מימין, ציור עם מערכת הפיידבק הויזואלי והתערבות של של האמנית ליאת גרייבר. משמאל צויר ללא מערכת הפיידבק הויזואלי, תוך עבודה אינטראקטיבית עם המחשב
מימין, ציור עם מערכת הפיידבק הויזואלי והתערבות של של האמנית ליאת גרייבר. משמאל צויר ללא מערכת הפיידבק הויזואלי, תוך עבודה אינטראקטיבית עם המחשב

גבולות היצירה בין אדם למכונה

ליאת גרייבר והרובוט e-David מציגים תערוכה חדשה במכון ויצמן ובוחנים את משיכות מכחול בעידן הדיגיטלי

פורסם בתאריך: 21.5.17 16:56

-->

 

הרובוט e-David הוא רובוט מצייר שפותח במסגרת שיתוף פעולה בין האמנית ליאת גרייבר לצוות מחקר בראשות פרופסור אוליבר דויסן מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת קונסטץ, גרמניה. בתהליך העבודה מפורקת פעולת הציור ומופרדת למקטעים המתורגמים אל עולם היצירה הדיגיטלית, שם היא מבוצעת על ידי .e-David עבודותיהם המשותפות של גרייבר ו e-David -מוצגות עכשיו בתערוכה שאצר יבשם עזגד בבניין יעקב זיסקינד, בו עובדים מדעני הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב במכון ויצמן למדע.

נקודות ההשקה בין עולמות מדעי המחשב, הרובוטיקה והציור הביאו את גרייבר להציע ניסוח חדש של יסודות מלאכת הציור, החל בתנועתיות של משיכות מכחול יחידות וכלה בשאלות העוסקות, למשל, בשליטה ובאבדן שליטה בתהליך העבודה. הצורך לפרק ולבנות מחדש את מלאכת הציור באמצעות שפת מכונה ורובוטיקה, מאפשרת לגרייבר לחקור את הדומה והשונה שבין הציור המופשט לפיגורטיבי.

שילוב המדעים המדויקים עם עולם האמנות מעלה מגוון רחב של שאלות אקטואליות הנוגעות ליחס בין אדם למכונה בכלל, ולשימוש ברובוטיקה בתהליך הציור והיצירה בפרט. כיצד, למשל, אפשר לשלב כלי מחשוב ומיכון עכשוויים עם מעשה הציור, המכיל מחוות גופניות אינטואיטיביות? פרויקט זה, המצוי עדיין בעיצומו, מפרק את פעולת יצירת הקו לכדי מחווה פיסית (מכונה), החלטה לוגית (מחשב) וכוונה רגשית (האמן).

התערוכה פתוחה (ללא תשלום) בימים א'-ה' בין השעות 09:00 עד 15:00. ניתן לתאם בטל': 089343856.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר