תערוכת אמנות לרגל חג הסיגד (צילום: טל מגוס)
תערוכת אמנות לרגל חג הסיגד (צילום: טל מגוס)

חג הסיגד בחברה העירונית רחובות: תערוכה וערב שירה יאתגרו את המיתוס בדבר השותפות של כולנו במדינת מהגרים חדשה

אירוע מיוחד ורב תחומי להיכרות עם אמנות יוצאי אתיופיה יתקיים במכללה העירונית רחובות לרגל חג העדה האתיופית, הסיגד, ביום ראשון ה-17.11 בשעה 19:30. הכניסה ללא עלות

פורסם בתאריך: 13.11.19 06:53

-->

המכללה העירונית רחובות תקיים ביום ראשון ה-17.11 בשעה 19:30 ערב שכולו מוקדש לאמנות רב תחומית של הקהילה האתיופית לציון חג הסיגד. זאת ביוזמת שאול צהגון, מחזיק תיק השכונות. הערב מתקיים במרכז העיר ובמרחב עירוני על מנת להנגיש את התכנים, האמנות והתחושות של בני העדה לציבור הרחב.

הערב ייפתח עם חשיפת תערוכת ציורים של קולקטיב ביתא, קבוצת אמנים יוצאי אתיופיה שפועלים יחד ויוצרים אמנות בכל רחבי הארץ. במסגרת התערוכה יציגו האמנים טל מגוס, עדן ילמה, אפרים ווסה וטספאי טגניה. האמנות המוצגת מאתגרת את תפיסותינו ואמונותינו ביחס לזיכרונות שהנחילו לנו על חוויית ההגירה לישראל, ולמיתוס בדבר השותפות של כולנו במדינת מהגרים חדשה.

לאחר מכן יתקיים מופע אומנותי "האתיופית בשירה הישראלית" בו משוררות מנכיחות בשיח הישראלי-פואטי, פוליטי עד כאב, נושאים הנדחקים בדרך כלל אל מחוץ לסדר היום. "האתיופית בשירה" היא אמנות שמדברת מציאות אך גם מציעה מציאות חדשה – מכילה יותר, פתוחה ורחומה. המופע יכלול קטעי ריקוד ושירת נשמה.

הערב עוסק במפגש התרבותי בין הזהויות השונות בחברה הישראלית, ומטרתו ליצור שיח חברתי על נושאים בוערים אשר לא זוכים להתייחסות ולהעלות אותם לסדר הציבורי.

שאול צהגון: "לרגל חג הסיגד, אני רוצה לערוך לתושבי רחובות היכרות עם הצד האומנותי של הצעירים והצעירות ישראלים יוצאי אתיופיה. זהו צעד חשוב בהכרה באומנות שמתפתחת בישראל, היא בועטת וחזקה ויוצרת שפה תרבותית ואומנותית חדשנית. אני רוצה להודות לראש העיר רחמים מלול ולמנכ"ל העירייה דורון מילברג על התמיכה, למנכ"ל החברה העירונית איציק עובדיה, שפרה כהן מנהלת האגף לתרבות ידע ואמנות, למנהל המחלקה לתרבות, ידע והשכלה ומנהל המכללה העירונית אודי קדם, ולמנהל אגף השכונות רמי מדהלה".

אודי קדם, מנהל המכללה העירונית: "אנו שמחים לארח את האירוע הייחודי שמעניק הצצה לתרבות העשירה של העדה האתיופית. באי הערב ייהנו הן מאמנות ייחודית והן מנקודות למחשבה שייקחו עימם. אני מזמין את הקהל הרחב להגיע ולקחת חלק".

הערב יתחיל בשעה 19:30 בהתכנסות ובשעה 20:00 יתחיל החלק האומנותי. המכללה העירונית, רחוב גיבורי ישראל 2. טל': 08-9459397. הכניסה חופשית. התערוכה מציגה עד ליום ראשון ה-8.12.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר