הופעה (צילום: א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב ‏/ INGIMAGE)
(צילום: א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב ‏/ INGIMAGE)

מעוניינים בהופעות בחצי מחיר? כנסו

תושב רחובות עומד מאחורי האפליקציה שתחסוך לכם מאות שקלים על הופעות ואירועי תרבות

פורסם בתאריך: 20.7.17 15:00

-->

אם אתם שוחרי תרבות כדאי מאוד שתכירו את Spontix, האפליקציה שתיתן לכם את ההופעות הכי טובות במוזיקה, במחול, בתיאטרון, בסטנד-אפ ובעצם בכל תחום אפשרי, במחירים היסטריים של לפחות 50 אחוזי הנחה ברגע האחרון.

את האפליקציה, שאותה אפשר להוריד לכל מכשיר סמארטפון, בנה תושב רחובות דורון ביז'ונר ביחד עם שותף. מאז שהושקה באפריל גרפה ספונטיקס כבר 25 אלף לקוחות שנעזרים בה על מנת לרכוש כרטיסים ולקבל תמונות ומידע על המופעים השונים. את המידע שואבת האפליקציה מיותר מ-70 מפיקים ברחבי הארץ, שגם הם מברכים על קיומה.

דורון ביז'ונר

דורון ביז'ונר

 

ביז'ונר ( 30) גדל ברחובות, למד בתיכון דה שליט, היה שחקן כדורסל במכבי רחובות שנים רבות ולהגדרתו הוא "רחובותי גאה" והוא חי בה גם כיום עם בת זוגתו איילת, דוקטורנטית למדעי המוח במכון ויצמן למדע. "כן, היא מדהימה. היא החכמה בבית בלי ספק", הוא אומר.

איך נולד הרעיון לאפליקציה?

"הרעיון צץ מתוך צורך אישי שלי. אני מאוד אוהב תרבות ומוזיקה ובעצם משם זה הגיע. הייתי בהופעה בהרצליה והמקום היה חצי ריק. ההופעה הייתה מעולה ואמרתי לעצמי 'איזה כיף היה אם היו פה עוד אנשים לידי, אם המקום היה מפוצץ'. אז אתה בעצם מתגלגל ואומר: טוב, זה לא רק אני שרוצה שיהיה פה מפוצץ, בעצם גם האמן היה נהנה הרבה יותר. משם זה התחיל".

ואיך זה התפתח מרעיון נחמש לאפליקציה של ממש?

"פשוט יצאתי למסע של חודשים בכל המדינה, בכל תחום תרבותי כזה או אחר, כדי להבין את השוק הזה כמה שיותר. להבין איך אפשר לגרום לכך שהכסא הזה יהיה מלא. פגשתי עשרות מפיקים בכל תחום של אמנים, קטנים וגדולים, בחיפה, בתל אביב, בירושלים, הייתי בעשרות מוקדי ומוסדות תרבות. המסע גרם לי להבין איך להביא לכך שהמקום יהיה מלא ויענה על הצרכים של כל החוליות בשרשת – גם הצרכנים שרוצים הופעות בזול, גם האמנים וגם המפיקים, שמבחינתם כיסא ריק הוא הפסד".

איך אתם משיגים את ההצעות הזולות הללו להופעות?

"ההופעות משתנות מהרגע להרגע וגם אני לא יודע מה יעלה עוד שעה. יש לנו מערכת כרטיסים שיושבת אצל כל המפיקים שעובדים איתנו. כמה שעות לפני ההופעה המפיק אומר לעצמו 'וואללה, עכשיו אפשר למכור את הכרטיסים הללו בזול, כי אחרת זה הפסד'. אז הוא בעצמו מעלה אותה. אני לא יודע מה ייפתח מחר בבוקר או עוד שעה. הרבה חברים שואלים אותי 'נו, יהיו כרטיסים לזה או לזה', אבל אני באמת לא יודע. אני פשוט ממליץ להם להסתכל ולהתעדכן כמה פעמים ביום".

יש גם כרטיסים להופעות ממש מבוקשות?

"בהחלט. ישנם מפיקים שההופעות שלהם מפוצצות והם מאוד אטרקטיביים וסולד אאוט, ובכל זאת הם מופיעים באפליקציה. הסיבה לכך היא שהמפיקים שעובדים איתנו רוצים להגיע לקהל שלנו, שהוא קהל ספונטני ומסוג אחר. לכן שווה להם להקצות כמה כרטיסים בזול כדי להיחשף לקהל הזה".

המחירים מאוד זולים. איך אתם מרוויחים משהו?

"אין לנו דמי הרשמה או טיפול ואנחנו לא לוקחים כסף מהלקוח. זה כל העניין – לא לרכב על הגב של הלקוחות, ויש לכך גם היבט חברתי שאנחנו מאמינים בו ובקידום התרבות בארץ. הלקוח לא משלם שקל יותר ממה שהוא משלם על הכרטיס. אנחנו מרווחים מהמפיקים".

אגב, מאיפה הגיע השם של האפליקציה?

"כשמה כן היא: Spon – ספונטני, כי זה מיועד לכאלה שקופצים על המציאה ברגע האחרון, ו-tix כקיצור לכרטיסים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר