מוישלה יוסף

"בימת הנוער – התנור הכי חם בארץ ליצירתיות בקרב בני הנוער"

ריאיון עם מוישלה יוסף, המפיק המוזיקלי של המחזמר "משחקי הקסם" שיעלה בחנוכה הקרוב בהיכל התרבות ברחובות, בהפקה מקורית ומושקעת בהשתתפות מאות שחקני בימת הנוער רחובות

פורסם בתאריך: 15.11.18 07:46

-->

מוישלה יוסף הוא מנהל מוזיקלי ומפיק של פרויקטים רבים בארץ ובעולם. לאורך שנים ארוכות הוא עובד עם שמות מוכרים, דוגמת דוד דאור, שלמה ארצי, עמיר בניון ואחרים, אך מבחינתו הוא לעולם יהיה המפיק המוזיקלי של בימת הנוער. לדבריו, שם הכל התחיל ומשם צמחה הקריירה שהפכה אותו למי שהוא. בימים אלה הוא מתכונן עם חניכי בימת הנוער לקראת מחזמר חנוכה המקורי "משחקי הקסם", שיעלה במהלך ימי החג בהיכל התרבות ברחובות.

מוישלה, כמה זמן כבר נמשך הרומן שלך עם בימת הנוער?

"אני בעצמי בוגר בימת הנוער ועובד עם בימת הנוער כבר 30 שנה. התאהבתי במקום כשהייתי ילד. בימת הנוער זה המקום ללמוד, לצמוח, ליהנות, להתבטא ולייצר. בימת הנוער נותנת הזדמנות לכל אחד להתעסק ביצירה מוזיקלית או תיאטרלית על הבמה, מאחורי הקלעים, כל אחד יכול למצוא את עצמו ולהיות חלק מתוצר אמנותי כזה או אחר".

אילו ערכים אתה מנחיל לדור הצעיר שמגיע לבימת הנוער?

"המוטו שלי הוא לעודד יצירתיות, כמו שבימת הנוער עודדה את היצירתיות שלי ונתנה לי את האפשרות לנגן על פסנתר שלא היה לי בבית, לדוגמה. המטרה שלי כיום היא לעודד את הצעירים ליצור, להלחין, לעשות אמנות. ארגז הכלים שמקבלים בבימת הנוער מתאים לא רק לקריירה של שחקן ועולמות הבמה. עורך דין, למשל, זקוק לביטחון עצמי על מנת לעמוד בפני קהל בבית המשפט. בבימת הנוער הם מקבלים בין היתר את הביטחון הזה".

הצלחת להנחיל את האהבה לבמה גם לילדיך?

"כמובן, העברתי את האהבה הזו לחמשת ילדיי. גם הם נדבקו ב"חיידק הבמה" ואין לכך תרופה. כל חייהם סביב בימת הנוער. אחר הצהריים, לאחר מסגרות הלימודים, הם שם. חברויות חדשות נוצרו שם והם מדברים איתי על שאיפות עתידיות הרלוונטיות לעולמות הבמה. חלק מהמדריכים בבימה היו בעבר חניכים שלי, לפני 20 שנה, וזה אחד הדברים המהנים כיום בעבודתי בבימת הנוער, לראות אותם מעבירים את הכלים לדור הבא. זו תחושה אדירה".

אתם עובדים קשה לקראת חנוכה?

כשעושים משהו שאוהבים שום דבר לא קשה, אבל כן, אנחנו עובדים אינטנסיבי מאוד עם חזרות יומיומיות מסביב לשעון. מדהים לראות את המחויבות והאחריות של הילדים, הן בזמן החזרות והן בקבלת העובדה כי אין להם ימי חופש בחנוכה. הם רואים את המחויבות של אנשי הצוות וזה מניע אותם להיות מחויבים בעצמם. אני עובד במספר מקומות עם נוער ברחבי הארץ וזה לא דומה לשום דבר באינטנסיביות ובתוצר הכל כך מקצועי".

"משחקי הקסם"

"משחקי הקסם"

מה מחכה לנו במחזמר החדש "משחקי הקסם"?

"תושבי רחובות לא צריכים לנסוע רחוק גם בחנוכה הקרוב, שכן "משחקי הקסם" הוא מחזמר מקסים, מקורי ומושקע. משנה לשנה מדהים לראות איך התוצרים נותנים פייט ענק לפסטיגלים עם הכוכבים הגדולים. עלילת המחזמר נכתבה על ידי המחזאית והיוצרת המוכרת והמוערכת נועה ברנר, שכתבה את "מותק של פסטיבל", "פיטר פן" "סינדרלה" ועוד. הבמאי המוערך הוא ז'אק זרביב, המכהן כמנהל האומנותי של בימת הנוער. השחקנים משחקים באופן מופלא ואני סמוך ובטוח שבקרוב כולם יכירו שמות רבים מהם. הרי שחקנים מובילים רבים שמככבים בסדרות השונות שמוצגות בימים אלה, התחילו את דרכם אצלנו בבימת הנוער.

"הייחודיות הנוספת של המחזמר היא שכולם שרים חי. אין הקלטות מראש של השירים כמו בכלל המחזמרים והפסטיגלים המובילים שמשתמשים בפלייבקים במהלך המופעים. זאת בגלל שאנו מעוניינים לתת לילדים את הכלים המקצועיים ביותר.

"אני חייב לציין גם את העירייה. אף עירייה לא משקיעה בצורה כזו ורואה בגובה העיניים את הילדים, מסייעת להם לטפח את כישוריהם על הבמה ונותנת לזה קרדיט שנה אחר שנה בהפקות חנוכה. אין עיר שסוגרת את אולם התרבות שלה בפני מבול של פסטיבלים והצגות לטובת הפקה מקורית שנותנת במה לילדי העיר ומציגה את כשרונם על הבמה. לשמחתי הקהל מצביע שנה אחר שנה ברגליו ומגיע באלפיו. ברגע שמשלבים חינוך, תרבות ופרגון, ההנאה לכולם מובטחת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמרי

    ראשית, אני מצפה שההנחה לתושבי רחובות תהיה גדולה יותר מ 5 ש"ח.
    לפני שנתיים היתה מעולה עם מסר משמעותי לילדים – ההצגה עם 2 חנויות הצעצועים.
    בשנה שעברה העלילה של ההצגה היתה גרועה, אבל המשחק, תאורה ומה שמסביב היה מוצלח.
    אלך גם השנה הזו עם ביתי.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר