תלמידי דה שליט בטקס במחנה אושוויץ
תלמידי דה שליט בטקס במחנה אושוויץ

המסע לפולין מתנגש עם הבחירות המקומיות – מתקיימים מגעים למציאת פתרון

המסע של תלמידי רחובות לפולין, שנופל בדיוק על תאריך הבחירות המקומיות, הגיע לפתחם של מנכ"לי משרד החינוך והפנים

פורסם בתאריך: 2.8.18 07:25

-->

כפי שפורסם ב"ערים", 113 תלמידי תיכון 'דה שליט' עתידים להשתתף במסע לפולין מטעם בית הספר באותו המועד בו מתקיימות הבחירות לרשויות המקומיות, ב-30.10. סגן ראש העיר עו"ד מתן דיל, ויו"ר מועצת התלמידים והנוער קורן באומן, יצאו באחרונה בקריאה משותפת למנהלת אגף החינוך והנוער בבקשה: "מצאו מועד חלופי למסע לפולין, אפשרו לנוער הרחובותי לממש את זכותו הדמוקרטית, להצביע ולהשפיע".

דיל: "אני סבור כי על הצוותים החינוכיים והעירוניים לשמש דוגמא אישית ולהנחות באופן גורף על ביטול ודחיית כל פעילות ביום זה. מדובר בשיעור חינוכי חשוב בדמוקרטיה המתקיים אחת לחמש שנים".

באומן: "אני וחבריי למועצת הנוער מאמינים כי חינוך לאזרחות טובה ופעילה לא מסתכם רק בנוכחות בשיעורי אזרחות והיסטוריה אלא מתבטא, הלכה למעשה, באקטיביזם חברתי".

במכתבם ביקשו השניים להוציא הנחייה גורפת לכלל מסגרות החינוך העל יסודי בעיר, שלא לקיים פעילות במועד הבחירות המוניציפליות ובכך לאפשר לנוער להשתתף בחגיגת הדמוקרטיה המקומית, לצאת להצביע ולהשפיע.

מתן דיל וקורן באומן

מתן דיל וקורן באומן

בהמשך פנה דיל גם לחבר הכנסת יואב קיש, המשמש כיו"ר ועדת הפנים, בבקשה לנסות ולסייע בפתרון הבעיה שמטרידה את תלמידי רחובות ועוד מאות תלמידים מרחבי הארץ. בתגובה פנה חבר הכנסת קיש למנכ"ל משרד הפנים ולמנכ"ל משרד החינוך בבקשה לבחון את האפשרות לתת לתלמידים להצביע בנפרד, או לבחון את האפשרות של דחיית הטיסה לפולין לשעות מאוחרות יותר, על מנת שיתאפשר להם לממש את זכותם הדמוקרטית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר