הגר שפריר והחברים לבימת הנוער
הגר שפריר והחברים לבימת הנוער

הריאליטי הקיצוני ביותר שהכרתם

כמה רחוק ילכו תכניות הריאליטי? זה הנושא שבו יעסוק המחזה החדש של בימת הנוער בשם "נולד למות". הגר שפריר, שכתבה וביימה את המחזה: "המחזה מותח ביקורת ומדגיש את התלות של האנשים בריאליטי. כולם מודעים לצורך שיש היום לאנשים באהדה מצד הקהל הווירטואלי ברשתות החברתיות"

פורסם בתאריך: 19.6.18 07:15

-->

מחזה חדש בשם "נולד למות" יעלה השבוע בבימת הנוער במסגרת אירועי "כל העיר במה", שנועדו לחשוף את תושבי העיר לפעילות התיאטרלית של בימת הנוער. המחזמר, שיעסוק בביקורת על עולם הריאליטי והצורך האובססיבי של אנשים באהדה וירטואלית ברשתות החברתיות, נכתב ובוים על ידי הגר שפריר, תלמידת י"ב וחניכת בימת הנוער שנמצאת לפני גיוס.

העלילה מגוללת סיפור של תכנית ריאליטי קיצונית במיוחד. בוקר אחד אלוהים מגלה שאחוזי המוות בעולם גדלים והאוכלוסייה מצטמצמת. אלוהים ובתאל מזכירתו מחליטים לחסום את האפשרות למות עד שהחיים והמוות יתאזנו, ויוצרים תכנית ריאליטי שבסופה יקבל אדם אחד את הזכות למות.

המחזה מותח ביקורת על עולם הריאליטי ומדגיש את התלות של האנשים בריאליטי, עד לכדי כך שיכולה להתקיים בעתיד תכנית כל כך קיצונית שבה אנשים יתמודדו על המוות. כמו כן, מעלה המחזה את הנושא של הצורך בקרב אנשים, יש שיאמרו האובססיבי, באהדה מצד הקהל הווירטואלי ברשתות החברתיות.

כאמור, המחזה נוצר ובוים על ידי הגר שפריר, תלמידת כיתה י"ב שכבר מאז כיתה ז' לוקחת חלק בחוג הדרמה של בימת הנוער. מלבד שפריר שאחראית על התסריט והבימוי, גם שחקני המחזה הינם חניכי בימת הנוער: אור כספי הכהן, אסף גרף, הדס רינגר, חנה קישנר, טל להט, יובל מידן, מאיה רפפורט, נדב דריאל, סיון בר ניר ורועי מעוז.

הגר, מדוע החלטת להצטרף בזמנו לבימת הנוער?

"תמיד אהבתי להופיע ולשחק. הייתי בחוגי תיאטרון מגיל צעיר ובכיתה ז' החלטתי להצטרף לבימת הנוער, שהיא שם דבר ברחובות ובארץ כולה".

כיצד המחזה שלך נבחר להיות מומחז?

"בכל שנה עולה הפקה לכל קבוצה, ובכיתה י"ב נבחרות שלוש הפקות שיועלו במקום הפקה אחת. בחרנו ביחד כל הקבוצה מי יביים וכל אחת מהבמאיות בחרה מחזה שאותו היא רוצה להעלות".

זו פעם ראשונה שאת מביימת וכותבת מחזה שמגיע לבמה?

"מאז שהצטרפתי לבימה בכיתה ז' השתתפתי רק בתפקידי משחק. השנה זו הפעם הראשונה שבה התנסיתי בכתיבה ובבימוי בעבודה על הצגה".

בחרת במסר לא פשוט על החברה שלנו.

"המחזה מותח ביקורת על עולם הריאליטי ומדגיש את התלות של האנשים בריאליטי. כולם מודעים לצורך שיש היום לאנשים באהדה מצד הקהל הווירטואלי ברשתות החברתיות".

למי תמליצי להצטרף לבימת הנוער?

"לכל מי שאוהב את אמנויות הבמה, לכל מי שנהנה להופיע ושרוצה להתנסות בתחומי התיאטרון בצורה קצת יותר מקצועית".

יש לציין כי יתקיימו שני מועדי הצגות בלבד: ביום חמישי ה-21.6.18 בשעה 20:30, וביום שישי ה-22.6.18 בשעה 13:00. ההצגות מתקיימות באולם בימת הנוער. מחיר כרטיס: 10 שקלים בלבד. ניתן לרכוש כרטיסים במייל: [email protected].

הגר שפריר והחברים לבימת הנוער

הגר שפריר והחברים לבימת הנוער

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר