המפגש המקדים של "ילדי המעברות" עם יוסי אלפי
המפגש המקדים של "ילדי המעברות" עם יוסי אלפי

סיפורי המעברות שטרם נשמעו יגיעו להיכל התרבות ברחובות

שמונה מתושבי העיר שגדלו במעברות ברחובות יספרו את סיפוריהם המרגשים מאותם הימים

פורסם בתאריך: 22.11.17 12:11

-->

בתאריך ה-3.12.17  בשעה 20:00 יתקיים אירוע חגיגי ומיוחד שבמהלכו יעלו על במת היכל התרבות העירוני ברחובות שמונה מתושבי העיר שגדלו בה במעברות, וכן ראש העיר רחמים מלול ומספר הסיפורים יוסי אלפי, ויספרו את סיפוריהם המרגשים מאותם הימים. האירוע יתקיים בלווי מוסיקלי של האחים צנחני.

השבוע נערך בקתדרה העממית רחובות המפגש המקדים והושמעו הסיפורים המסעירים שטרם נשמעו עד היום. במפגש נכחו 27 תושבים מבוגרים בני העיר רחובות שגדלו במעברות, וכן יוסי אלפי. המפגש הייחודי נמשך כארבע שעות ובמהלכו נשמעו עשרות סיפורים מרתקים ומרגשים, כאלו הכרוכים בהיסטוריה של רחובות ומדינת ישראל כולה ושעד היום לא נשמעו בפומבי. רבים מהסיפורים היו משמחים מאד, אך היו לא מעט סיפורים קשים מאד. ילדים אלו הגיעו ארצה באישון הלילה, בשנים הראשונות של המדינה שעוד הייתה בתהליכי הקמה, חיו בפחונים וחלקם אף רעבו ללחם.

מנהל הקתדרה העממית רחובות, אודי קדם: "התרגשתי עד דמעות לראות ולשמוע לראשונה את סיפורם של תושבי רחובות, האזרחים הוותיקים שהקימו את המדינה. מדובר בגאווה גדולה עבורנו. מתן הבמה לילדי המעברות הרחובותיים לספר את סיפורם האישי והלאומי הינו תיקון היסטורי וחברתי חשוב בחיי החברה הישראלית, הן לדור שחווה את החיים במעברה והן לדורות הבאים. הסיפור האישי של האזרחים הללו זה הסיפור של כולנו".

ראש העיר רחמים מלול, שרואה חשיבות רבה בקיומו של אירוע זה, הנחה את החברה העירונית לקיים ערב הצדעה לילדי מעברות רחובות. במסגרת ההכנות לאירוע יצא 'קול קורא' לתושבי רחובות על מנת לאתר תושבים שגדלו כילדים במעברות ברחובות על מנת שיחשפו את סיפוריהם. 27 מתושבי העיר, ילדי המעברות, כיום מבוגרים בעשור השביעי ומעלה לחייהם, נענו ל'קול הקורא' והגיעו למפגש המקדים. אחריו ייבחרו שמונה מהם שיעלו לספר את סיפורם על הבמה במסגרת האירוע הייחודי שיתקיים בתאריך ה-3.12, בשעה 20:00, בבית העם רחובות – היכל התרבות העירוני.

כרטיסים לאירוע ניתן לרכוש בקופות היכל התרבות. פרטים בטל':  089232200.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר