בית התרבות
בית התרבות

בית התרבות המחודש ברחובות ייפתח לפעילות בתחילת 2019

חיזוק משמעותי לפעילות התרבות והאמנות ברחובות: בית התרבות המחודש ייפתח לפעילות באירוע חגיגי ב-1.1.19. במסגרתו יפעלו הקתדרה העממית, המכללה העירונית לשפות, הגלריה העירונית לאמנות, המרכז העירוני לאמנות חזותית, המרחב לגוף ונפש ובית הקרמיקה

פורסם בתאריך: 25.12.18 12:54

-->

בית התרבות המחודש ברחובות, על שם משה סמילנסקי, ייחנך באופן רשמי באירוע חגיגי ביום שלישי הבא, 1.1.19, בשעה 18:00, במעמד ראש העיר רחמים מלול, עודד עמרם מחזיק תיק התרבות, חברי מועצה, ממלא מקום מנכ"ל החברה העירונית, איציק עובדיה, משפחת סמילנסקי ומשפחת טנא ומכובדים נוספים.

בית התרבות ע"ש משה סמילנסקי הוא זרוע מרכזית בפעילות התרבות והאמנות של החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, המנהלת אותו. הבית מאגד בתוכו מספר פעילויות ייחודיות בעיר, שמהן צפויים ליהנות תושבים רבים מדי שנה, מבוגרים וילדים כאחד.

הקתדרה העממית העירונית ע"ש לאה טנא, שבה לומדים אלפים מדי שנה, עוברת לפעול במקום. בקתדרה קיימת מכללת בוקר לגמלאים, אשר נהנים בה ממגוון ממחוזות הרוח, התרבות, החברה, מגמות חדשות בעולמנו, סדרות בנושא מוח, מדע ופסיכולוגיה עם טובי המרצים כמו ד"ר יוסי חלמיש, פרופ' יורם יובל ועוד. בקתדרה סדרות בנושא היסטוריה, אמנות, מוזיקה, ספרות, פילוסופיה, רוחניות, קולנוע, סיורי אמנות וטיולים, ועוד.

גם מכללת השפות העירונית עוברת לפעול במקום. במכללה לומדים מאות תושבים מדי שנה מגוון של שפות, מאנגלית ועד יוונית.

הגלריה העירונית לאמנות עוברת אף היא להציג במקום: גלריה מוזיאלית לאמנות ישראלית עכשווית, אשר נתמכת על ידי משרד התרבות והספורט ומציגה תערוכות מתחלפות של אמנים שנבחרו בקפידה.

למקום תעבור אף פעילות המרכז לאומנות חזותית, אשר כולל סדנאות וקורסים לציור, רישום, קולאז' ואפילו סדנת הדפס, ובו לומדים מאות תלמידים ברמות השונות.

פעילות בית הקרמיקה תהיה גם היא בחסות בית התרבות. במקום לומדים ילדים ומבוגרים כאחד לימודי קרמיקה, קדרות, עבודה באבניים ועוד.

בימים אלה נפתח בבית התרבות לראשונה מרחב ייחודי בעיר: המרחב לתנועה ונשימה. במרחב החדש יתקיימו מגוון פעילויות לגוף ולנפש עם טובי המדריכים בתחום. מעגלי נשימה ומדיטציה, ליווי של מתמודדים עם מחלות ועם אובדן, קורס מיידפולנס, יוגה צחוק, מעגל אימהות אחרי לידה, ריקוד ניה, צ'יקונג, התעמלות בונה עצם והתעמלות לגיל השלישי, פילאטיס ועיצוב וחיטוב.

באירוע החנוכה תצוין גם פתיחת הגלריה העירונית החגיגית בהצגת תערוכה חדשה בשם ׳רחובות, בתים, אנשים ונופים׳ של האוצרת אורה קראוס. תערוכה העוסקת ביחסי הגומלין בין הציור לצילום ובין הישן ההיסטורי, לחדש העכשווי. בתערוכה יוכלו המבקרים לזהות מבין הצילומים ההיסטוריים את בית הכנסת הגדול ומגדל המים, בית קלר, "הארמון " ועוד. כמו כן, מבין הדיוקנאות בתערוכה יוצגו דמויות מוותיקי המושבה, ביניהם: משה ואסתר סמילנסקי, רחל בירמן ובני משפחת גורודסקי.

ממלא מקום מנכ"ל החברה העירונית, איציק עובדיה: "בית התרבות יהיה הלב הפועם של התרבות והאמנות בעיר וצפוי להיות אחד ממרכזי התרבות השוקקים בעיר. אנו מזמינים את התושבים להתרשם מהמקום: בית של יצירה והשראה יחד עם קורסים וסדנאות לציבור שוחרי האמנות והתרבות בעיר בכל הגילאים, שחפצים להרחיב את השכלתם או לחדד את כישוריהם. את בית התרבות מוביל צוות של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, ואני משוכנע שהפעילות בו תהיה משמעותית ובולטת בעיר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר