החפלה בשעריים (צילום: רותי ורד)
החפלה בשעריים (צילום: רותי ורד)

חפלה תימנית בניחוח של פעם

200 תושבים - זקני השבט, צעירים וילדים - הגיעו אמש למרכז שכונת שעריים כדי לשמוע מוזיקה אותנטית והופעות חיות של תושבי השכונה, כחלק ממיזם ספריות הרחוב. כולם רקדו, שתו ערק, נשנשו ובעיקר נהנו עד הגג

פורסם בתאריך: 20.7.17 08:16

-->

הצלחה תרבותית אדירה בשכונת שעריים. אמש (רביעי) 200 תושבים, בהם קשישים, צעירים וילדים, נהנו שעות ארוכות מהופעות חיות, מוזיקה אותנטית, ריקודים, שתייה ואוכל בלב לבה של השכונה, במה שהפך לחפלה מסורתית של בני העדה התימנית. גם חבר המועצה ומחזיק התרבות עודד עמרם היה שם, והתענג על כל רגע.

האירוע יוצא הדופן הזה הוא חלק ממהלך תרבותי נרחב שיזמה העירייה, פרי מוחו של סגן ראש העיר ומחזיק תיק הצעירים מתן דיל. במהלך החופש הגדול, כחלק מהרעיון החברתי והקהילתי העומד מאחורי מיזם ספריות הרחוב – 'ארגזי סיפורים' – מתקיימים בכל שבוע מפגשי שכונה לילדים ולמבוגרים, בכל פעם ליד ספריה אחרת בעיר. המנהלת האמנותית שעומדת מאחורי הרעיון היצירתי והקונספט הייחודי הזה היא דפנה מנור, ואמש המפגש השבועי נערך בשעריים, שם קיבל את הכינוי המחייב "ערב ג'אם סשן של שירת תימן". ומה נאמר? מי שלא בא פשוט הפסיד. אמנים מקומיים מהשכונה ומרחבי העיר הגיעו לשיר ולנגן ממיטב המוזיקה התימנית, כשעל הכל ניצחה עינבל מרום, יוצרת ואמנית תושבת העיר וילידת השכונה.

מרום, שהייתה המומה מההיענות הגדולה, אמרה בהתרגשות: "ממש לא ציפיתי לדבר כזה. הייתי בטוחה שיגיעו רק חבר'ה צעירים, אבל כל זקני השבט הגיעו והתרגשו. מבוגרים שבקושי הולכים חוגגים פה עם חיוך מטורף על הפרצוף כאילו שהם ילדים בני ארבע שקיבלו הפתעה. זה מרגש".

עינבל מרום (צילום: רותי ורד)

עינבל מרום (צילום: רותי ורד)

 

חבר המועצה עודד עמרם, התקשה למחוק א החיוך מהפנים. "זהו אירוע מוזיקלי שהביא את כל חברי השכונה. ותיקים וצעירים יושבים פה יחד וזה מזכיר את האווירה של פעם, מה שנקרא חפלות שהיינו עושים פעם בשכונה", הוא אומר. "הלוואי שנוכל לארגן תקציב ולדאוג שבכל יום חמישי יהיה דבר כזה".

הצלחת הערב הראתה עד כמה התושבים משתוקקים לתרבות פנים רחובותית, מסורתית ושורשית. בין האמנים הרבים שהופיעו וריגשו במהלך הערב היו עופר מזרחי, גיל יחיה, ערן יחיה, גולן לוי, אסף צוברי ואחרים.

עינבל מרום: "אני אישית חשבתי שכדאי לתת דגש על מוזיקה, אבל הרעיון הוא פשוט לתת במה פתוחה. הדגש הוא שמוותרים על הלייק בפייסבוק לטובת מחיאות כפיים סוערות ומבט בעיניים. אירועים כאלו, כמו הערב הזה, הם אירועים שאנשים פשוט בוכים בהם, מתרגשים, מתחבקים, מתקשרים. אז הנה, אנחנו עושים את זה היום בקונספט תימני בלבד, כדי לשמר את המסורת של יהדות תימן. וזה עובד מדהים. זה העיקר, שמשהו יפעם פה."

מיכל גולן, מפיקת האירוע, היא בכלל רואת חשבון במקצועה. "האירוע הזה הוא לא תלוש, הוא חלק מתוך מיזם שלם שנקרא 'ארגזי סיפורים'", היא מסבירה. "מתן דיל, סגן ראש העיר, אמר לפני שנה שהוא רוצה ספריית רחוב. הפרויקט התחיל בשנה שעברה והפעם שאל אותנו מתן מה יהיה השנה הערך המוסף, מה השלב הבא. השלב הזה הוא מה שאני קוראת – החזרת התושבים אל השכונות. כלומר, בואו נעשה כל מhני אירועים ליד הספריות/ לא מתנפחים, לא קוסם, בואו נעשה משהו מתוך עצמנו".

וכך נולדו 12 אירועים כאלו, בהפקת מיכל גולן ובגיבוי מתן דיל והחברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש. מתוכם שמונה אירועים לילדים וארבעה למבוגרים. אירועי הילדים נערכים מדי יום חמישי בשעה 18:00, בכל פעם בספרייה אחרת בעיר, וגם הם גורפים הצלחה גדולה.

גולן: "מה ילדים צריכים? סיפורים, טבע, בועות סבון, להתלכלך ולהשתולל עד מאוחר. בכל פעם מגיע מישהו להקריא להם בהתנדבות סיפורים ואת לא מבינה איזה אנשים מהממים מגיעים. הם באים בכזאת שמחה ונותנים מכל הלב, כך שזה נורא כיף. אלו אנשים מתוך רחובות, שמאוד אכפת להם, שרוצים לייצר חיי קהילה, חיי שכונה וחיי חברה. לכל אחד מאתנו יש מה לתת".

 

אתם לא מבינים איזה כיף היה אתמול בשכונת שעריים! קראו ותבינו:https://www.arimnews.co.il/culture/1818

Geplaatst door ‎ערים‎ op woensdag 19 juli 2017

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר