אירועים בספריות ברחובות (צילום: באדיבות רשת חוויות)
אירועים בספריות ברחובות (צילום: באדיבות רשת חוויות)

רשת חוויות חוגגת את חודש הקריאה הארצי בשלל אירועים

לכבוד חודש הקריאה הארצי רשת חוויות תקיים שפע של אירועים לילדים ולמבוגרים בשיתוף משרד התרבות והספורט, כולל הענקת תעודות לקוראים מצטיינים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 3.6.19 07:48

-->

לרגל חודש הקריאה הארצי רשת חוויות רחובות מפרסמת כמה נתונים מעניינים: כך למשל עולה כי בעיר רחובות רשומים 25,319 מנויים ברשת הספריות ובשנה החולפת בוצעו 188,186 השאלות בספריות. רשת הספריות מתפרשת על פני 6 סניפים ברחבי העיר: הספרייה המרכזית ע"ש מאירהוף, ספריית רחובות החדשה, ספריית קרית משה ע"ש מנשה מילוא, ספריית כפר גבירול ע"ש מרגלית סלע, ספריית אושיות ע"ש משה פלד וספריית מרגולין ע"ש ציון ענקי. עוד מדווחת הרשת כי בשנה האחרונה התקיימו 307 אירועי תרבות למבוגרים ולילדים בספריות, בהם השתתפו 3,828 מבוגרים ו-7,964 ילדים. במהלך השנה החולפת בוצעו 61 אלף כניסות למחשבים ולחדרי העיון שרשת חוויות מעמידה לרשות הציבור. בספריות השונות נמצאים בשימוש 170 אלף ספרים מודפסים וישנו גם מאגר של 5,000 ספרים אלקטרוניים וקוליים.

לכבוד חודש הקריאה הארצי, רשת חוויות תקיים שפע של אירועים בשיתוף משרד התרבות והספורט, כולל הענקת תעודות לקוראים מצטיינים.

חלוקת תעודות לקוראים מצטיינים: "תרגומו של חנון" – תומר קרמן, סופר ילדים ומתרגם, מספר על חוויותיו כמתרגם סדרת הספרים המצליחה "יומנו של חנון". לגילאי 7 ומעלה. יום חמישי ה-13.6, שעה 18:00, בספרייה המרכזית. הכניסה חופשית, מספר המקומות מוגבל.

עידוד קריאה מההתחלה: הרצאה פתוחה להורים עם סופרת הילדים והמרצה לספרות איריס ארגמן. למה כל כך חשוב לקרוא ואיך נסייע לילדים שלנו לגלות את עולמם המופלא של הספרים. ההרצאה במסגרת פרויקט "שמע סיפור". יום שני ה-3.6, שעה 20:00, בספריית רחובות החדשה. הכניסה חופשית.

"קוראים בקפה": שלושה יוצרים, דור שני למקימי המדינה, במפגש אחד ומיוחד של שיח וזמר על דברים שנוגעים לחיינו בארץ, אז ועכשיו. עם ישי שריד, ניר ברעם, אריאל הורוביץ. מתאים למבוגרים. יום חמישי ה-13.6, שעה 20:30, בספרייה המרכזית. המחיר: 40 שקלים.

חדש בספרייה – שעת סיפור משפחתית: פעילות משפחתית לפיתוח מיומנויות חברתיות בגיל הרך דרך סיפור, משחק, מוזיקה ויצירה, עם סמדר דגני. הפעילות מתקיימת בקבוצה קטנה של 6-8 משפחות (לגילאי 5-7) בימי שני, 10.6, 24.6, בשעה 17:00, בספריית רחובות החדשה. מחיר: 100 שקלים למשפחה כולל ילד/ה ושני מבוגרים).

מועדון ילדים קוראים: מועדון מיוחד עם סמדר דגני, שבו כל אחד יכול להביא מה שקרא או כתב, לגילאי 8-12. יום חמישי ה-6.6, שעה 17:00, בספריית רחובות החדשה. הכניסה חופשית, בהרשמה מראש.

"ששת ועששת"- תיאטרון אגדתא: בואו לגלות את סודו של יוסי שאהב לזלול ממתקים ומיני מאפים מתוקים. נצא למסע בעקבות החיידקים ונגלה כיצד נלחמים במזיקים אין זמן למשחקים. לגילאי 3-5. יום שלישי ה-4.6, שעה 17:00, בספרייה המרכזית. המחיר: 10 שקלים.

מצעד הספרים: מפגש מוזיקלי עם שק סיפורים מתוכו קופצות דמויות מוכרות ואהובות מהספרים. בהפעלת אלי פלפלי. לגילאי 3-5. יום שלישי ה-11.6, שעה 17:00, בספרייה המרכזית. המחיר: 10 שקלים.

אפונה וגזר: מופע מוזיקלי עם שירי משוררים לילדים, על חברות וקבלת האחר. עם רן זמיר וניר לויאן. גילאי 3-5. יום רביעי ה-12.6, שעה 17:00, בספרייה המרכזית. כניסה חופשית, מספר המקומות מוגבל.

"עכבר הספרייה": עם תיאטרון תות. גילאי 3-5. יום שלישי ה-18.6, שעה 17:00, בספרייה המרכזית. המחיר: 10 שקלים.

"הארנב ממושי": עם תמר מלחן. גילאי 3-5. יום שלישי, ה-25.6, שעה 17:00, בספרייה המרכזית. המחיר: 10 שקלים.

יצירה בעקבות סיפור: עם נועה יצחקי, לגילאי 9-12. ימי חמישי, 6.6 ,13.6, 20.6, 27.6, שעה 18:30, בספריית רחובות החדשה. המחיר: 190 שקלים לחודש.

מועדוני קוראים: עם סמדר דגני. קבוצה בניהול עצמי ללימוד יצירות שייקספיר ועוד. כל הפרטים בספרייה המרכזית.

לתכנית המלאה: אתר רשת חוויות ואתר רשת הספריות. לרכישת כרטיסים: הספרייה המרכזית ע"ש מאירהוף 089457916.

ראש העיר רחמים מלול: "אני מברך את קוראי הספרים הנאמנים. הנתונים מעידים כי תושבי רחובות מייצגים נאמנה את "עם הספר" וממשיכים במסורת ארוכת שנים ודורות של אהבה למילה הכתובה. אני מזמין את כולם לבוא וליהנות מאירועים איכותיים שיתקיימו החודש ברחבי העיר".

אמיתי כהן, יו"ר דירקטוריון רשת חוויות: "השנה תקיים רשת חוויות עשרות אירועים, הצגות ופעילויות לילדים ומבוגרים, כחלק מפעולות לעידוד הקריאה בקרב התושבים. זאת ועוד, היקף הפעילות מלמד על החשיבות שאנו מייחסים לקריאה, לסופרים ולספרים, שהפכו ברבות השנים לחלק מהותי בעיצוב התרבות הישראלית. השנה לראשונה יתווספו פעילויות חדשות, לצד מועדוני קריאה ותיקים ואירועים מיוחדים".

סיגל לוי בן ישי, מנהלת רשת הספריות של חוויות: "רשת הספריות ממשיכה להביא את מיטב הפעילויות לעידוד הקריאה ופיתוח החשיבה בקרב ילדים ומבוגרים. עדיין לא הומצאה תכנית הטלוויזיה או משחק המחשב שיש לו את היתרונות העצומים של קריאה בפיתוח הדמיון, המחשבה, השפה, החיבור לעולם הפנימי ולעולם שמסביב. השנה התחלנו בפרויקט מיוחד לעידוד קריאה בקרב ילדי גן חובה, בשם 'שמע סיפור', המזמין ילדי גן והוריהם להגיע לספריות לפעילות ולהיחשף לעולם המופלא של הספרים. אנו רואים עלייה מתמדת בכמות הקוראים העושים שימוש בספרים הדיגיטליים, למרות שעדיין רב רובם של הקוראים מעדיפים את הספרים המודפסים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר