מתוך תערוכת "והארץ הייתה תוהו ובוהו" של הציירת ורד אלון נול
מתוך תערוכת "והארץ הייתה תוהו ובוהו" של הציירת ורד אלון נול

"והארץ הייתה תוהו ובוהו". תערוכה ציורים חדשה של הציירת הרחובותית ורד אלון-נול

החברה העירונית רחובות מציגה בבית יד לבנים תערוכת יחיד חדשה תחת השם "והארץ הייתה תוהו ובוהו" של הציירת המקומית ורד אלון-נול. הפתיחה החגיגית במוצ"ש ה-22.12 בשעה 19:00

פורסם בתאריך: 21.12.18 07:25

-->

החברה העירונית רחובות מציגה בבית יד לבנים תערוכת יחיד חדשה תחת השם "והארץ הייתה תוהו ובוהו" של הציירת ורד אלון-נול הרחובותית, עם אוצרת התערוכה רוני אנקורי.

בתערוכה החדשה, בחרה אלון-נול להתבונן בחברה הישראלית, מתוך מבט נוקב ללא מורא או פחד. עם הרבה כאב וביקורת היא בוחנת את המציאות הישראלית, תחת זכוכית מגדלת, דרך אספקטים שונים של החברה, הביטחון האישי והלאומי, מצב בתי החולים הציבוריים, המציאות בעוטף עזה – ההבטחה לעומת המציאות. ורד מציירת ציור אקספרסיבי, בלתי מתנצל, אינה מסתירה את רגשותיה ותחושותיה ושמה מראה בפני הצופה, של מציאות קשה ומאתגרת. כאמנית היא צוללת לתוך הנושא אותו היא בוחרת וחווה אותו באופן כמעט טוטאלי, היא אינה חוששת ללכת נגד הזרם ומאמינה ביכולת האמנות לעשות שינוי חברתי. תערוכה אינטימית ולאומית זו נוצרה בשלושה חודשי יצירה אינטנסיביים ובמספר רב של שלבי עבודה, שכבות של צבע ורישום, שימוש במגוון חומרי יצירה, מגוון גדלים, שימוש במורפולוגיה, מונוכרומטיות, או צבעוניות מוקפדת, משחקי מילים באנגלית ודימויים בעלי משמעות: כיונת השלום, הצבר ופסוקי התנ"ך. בכל אלה, בכישרון רב, ביד מיומנת וידע נרחב בתולדות האמנות, יוצרת אלון-נול רובד עמוק נוסף לעבודותיה, שאינו נגלה, אלה במבט נוסף.

"והארץ הייתה תוהו ובוהו" ציטוט המובא בתערוכה זו בכל עוצמתו ומאפשר לצופה לעצור ולחשוב אם המציאות הניבטת אלינו מדי יום ביומו, דרך מסכי המדיה וטופחת על פנינו, אינה ניתנת לשינוי.

את אהבתה לאמנות ינקה אלון-נול מבית הוריה דרך ספרי האמנות ולמדה את הציור הפיגורטיבי אצל הצייר משה פרופס ממקימי "אופקים חדשים", בין מוריה נמנים גם האמנים זריצקי ושטייכמן. בנוסף להיותה אמנית יוצרת, ורד מורה לציור מזה שנים רבות ורבים מאמני רחובות למדו את שפת הציור אצלה בסטודיו.

הפתיחה החגיגית תתקיים במוצאי שבת 22.12, בשעה 19:00 בבית יד לבנים. הנעילה ב-31.1.19. לפרטים נוספים: בית יד לבנים רחובות 089494817.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר