חגיגת הספר העברי ברחובות
חגיגת הספר העברי ברחובות

חגיגות שבוע הספר ברחובות

הופעות, הצגות, סדנאות, יצירות בהשראת ספרים, מיצגי תלת ממד, מפגשים עם סופרים ומשוררים, חלוקת תעודות "אלופי קריאה" לילדים, ועוד ועוד. כל הפרטים על האירועים המעניינים שמחכים לכם ברחובות לכבוד שבוע הספר העברי וחודש הקריאה הארצי

פורסם בתאריך: 31.5.18 06:52

-->

חגיגת הספר העברי ברחוב יעקב ברחובות

ברחובות יציינו השנה את חגיגת הספר העברי בסימן 70 שנות ספרות ישראלית, באירוע עירוני מרכזי שיתקיים ברחוב יעקב – הרחוב הראשון של רחובות, בימים רביעי וחמישי, ה-7-6 ביוני, החל מהשעה 17:00. במהלך החגיגות הרחוב יתהדר בשירים, סיפורים, דמויות, סופרים ופעילויות מגוונות לילדים. לצד מפגשים עם סופרים ומשוררים תושבי העיר, יתקיימו הצגות, סדנאות יצירה בהשראת ספרים, מתחמי משחק ופינות ישיבה וקריאה. הרחוב יקושט במיצגי תלת ממד שיתמקדו בסופרי הילדים המוכרים והאהובים במשך 70 שנות ספרות ישראלית. הקהל הרחב מוזמן לעבור בין המיצגים וליהנות מהשפה העשירה ומהקלאסיקות שלא נס ליחן.

כאמור, במהלך החגיגות יפגשו הילדים סופרי ילדים ומשוררים רחובותיים שיציגו את ספריהם במסגרת מפגשי סיפור שיתקיימו ברחבת בית העם ובבתי הקפה הקסומים ברחוב, ויאפשרו לילדים לשאול שאלות על תהליך כתיבת הספר והוצאתו. ברחבת בית דונדיקוב ובתוך הבית עצמו יוכלו הילדים ליהנות מהצגות, מופעים והשקות של ספרים. ביום חמישי יחתום את האירוע מופע השקה מוזיקלי בשיתוף צומת ספרים של פדרו גראס – אמן ה"ספוקן וורד" הרחובותי ומיוצרי "העיר הזאת", לרגל הוצאת ספרו "חצי סוגריים".

חגיגת הספר העברי ברחובות

חגיגת הספר העברי ברחובות

 

כמו כן, רחבת בית הספר "סמילנסקי" תהפוך למתחם סדנאות יצירה הקשורות כולן לעולם הקריאה והספרים, ולאורך הרחוב יוכלו הילדים לפגוש דמויות מוכרות מתוך הספרים, לשוחח איתן ואף להצטלם איתן למזכרת.

יריד מכירת ספרים בשיתוף "צומת ספרים" יתקיים במהלך החגיגות בשני מוקדים לאורך הרחוב: ברחבת בית דונדיקוב יתקיים יריד ספרי ילדים בין השעות 17:00-22:00. ברחבת בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, יתקיים יריד ספרים מגוון ועשיר שיהיה פתוח לקהל הרחב בימי החגיגות החל משעות הבוקר. מומלץ לחפש את עמדת הסופרים הרחובותיים ולפרגן להם בחום.

הכניסה לכל האירועים חופשית.

חגיגת הספר העברי ברחובות

חגיגת הספר העברי ברחובות

 

בנוסף, ביום חמישי (7.6) החל מהשעה 9:00 יתקיים יום העיון השנתי ה-4 לציון חודש הקריאה העברי בהיכל התרבות העירוני, בסימן 70 שנות ספרות ישראלית. היום יכלול פאנלים ומופעים בנושאי: "יפי הבלורית והתואר" – בעקבות חיים גורי ודור הפלמ"ח; "אני כותב על מה שאני", היום שאחרי ספרות ה"אני" בהשתתפות חיים באר ויהודית קציר; והמופע המרכזי – "נשים כותבות שירה" – מחווה גברית לשירי המשוררות הישראליות משנת 48 ועד ימינו – לאה גולדברג, תרצה אתר, יונה וולך, דליה רביקוביץ', זלדה, יוכבד בת מרים, נאוה סמל ועוד.

כרטיסים לאירוע ניתן להזמין באתר החברה העירונית או בטלפון: 089232299.

חודש הקריאה הארצי ברשת חוויות

רשת חוויות רחובות תקיים שפע של אירועים לילדים ולמבוגרים בחודש הקריאה הארצי, בשיתוף משרד התרבות והספורט.

לקראת פתיחת האירועים, אומר יניב מרקוביץ', המשנה לראש העיר ויו"ר דירקטוריון הרשת: "במיוחד בעידן שבו כולנו מחוברים כך או אחרת למסכים הדיגיטליים, אנו מחויבים לחזק את עולם ואת 'עם הספר'. אין תחליף לספרים, לדפים ולקריאה בכל פורמט שהוא ונספק גם בחודש הזה אירועי תרבות והשכלה איכותיים. האירועים הותאמו לכל הגילאים ובין היתר יוענקו תעודות לילדים שצרכו מאות ספרים בשנה החולפת. כמו כן יתקיים אירוע שמוקדש לתרבות שנות ה-90, בהשתתפות הסופר אתגר קרת והזמרת קורין אלאל".

יניב מרקוביץ' בספריית רחובות החדשה

יניב מרקוביץ' בספריית רחובות החדשה

 

מנתונים שמפרסמת רשת חוויות עולה כי בעיר רחובות קיימים 25,295 מנויים ברשת הספריות וכי בשנה החולפת בוצעו כ-193,327 השאלות בספריות. רשת הספריות מתפרשת על פני 6 סניפים ברחבי העיר: הספרייה המרכזית על שם מאירהוף, ספריית רחובות החדשה, ספריית קריית משה על שם מנשה מילוא, ספריית כפר גבירול על שם מרגלית סלע, ספריית אושיות על שם משה פלד וספריית מרגולין על שם ציון ענקי. עוד מדווחת הרשת כי בשנה האחרונה התקיימו 307 אירועי תרבות למבוגרים ולילדים, בהם השתתפו 3,828 מבוגרים ו-7,964 ילדים. במהלך השנה החולפת גם בוצעו 61 אלף כניסות למחשבים ולחדרי העיון שרשת חוויות מעמידה לרשות הציבור.

סיגל לוי, מנהלת רשת הספריות של חוויות, מסרה: "כל המחקרים מראים שהיתרונות של קריאת ספרים בפיתוח הדמיון, המחשבה, השפה, החיבור לעולם הפנימי ולעולם שמסביב עולים על כל המדיות האחרות".

במסגרת אירועי חודש הקריאה, יתקיימו "שעות סיפור" לילדים בעלות סמלית של 10 שקלים בלבד. עבור הילדים הגדולים יתקיים בספריה המרכזית מפגש עם דודו שליטא, מבכירי יוצרי האנימציה בארץ, שיספר ויראה סרטי אנימציה שנוצרו בעקבות ספרים אהובים (יום ראשון ה-3.6 בשעה 18:00). באירוע זה יחולקו התעודות השנתיות לאלופי הקריאה של אגף הילדים והנוער בספרייה, שכל אחד מהם קרא מאות ספרים בשנה החולפת (הכניסה חופשית).

שבוע הספר ברשת חוויות

שבוע הספר ברשת חוויות

 

למבוגרים יתקיימו "מועדוני הקוראים" של הספריות, אליהם מוזמנים הקוראים להביא כל ספר שמעניין אותם לדבר עליו. כמו כן, במסגרת אירועי ההצדעה לספרות הישראלית לאורך 70 שנות המדינה ,בסדרת מפגשים עם הסופרים, המשוררים והשירים של התקופה, בהפקה מקורית של צוות הספרייה, יתקיים בספריה המרכזית אירוע המוקדש לתרבות הישראלית בשנות ה-90 , בהשתתפות הסופר אתגר קרת והזמרת קורין אלאל, בהנחיית פרופ' ניסים קלדרון (יום שלישי ה-26.6, בעלות 40 שקל בלבד).

לתכנית המלאה: אתר רשת חוויות ואתר רשת הספריות. לרכישת כרטיסים: הספרייה המרכזית על שם מאירהוף בטל': 089457916.

קורין אלאל (צילום: חן לי פישמן)

קורין אלאל (צילום: חן לי פישמן)

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר