גורי בריק
גורי בריק

"אני מחפש את המחווה שנוגעת ברגש, בגעגוע, כמו שיר קצר שמכה בקורא בבטנו"

החברה העירונית רחובות פתחה בבית יד לבנים תערוכת ציורים של גורי בריק, יו"ר עמותת אמני רחובות

פורסם בתאריך: 18.10.18 08:07

-->

בשבוע שעבר נפתחה בבית יד לבנים ברחובות, המנוהל על ידי החברה העירונית, תערוכת יחיד של גורי בריק, יו"ר עמותת אמני רחובות הפועל ליצירת פלטפורמה אמנותית בעיר. תערוכת הציורים החדשה אותה אוצרת רוני אנקורי, הנה רטרוספקטיבה לעבודותיו ב-20 השנים האחרונות. ציוריו בוחנים סגנונות, גדלים, טקסטורות, צבעים, דיסציפלינות של שירה והיסטוריה, ניגודיות והשלמה, רוח וחומר, ונעים בין מופשט לפיגורטיבי, מונוכרומטיות לפוליכרומיות, צבעים חמים אל מול צבעים קרים, כתמים ונקודות כנגד ציור גאומטרי, אקספרסיביות המאפשרת לחוש את שכבות הצבע על הבד לבין ציור מוחלק ומשוטח. גם בנושאי ציוריו גורי נע ונד בין גלגל המזלות לנופי ארצנו, לנוף אורבני הנשקף מחלונו, לזיכרונות ולמשפחתו, החוברים לכדי תערוכה מקורית ורב גונית. בציוריו הוא משלב ידע נרחב בתולדות האמנות, השירה והחומר, ויוצר אינטימיות וחמימות המשקפים את אישיותו.

מתוך תערוכת היחיד של גורי בריק

 

בריק, בן 66, הגיע לרחובות בצעירותו בכדי ללמוד בפקולטה לחקלאות והתאהב בעיר. הוא נושא במספר תארים המשקפים את תחומי העניין הרבים שלו, ומלבד היותו בוגר הפקולטה לחקלאות הוא גם בעל תואר מוסמך בתוכנית הבין תחומית באמנויות מאוניברסיטת תל אביב, ובעל תואר מוסמך בספרות עברית מאוניברסיטת בן גוריון. כמו כן גורי הינו יזם וקבלן בעיר.

מתי התחלת לעסוק בציור בפרט ובאמנות בכלל?

"מאז ומתמיד עסקתי באמנות. תחילה עסקתי ברישום, בנעוריי עסקתי הרבה מאד בצילום, קולנוע ואנימציה, ואף במוזיקה. שימשתי כצלם של תיאטרון באר שבע ועבדתי כצלם סרטים באירועים. במהלך לימודיי בפקולטה לחקלאות חזרתי לעסוק גם בציור ולמדתי בסדנה של אליהו גת. במקביל שימשתי כמדריך במסגרת קולנוע לנוער, שהיה חלק ממחלקת הקולנוע של ההסתדרות. עבדתי עם נוער בסיכון בקריית מלאכי והן כמדריך נוער מושבי בישוב טל שחר. לאחר סיום לימודיי הקמתי חברה קבלנית, עסקתי בעבודות ציבוריות ועשיתי לביתי. אני בונה בעיקר ברחובות. הסיסמה של חברת הבנייה שלי הייתה תמיד "בתים יפים במקומות יפים". במקביל חזרתי לצייר, השתתפתי בסדנאות של מורים שונים, אך בעיקר בסדנאות של ורד נול שלמדתי ממנה המון".

"לאחר כ-20 שנות עבודה חזרתי לספסל הלימודים ליום- יומיים בשבוע ועשיתי שני תוארי מוסמך. התמחיתי באמנות ימי הביניים, אם כי התזה שכתבתי עוסקת בדימויים על מצבות יהודים פורטוגזים בבית הקברות הפורטוגזי במאה ה-17, בניגוד לציווי לא תעשה לך פסל ותמונה".

לתחושתך האמנות פורחת ברחובות?

"כן, לגמרי כן. בשנים האחרונות אני משמש כיו"ר העמותה לאמנות חזותית ברחובות. ברחובות יש אמנים יוצרים רבים, העמותה עובדת בשיתוף פעולה עם העירייה ועם החברה העירונית, אמני העמותה מציגים בגלריות החשובות בעיר, כמו גם בהיכל התרבות, ביד לבנים, ועוד, וכך נחשפים אמני העיר לתושביה ומאידך מובאת אמנות לציבור. היינו רוצים לקיים שיח גלריה עם קהל המבקרים בתערוכות, ובמיוחד עם נוער וילדים. אנו מקווים שיבוא יום ובית האמנים לעתיד של רחובות יכיל מלבד תערוכות גם סדנאות, הרצאות ומפגשים עם אמנים מקומיים ומחוץ לעיר. אני סבור שאמנות מעשירה ותמיד פורצת דרך".

כמי שהוא שילוב של קבלן ואמן, הבית שלך בוודאי מרשים מאוד מבחינה עיצובית.

"מאחר וגם אשתי היא אשת אמנות, עיצבנו את הבית לפי טעמנו האישי. התייחסנו לעיצוב הבית כאל יצירת אמנות, כאשר מאחורי כל פרט ישנה מחשבה כיצד כל המכלול ישתלב לכדי יצירה אסטטית והרמונית. אנו מאד נהנים ממנו".

בית משפחת בריק

מה מחכה לקהל בתערוכה החדשה בבית יד לבנים?

"זו רטרוספקטיבה לעבודותיי ב-20 השנים האחרונות. אני אוהב לשחק עם הניגודיות, בחומר ובנראות. נושאי הציורים אינם תחת נושא אחד, אלא מגוון נושאים, רגעים, מקומות עליהם חשבתי וראיתי, לעתים במציאות ולעתים במחשבה. חלקם מהעבר הרחוק וחלקם מהעת האחרונה".

ממה אתה שואב השראה לציוריך?

"ההשראה מגיעה ממקורות שונים: מנופי הארץ, מנופי ילדות, מנופי הנפש, מזיכרונות ומגעגועים. אני חושב שבעבודות שלי אני בדרך כלל בודק את גבולות החומר, הצבע והרגש. מעין תהליך מרומז ומדיטטיבי. אני מחפש את המחווה שנוגעת ברגש, בגעגוע, כמו שיר קצר שמכה בקורא בבטנו".

גורי בריק

גורי בריק

 

התערוכה פתוחה לקהל הרחב עד לתאריך 1.11.18. שעות ביקור: יום א' 15:00-11:30, יום ג' 15:00-11:30, 18:30-16:30 ימים ב', ד', ה' 15:00-8:30, שבת ה-20.10.18 בשעות 11:00-10:00. רחוב הבנים 10, רחובות. לפרטים: 089466503.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר