שחקניות ההצגה חצויה: אורטל סולומון ותמר אסנקאו
שחקניות ההצגה חצויה: אורטל סולומון ותמר אסנקאו

ההצגה "חצויה" מגיעה לחוויות קרית משה

הכניסה תתאפשר ללא עלות ובהרשמה מראש, במטרה לאפשר לבני ובנות הנוער להיות שותפים להעברת המסרים החברתיים שמעלה ההצגה

פורסם בתאריך: 25.4.18 10:31

-->

רשת חוויות רחובות ועיריית רחובות חברו יחדיו על מנת לעלות ביום שלישי הבא את ההצגה "חצויה" בפני נוער וצעירים תושבי העיר. הכניסה להצגה תתאפשר ללא עלות ובהרשמה מראש, במטרה לאפשר לבני ובנות הנוער להיות שותפים להעברת המסרים החברתיים שהיא מעלה.

על ההצגה: "בישראלית אני אלה, באמהרית אלמנש. שני הקולות נשמעים בראשי. זה המבקש ממני להכיר בשורשי האתיופיים ולשמר אותם, וזה המזרז אותי לשנות ולתקן את זהותי ומהר. מבעד לניסיון להפוך ל"ישראלית", לוחשת לי תרבות יהודית-אתיופית בת אלפי שנים ומחפשת לפרוץ את דרכה החוצה, אל העולם שלי היום". כך נפתח תיאור ההצגה המתרחשת סביב טקס הכנת הקפה האתיופי, "הבונה", המזמן מפגש בין אנשים ונשים דרך ניחוחות העבר, ומעלה שאלה על קצב החיים והיחס לזמן בחלוף הדורות.

עוצמתה של האישה האתיופית שעומדת במרכז היצירה, האמונה על הטקס כולו, מתגלמת בידע האנושי שהיא אוצרת בתוכה. תוך מפגש עם רגעים מסקרנים ומביכים מתוך חיינו, מלאים בצחוק ולעתים כאב, בליווי ניחוחות קפה הבונה, נחשף סיפורה של קהילה שלמה. המופע נסגר עם הצטרפות הקהל לשתיית הקפה ולשיחה עם היוצרות על מחשבות ורגשות שעולים מתוך המפגש המשותף.

הבאת ההצגה לחוויות קרית משה התאפשרה הודות לתמיכת סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, והמשנה לראש העיר ויו"ר רשת חוויות יניב מרקוביץ'. על הביצוע וההובלה אמון צוות המרכז ורכזת הנוער מיקה ברקת.

גולן ביטון, מנהל תחום הנוער בחוויות: "ההחלטה להביא את ההצגה לקרית משה, למרות שכבר פעמיים עלתה ברחובות (מול קהל בוגר יותר, ובהופעות "סגורות") ונחלה הצלחה רבה לצד ביקורות חיוביות, נבעה מהסיבה שהפעם המיקוד שלנו הוא בבני נוער וצעירים שהם קהל היעד להצגה. יש לציין שההצגה מעבירה מסרים חינוכיים לצד מסרים חברתיים בדרך חווייתית שתותיר את הקהל עם המון תשובות לשאלות שאולי הטרידו אותם או מעסיקים את החברה הישראלית, בדבר השילוב של בני העדה האתיופית בחברה ישראלית. לא בכדי העיר רחובות מובילה ברמה הארצית בהצלחה רבה בקליטת הקהילה האתיופית, הן בחינוך הפורמאלי והן בחינוך הבלתי פורמאלי, הודות  למדיניות שמוביל ראש העיר רחמים מלול לקידום פרויקטים חינוכיים וערכיים עם כלל האוכלוסייה, ותיקים לצד עולים. עצם זה שההצגה עולה בעיר רחובות בפעם השלישית, שזה תקדים ברמה הארצית, אומרת המון על העיר רחובות כמובילה בקליטת עלייה".

ההצגה תתקיים בתאריך 1.5.18 בשעה 19:30, באולם התרבות של המרכז קהילתי "חוויות" קרית משה. הכניסה ללא עלות ויש צורך ברישום מוקדם במזכירות חוויות קרית משה, בטל': 089312700.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר