ליאוניד פטשקה (צילום: באדיבות ליאוניד פטשקה)
ליאוניד פטשקה (צילום: באדיבות ליאוניד פטשקה)

פרויקט הג'אז הבינלאומי של לאוניד פטשקה מגיע לרחובות

המופע “Black Jazz Soul”, מורשת הג'אז של אלה פיצג'רלד בכיכובו של בנה היחיד ריי בראון הבן, יגיע ב-23.7 להיכל התרבות ברחובות

פורסם בתאריך: 11.7.19 09:16

-->

ב-23 ביולי יעלה בהיכל התרבות ברחובות המופע ״Black Jazz Soul״ – פרויקט חדש של לאוניד פטשקה שמוקדש למורשת הג׳אז של אלה פיצג׳רלד. המופע יתקיים בכיכובו של בנה היחיד, ריי בראון הבן, שזו הפעם הראשונה שבה יגיע לסיבוב הופעות ברחבי הארץ.

המופע הינו מסע נוסטלגי אל עבר "הג'אז הישן והטוב" שישלב את סגנונות הסווינג, סואול, בלוז, רוקנרול ובוגי ווגי. בפרויקט ישתתפו זמר הג'אז רוי יאנג והלהקה של לאוניד פטשקה (ולרי ליפץ, קונטרבס; אלקס אקופוב, תופים; אולג ניימן, סקסופון).

לאוניד פטשקה הינו פסנתרן ג'אז מפורסם, מלחין, מפיק ומנחה תוכניות רדיו וטלוויזיה. על פי סקר שנערך באוניברסיטת קיימברידג', פטשקה נמנה בין 100 המוזיקאים המובילים של המאה ה-20. בעקבות זאת הוזמן להשתתף בקונצרט חגיגי בבית הלבן בשנת 2000.

פטשקה הינו אחד הוירטואוזים הידועיים בעולם הג'אז, שזכה ב-17 פרסים בתחרויות בינלאומיות. בשנת 2005 הוא קיבל את מדליית הכנסת על תרומתו לתרבות הישראלית ונבחר פעמים רבות בתואר "איש השנה" בישראל בתחום התרבות. פטשקה מופיע בכל רחבי העולם, ובמסגרת ההופעות מנגן לצידם של כוכבי הג'אז הבולטים בעולם, ביניהם: רנדי ברקר, מונטי ווטרס, מייק סטרן, ביל אוונס, ג'ו לובנו ורבים אחרים.

ריי בראון הבן הינו בנם היחיד של זמרת הג'אז האגדית אלה פיצג'רלד ונגן הקונטרבס המפורסם ריי בראון. זמר הג'אז הידוע, ריי בראון הבן, אינו דומה כלל לאותם נצרי המפורסמים שכל חייהם מנצלים את התהילה של הוריהם. הוא עשה את דרכו במוזיקה בזכות עצמו וממשיך את מסורת הג'אז המשפחתית באהבה, כבוד ומקצועיות רבה.

ריי בראון הבן (צילום: יח"צ)

ריי בראון הבן (צילום: יח"צ)

 

ריי גדל באווירה מיוחדת ומהילדות היה מוקף בכוכבי התרבות הגדולים ביותר. בין אורחי הבית היו נט קינג קול, דיוק אלינגטון, מרילין מונרו ורבים אחרים, את שיעורי המוזיקה והזמר קיבל מפרנק סינטרה ולואי ארמסטרונג בכבודם ובעצמם. כל אלו השפיעו רבות על בחירת דרכו במוזיקה ובחיים בכלל. ריי בראון הבן כבר הופיע בעבר בישראל במסגרת פסטיבל הג'אז הבינלאומי באשדוד, שאירגן לאוניד פטשקה, אך כאמור זוהי הפעם הראשונה שהוא מגיע לסיבוב הופעות בכיכובו ברחבי הארץ.

יום שלישי ה-23.7, שעה 20:00, היכל התרבות ברחובות. מחיר: 135-225 שקלים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר