מרכז חוויות שוויץ רחובות החדשה
מרכז חוויות שוויץ רחובות החדשה

נתונים ראשונים מתוך סקר התושבים לעיצוב דמותו של המרכז הקהילתי ברחובות החדשה

למרות שהרוב המכריע של המשיבים הם הורים ומשפחות עם ילדים, המשתתפים בסקר רואים את המרכז הקהילתי החדש כמקום רלוונטי לפעילות תוכן ומפגש למבוגרים, ולא רק עבור ילדיהם. יניב מרקוביץ': "לאור ההשתתפות הרחבה והנתונים שקיבלנו, הסקר יימשך שבוע נוסף. היכנסו והשפיעו"

פורסם בתאריך: 7.5.18 09:21

-->

בתוך כשבוע מאות תושבים השתתפו בסקר הגדול של עיריית רחובות ורשת חוויות, לעיצוב דמותו של המרכז הקהילתי חוויות שוויץ ברחובות החדשה.

"מדובר בהיענות גדולה מאוד ובנתונים מפתיעים. לכן אנחנו רוצים לתת לתושבים נוספים את ההזדמנות להשפיע והחלטנו להאריך את הסקר בשבוע נוסף", אומר יניב מרקוביץ', המשנה לראש העיר ויו"ר רשת חוויות שמוביל את המיזם עם ראש העיר, רחמים מלול.

מהנתונים הראשונים שמתפרסים עולה כי עיקר המשיבים הם מהשכונות רחובות החדשה, חבצלת, מרמורק, שעריים, היובל, מילצ'ן ואושיות.

מרקוביץ': "כולן שכונות שעושות שימוש במרכז הקהילתי שוויץ רחובות החדשה. הנתון הזה מראה כי המרכז לא משמש רק את תושבי רחובות החדשה, אלא הרבה מעבר לזה ומהווה מרכז אזורי-עירוני. אני מודה למשתתפים וקורא לכולם להצטרף ולהשפיע".

מרכז חוויות שוויץ רחובות החדשה

מרכז חוויות שוויץ רחובות החדשה

 

עוד עולה מהסקר עד כה כי 79.2% מהמשיבים הנם בגילאי 27-49. המשיבים והמתעניינים העיקריים במרכז הם משפחות צעירות והורים לילדים. 89% מהמשיבים הנם הורים לילדים, מתוכם כ-34% הורים ל-2 ילדים וכ-32% הורים ל-3 ילדים. עוד עולה כי ל-53% ילדים בגילאי 3-5, ל-51% ילדים בגילאי 6-10 ורק ל-33% ילדים בגילאי 0-2. 23% מהמשיבים הם הורים לגילאי 11-15 ו-20% הנם הורים לילדים מעל גיל 16. מניתוח ראשוני של המידע שהתקבל ניכר כי התושבים רוצים פעילויות שמגשימות את הפוטנציאל של הילדים ומעצימות אותם.

למרות שהרוב המכריע של המשיבים הם הורים ומשפחות עם ילדים, המשתתפים בסקר רואים את המרכז הקהילתי החדש כמקום רלוונטי לפעילות תוכן ומפגש למבוגרים, ולא רק עבור ילדיהם. עוד עולה מהסקר כי התושבים רוצים מרכז קהילתי חי ושוקק עם שימושים מעורבים למגוון קהלים, ובין היתר היו רוצים בית קפה שנעים לשבת בו בזמן שהילדים בפעילות, שוק איכרים וירידים שבועיים, הרצאות, מופעים וערבי תרבות לבוגרים, הקרנות סרטים, ועוד.

ראש העיר רחמים מלול הביע אף הוא שביעות רצון מההשתתפות ומהנתונים שהתקבלו וציין: "בנינו את אחד המרכזים הקהילתיים המפוארים בארץ, ואני רוצה לראות את הפוטנציאל שלו ממומש במלואו. המרכז מקיים שפע של פעילויות ואירועים אבל הרעיון היה לצאת לתושבים ולשאול אותם מה הם בעצם רוצים, איך הם היו רוצים לעצב את המרכז, ובכך לחבר בין המקום לבין השכונות".

יניב מרקוביץ' סיכם: "החיבור לתושבים הוא שנותן את הערך המוסף והופך מרכז קהילתי לשוקק חיים. אנחנו רוצים לראות את התושבים מגיעים ופעילים, ומוכנים לשם כך לבחון את הצרכים ולצקת את התכנים המתאימים, עד לניצול מקסימאלי של המבנה עצמו".

יניב מרקוביץ' בספריית רחובות החדשה

יניב מרקוביץ' בספריית רחובות החדשה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר