בית העם - היכל התרבות העירוני רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוטר)
בית העם - היכל התרבות העירוני רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוטר)

ערב וינאי בהיכל התרבות רחובות

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון פותחת עונה עם יצירות של גילעד הוכמן, שוברט ומאהלר

פורסם בתאריך: 11.9.17 07:00

-->

'ערב וינאי' – קונצרט פתיחת העונה ה-29 של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, עומד בסימן עידן חדש לתזמורת ולמנהלה הנכנס עופר סלע. הקונצרטים יתקיימו ברחובות ובראשון לציון כאשר על הסדרה ינצח אבי אוסטרובסקי ותתארח בו זמרת הסופרן הילה בג'יו. בתוכנית: גילעד הוכמן עם 'קול קורא' לתזמורת; שוברט עם לילה וחלומות, גרטכן ליד הכישור, לסילוויה, אַת השלווה, סרנדה; ומאהלר עם סימפוניה מס' 4.

אבי אוסטרובסקי (צילום: דניאל צ'צ'יק)

אבי אוסטרובסקי (צילום: דניאל צ'צ'יק)

 

הילה בג'יו (צילום: לירן לוי)

הילה בג'יו (צילום: לירן לוי)

 

שלוש היצירות בקונצרט הולחנו לטקסטים או נכתבו בהשראתם. יצירתו של גילעד הוכמן שואבת את כוחה משירה של הסופרת נאוה סמל, "דבר אלי מדברית". שורשי השיר שנכתב במיוחד עבור היצירה ושימש כבסיסה הרעיוני נעוצים בטקסט התנ"כי (ישעיה, מ' ג'.). היצירה נכתבה בשנת 2006 בהזמנת המנצח ברק טל ואנסמבל סולני תל אביב . ב-2014 זכתה 'קול קורא' בפרס הראשון בתחרות בקולורדו, ארצות הברית.

היום שבו הלחין שוברט את השיר "גרטכן ליד הכישור" שיבוצע בקונצרט, נחשב כיום לידתו של ה"ליד", השיר הרומנטי. על אף שהשיר האמנותי זרם כבר 200 שנה לפניו, נחשב שוברט ל"איש הלידר". השירים בקונצרט יבוצעו בגרסה מתוזמרת.

הסימפוניה הרביעית של מאהלר היא החביבה והמקובלת ביותר מבין תשע הסימפוניות שלו. הפרק הרביעי, המושר, הולחן ראשון לטקסט "רקיע ועליו תלויים כינורות" מתוך מחזור השירים הגרמני "קרן הפלא של הנער", מחזור ששימש את מאהלר ביצירות נוספות.

עופר סלע, המתחיל בימים אלו את תפקידו כמנכ"ל התזמורת: "אני גאה ושמח על הצטרפותי לאחד מגופי התרבות המובילים בישראל בכלל ובעולם המוזיקה הקלאסית בפרט. אנו פותחים עונה חדשה עם קונצרט שמציג רפרטואר מוסיקלי מגוון שמשקף את יכולותיה הגבוהות של התזמורת".

מועדי הקונצרט: ראשון לציון: היכל מאיר ניצן לאמנויות הבמה, יום חמישי ה-14.9 בשעה 20:00 ומוצאי שבת ה-16.9 בשעה 21:00. רחובות: בית העם-היכל התרבות, יום שני ה-18.9 בשעה 20:00. מחיר כרטיס: 107-285 שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר