, בין השאר בסיטואציה ובמצב הרגשי שלי".

היית רוצה שהגמגום פשוט יעלם?

"זו שאלה מאוד מורכבת ומעניינת. לפעמים אני חולמת שהגמגום פשוט ייעלם, אבל מצד שני הוא כבר חלק ממני ואני מקבלת את עצמי איתו. גם חברים שלי מקבלים אותי ואוהבים אותי עם הגמגום. אני לא בטוחה שאני מוכנה להיפרד ממנו לגמרי, הוא חלק ממני".

אז להצגה 'מושלמת' יש ערך מוסף מבחינתך?

"הרעיון של ההצגה מאוד מאוד יפה, בגלל המסר שלה. המסר הוא לקבל את עצמך עם כל השונות שלך. המסר גם מתייחס לחברה ומזמין אותנו לקבל את השונה, להתייחס לאנשים שהם לכאורה 'לא מושלמים' כאל שלמים ומצוינים בדרכם".

מה התפקיד שלך בהצגה?

"אני נווד בודד, התפקיד הכי כייפי שיש. הוא משלב ריקוד, תנועה ושירה".

את שרה בהצגה מבלי לגמגם?

"כשאני שרה אני לא מגמגמת. השתתפתי בהרבה הפקות של בימת הנוער, עדיין לא לקחתי על עצמי תפקיד עם טקסט, אבל אני עובדת על זה גם במגמת התיאטרון בבית הספר. אני מקווה שבעתיד אוכל לגלם גם תפקיד עם טקסט בבימה".

ענבר שגיא

"כשאני שרה אני לא מגמגמת". ענבר שגיא

 

בימת הנוער מהוה חלק מרכזי ומאוד טוב בחיים של ענבר. היא נמצאת בבימה כבר תשע שנים, מכיתה ג'. היום היא בת 16, לומדת בבית הספר למדעים ברחובות, במגמת תיאטרון, סוציולוגיה ופסיכולוגיה.

"בימת הנוער היא מקום מדהים. היא מעניקה לי סיפוק, עניין וביטחון", היא אומרת. "בבימה אני מגשימה את החלום שלי – להיות שחקנית".

ענבר שגיא

ענבר שגיא

 

ההופעה על הבמה מגיל צעיר גם עזרה לך מבחינת חיי החברה?

"הבימה פתחה אותי מאוד חברתית. אני נמצאת עם אנשים שיש להם את אותו תחום עניין ואותו להט. אנחנו מבלים המון שעות ביחד, גם בבימה וגם מחוצה לה".

איך את מרגישה לקראת ההצגות של חנוכה?

"הצגת חנוכה היא הדבר הכי גדול ומרגש בשבילי. אני מחכה לזה כל השנה. לעמוד על הבמה זה הדבר הכי מעצים ואדיר שיש".

ענבר שגיא

ענבר שגיא

 

המחזמר "מושלמת" יוצג ארבע פעמים ביום בין התאריכים 13-20.12.2017, במחיר משתלם במיוחד: 45 שקלים לכרטיס לתושבי רחובות (49 שקלים לכל היתר), כשליש ממחירו של כרטיס להצגות חנוכה היקרות מחוץ לעיר.

מחזה ותמלילים: נועה ברנר, ניהול אומנותי ובימוי: ז'אק זרביב, ניהול מוסיקלי, לחנים ועיבודים: מוישלה יוסף, כוריאוגרפיה: מיה יוסף, עיצוב תפאורה: מושיק יוסיפוב, עיצוב תלבושות: סווטלנה ושטיליוק, איפור ופאות: בר ברק, וידאו ארט: אולפני רחובות.
מועדי ההצגות: יום רביעי, 13.12, 18:30. יום חמישי, 14.12, 13:30 (הצגה זו תונגש לשפת הסימנים) ו-16:00. יום שישי, 15.12, 10:00, 12:30. יום ראשון, 17.12, 11:00, 13:30, 16:00, 18:30. יום שני, 18.12, 11:00, 13:30, 16:00, 18:30. יום שלישי, 19.12, 11:00, 13:30, 16:00, 18:30. יום רביעי, 20.12, 11:00, 13:30, 16:00, 18:30.
כרטיסים ניתן להזמין באתר החברה העירונית רחובות www.ironit-rehovot.co.il או בטלפון 089232200 בין השעות 8:00-20:00.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר